szerző:
hvg.hu

A tech vállalatok, és nem is csak azok, nem véletlen szeretik ugyanazokat a színeket használni logóikban.

Google, Chrome böngésző, Microsoft, eBay, Joomla tartalomkezelő-rendszer, AVG antivírus, PlayStation – a márkák logóiban egy dolog közös: piros, kék, zöld és sárga színekből állnak. Nem véletlenül, a színek ugyanis egy-egy érzelmet fejeznek ki, amivel hatni tudnak a fogyasztókra is. A piros fiatalságot és merészséget, a kék bizalmat és erőt, a zöld növekedést és egészséget, míg a sárga optimizmust és melegséget sugároz.

©

A színválasztás a cégek esetében rendkívül fontos, a vásárlók a legtöbb esetben ugyanis a logóval találkoznak először. Azok a cégek, amik több színt is használnak logóikban, a nyitottság, a sokszínűség és az optimizmus érzetét keltik, az emberben, ami végül pozitívan hat a fogyasztói márkára. A színválasztással a saját kvalistásait is meghatározza egy vállalat, ám kiválóan alkalmas a globális márka építésére is.

Egy sokszínű logó arra is alkalmas lehet, hogy a céget a globális márkák közé emelje. Ennek használata nyitottságot kölcsönöz a vállalatnak, ráadásul a különböz kultúrákban más és más jelentéssel bír egy-egy árnyalat. A piros színhez például Keleten szerencsét társítanak, míg nyugaton a meleg érzetét kelti. A zöld Írországban a hazát jelképezi, Indonéziában viszont a tilalom szimbóluma.

©

Nem utolsó sorban a színes logók segítenek a cégeknek, hogy kitűnjenek a többi közül. Bár a fekete-fehér logók – mint amilyen az Apple-nek vagy a The New York Timesnak van  – eleganciát és megbízhatóságot sugároznak, addig a színesekre jobban odafigyelünk, ez pedig játékosságot, nyitottságot, közvetlenséget és kreativitást is fejleszt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Itt az ítélet: nem lehet népszavazást tartani a lakástakarékokról

Itt az ítélet: nem lehet népszavazást tartani a lakástakarékokról

TGM, az utolsó magyar

TGM, az utolsó magyar

Így néz ki a világ első fordított luxusszállodája – fotók

Így néz ki a világ első fordított luxusszállodája – fotók

Már több mint 530-an meghaltak idén közúti balesetben

Már több mint 530-an meghaltak idén közúti balesetben

Kering egy rosszindulatú kód a weben: kriptopénzt irányítottak saját számlájukra hackerek

Kering egy rosszindulatú kód a weben: kriptopénzt irányítottak saját számlájukra hackerek

A Huawei új mobilja a legjobb iPhone-ra is köröket ver üzemidőben

A Huawei új mobilja a legjobb iPhone-ra is köröket ver üzemidőben