szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem is olyan régen irigyelt terület volt az influenszereké, mára viszont komoly riválisokat kaptak, akik/amik egyre nehezebbé teszik a boldogulásukat. A mesterséges intelligencia által létrehozott, az avatároknál sokkal emberszerűbb digitális befolyásolók lopják el ugyanis tőlük a nagy üzleteket.

A rózsaszínű hajú Aitana Lopezt több mint 200 ezren követik a közösségi médiában, és igazi digitális szenzációvá vált. Szelfiket tesz közzé koncertekről és hálószobájából, miközben olyan márkákat mutat meg, mint például a Victoria's Secret fehérnemű-óriás. A márkák körülbelül 1000 dollárt fizetnek azért, hogy Aitana reklámozza termékeiket a közösségi médiában – annak ellenére, hogy a hölgy valójában nem is létezik, csupán a mesterséges intelligencia terméke. A virtuális influenszerek – írja a Financial Times – betörtek a 21 milliárd dolláros tartalomkészítő gazdaságba.

„Megdöbbentettek minket az egekbe szökő árak, amelyeket az influenszerek manapság kérnek. Ez arra késztetett bennünket, hogy elgondolkodjunk: mi lenne, ha csak létrehoznánk a saját influenszerünket?" – mondta Diana Nunez, a The Clueless nevű reklámügynökség társalapítója, Aitana Lopez megálmodója.

Instagram / @fit_aitana

Az elmúlt időszakban nagy horderejű partnerségek alakultak ki a luxusmárkák és virtuális influenszerek között, ilyen például Kim Kardashian sminkcsaládja és a KKW Beauty Noonoouri, illetve a Louis Vuitton és az Ayayi. A H&M Kuki virtuális influenszerrel készült hirdetésének Instagram-elemzése azt találta, hogy a hirdetés 11-szer több emberhez jutott el, és 91 százalékkal csökkentette az egy emlékező főre jutó költséget egy hagyományos hirdetéshez képest. „Nem úgy befolyásolja a vásárlást, mint egy emberi befolyásoló teszi, de növeli a márka ismertségét, kedveltségét és visszahívását" – mondta el a Meta innovációs csapatának korábbi vezetője.

Ezt a tendenciát szemlélteti, hogy Lil Miquela virtuális influenszer több ezer dollárt kér a termékpromóciókért. Lil Miquela sikeresen együttműködött olyan tekintélyes márkákkal, mint a Burberry, a Prada és a Givenchy, és imponáló, közel 3 millió követőt gyűjtött össze. Mindez egyértelműen a virtuális befolyásolók növekvő hatását és jövedelmezőségét mutatja a kortárs márkapartnerségekben.

11 bizonyítottan hasznos MI-eszköz, amit azonnal használhat a marketingjében

Két lista végtelen elemszámú: egyiken a tuti startupötletek vannak, melyekkel bárki meggazdagodhat; másikon a mesterséges intelligencia ígért felhasználási módjai üzleti környezetben. Utóbbi területről olyan, már megvalósult, kézzelfogható eredménnyel járó eseteket - és 11 hasznos szolgáltatást - gyűjtöttünk össze, melyekből a vállalatok ihletet meríthetnek saját marketingfolyamataik optimalizálásához.

Érthető mindezek után, hogy a valódi emberekre a megszólalásig hasonlító virtuális influenszerek egyre gyakoribb felbukkanása aggodalommal tölti el az emberi befolyásolókat, hiszen a digitális vetélytársak a jövedelmüket fenyegetik. Ismerős az aggódás, hasonlóképp éreznek jó pár ismertebb szakmában dolgozók amiatt, hogy a megélhetésüket veszélyezteti a generatív mesterséges intelligencia – az a technológia, amely másodpercek alatt képes emberszerű szöveget, képeket és kódokat előállítani.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!