Mi is az a blog?
A vállalatok tudatosan használják fel a blogok üzleti lehetőségeit
Egyre több vásárló használja fel a céges blogokat információforrásként a vásárlás megalapozására. A Hostway felmérése szerint a látogatók 94 százalékának a céges honlapon lévő blog segített vásárlási döntésében, s mintegy 25 százalék pedig teljesen a blogon nyert információkra alapozta döntését.
Bloggerek az amerikai kampányban
Az idei amerikai elnökválasztás kampányában már komoly szerepet játszanak a blogok, internetes naplók, amelyek nemcsak a hagyományos információhoz jutást segítik, hanem hatékony eszközei a kampányfinanszírozásnak, valamint a jelöltek népszerűsítésének.
Elnök, terrorista és blogger a legbefolyásosabb 100 ember listáján
A Time magazin által kiadott listán megfér egymás mellett az észak-koreai diktátor, Kim Dzsong-Il és a Nobel-békedíjas Nelson Mandela, de bekerült egy cunami-túlélő, egy kosárlabda-fenomén és a Google fejlesztőcsapata is.
Bloggerek Irakból
Majdnem minden Irakról szóló információ vagy hír a politikusok és a média szűrőjén keresztül jut el a nagyvilágba - állítják azok az iraki bloggerek, akik küldetésüknek tekintik, hogy naplóikban hitelesen „tudósítsanak” országukról.
Neten az első magyar vállalati IT-blog
A vállalati informatikáról ír „lábjegyzeteket” Bőgel György, a KFKI Csoport stratégiai tanácsadója.
Az alkalmazottak weblogjai veszélyforrást jelenthetnek
A Clearswift információbiztonsági cég arra biztatja a munkaadókat, hogy világos, az alkalmazottak által is elfogadható bloghasználati házirendet vezessenek be. A titkos adatok kiszivárgása és a cég jóhírének megsértése egyre nagyobb veszélyt jelent a blogok terjedésével.
Kína, szabadság, emberi jogok és a blogok
A kommunista párt által vezetett Kínában közel 100 millió internetező van, akik viszont csak igen korlátozott keretek között hódolhatnak a világháló nyújtotta lehetőségeknek: a külföldi oldalak letiltása, a chatszobák és a fórumok moderálása általános gyakorlatnak számít.
Bloggerek olvassák a blogokat
A blogok, íróik és olvasóik is egyre meghatározóbb szeletét jelentik az internetezők társadalmának, ennek megfelelően a szokásaikat kutató felmérések száma is egyre nő. Az ilyen témájú kutatások legfrissebb darabja (2005. februári és márciusi adatokkal) a CNN, az USA Today és a Gallup közös munkája, amely néhány meglepő adatot is közöl.