szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Úgy tűnik, jó lóra tett a The New York Times a népszerű szójáték, a Wordle felvásárlásával, ez derül ki a vállalat negyedéves a pénzügyi beszámolójából.

Hétszámjegyű, nem nyilvános áron vette meg Josh Wardle fejlesztőtől a The New York Times a Wordle nevű, böngészős szójátékot, ami egyszerűsége ellenére milliókat ültetett és ültet nap mint nap a számítógép elé. (A játéknak egyébként magyar nyelvű változata is született, itt kipróbálhatja.) A Wordle szinte pillanatok alatt vált hihetetlenül népszerűvé, érthető, hogy még az év elején lecsapott rá az említett újság. Azóta már eltelt egy kis idő, és most hivatalosan is lehet tudni, megérte-e a tranzakció, avagy sem.

hvg.hu

Az újság nyilvánosságra hozta az első negyedévre vonatkozó eredményeit, s kiderült, hogy több tízmillió új felhasználót hozott a Wordle. Ilyen negyedév még nem volt a The New York Times történetében (a játékokra történő előfizetések szempontjából), ugyanis a Wordle-lel becsalogatott játékosok közül sok megmaradt, hogy más játékot is kipróbáljon.

Az újság előfizetőinek száma 9,1 millióra emelkedett, az összbevétel több mint 13 százalékkal, a digitális bevételek 26 százalékkal, a teljes hirdetési bevétel pedig csaknem 20 százalékkal nőtt. Viszont a vállalat nettó nyeresége – a felvásárlások miatt – a tizedére csökkent.

A Wordle lényegében ugyanaz maradt, mint korábban, az új tulajdonos csak néhány apró változtatást hajtott végre rajta, például eltávolított néhány homályos szót, megváltoztatta az URL-t, és javaslatokat tesz a Times tulajdonában lévő más játékok kipróbálására. Ami a legfontosabb: a korábbi aggodalmak ellenére a Wordle továbbra is ingyenes a nem előfizetők számára. Egyelőre nem került szóba, hogy fizetőssé tennék, de ez természetesen nem kizárt, bár megvan a mód arra is, hogy örökre ingyenes maradjon a játék.

A The New York Times felhasználói számának növekedése egyébként nem meglepő. A lap a legjobbkor csapott le egy, a népszerűsége csúcsán lévő játékra, és úgy tűnik, a Wordle vonzereje megmaradt az első negyedév egészében. Kérdés viszont – veti fel az Engadget, – hogy hosszú távon is megéri-e majd ez az üzlet. Nem biztos ugyanis, hogy a Wordle továbbra is olyan szenzáció marad-e, mint korábban, és nem titok, hogy a Times még mindig ismertebb a keresztrejtvényeiről, mint az egyéb játékairól. Viszont az is igaz, hogy az eredeti Wordle túlélte már a klónok rohamát, és nagyobb esélye van a tartós sikerre, mint néhány vírusos játéknak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!