A Malév TU-154-es, alig egyéves, a Szovjetuniótól kölcsönben megkapott HA-LCI jelű utasszállító gépe a bejrúti célállomástól pár kilométerre zuhant a tengerbe. Az 1975. szeptember 30-án történt katasztrófában érintettek számáról - hivatalos utaslista híján - csak becslések vannak. Valószínűleg hatvanan utaztak a gépen, köztük a 10 fős személyzet. A katasztrófa egyik lehetséges oka, hogy Magyarország is fegyverszállítója volt a palesztinoknak. Például egy 1979-es, az MSZMP politikai bizottsága elé került jelentés szerint nem is kis tételben kaptak a terroristák kézi- és egyéb fegyvereket. Ezeket nem volt egyszerű eljuttatni a Közel-Keletre, s egyes feltételezések szerint ebből a tevékenységből a magyar nemzeti légi vállalat, a Malév is kivette a részét. E verzió szerint tehát az izraeliek semmisítették meg a TU-154-est.
Akárcsak annak a másik lehetséges feltételezésnek az alapján, amely szerint 1975-ben ezzel a géppel kellett volna utazniuk az akkor éppen Magyarországon irodát nyitó magas rangú palesztin küldöttség tagjainak, sőt pár tucat, magyarországi kiképzésen részt vett palesztin fegyveresnek is. Ők az utolsó pillanatban lemondtak a repülésről, s vonattal távoztak, a feltételezések szerint viszont a repülőgépes utazásukról szóló információ kikerült Magyarországról. Ez a feltételezés már csak azért is tartja magát, mert röviddel a magyar gép előtt zuhant le Damaszkusznál az a cseh gép, amelyen - Vujicsics Tihamér zeneszerző mellett - egy prágai irodaavatóról hazatérni készülő palesztin küldöttség is utazott volna.
Bár a katasztrófa utáni vizsgálatok azzal zárultak, hogy a baleset oka ismeretlen, azt általában kizárták a hozzáértők, hogy a személyzet hibázott volna. Mivel a gép robbanással semmisült meg, ezért három verziót tartanak elképzelhetőnek: vagy a gépre vitt bomba robbant, vagy pedig föld-levegő, illetve levegő-levegő rakéta semmisítette meg. Ez utóbbit valószínűsíti, hogy az esetről szóló egyik dokumentumfilmben megszólalt egy angol hölgy, aki a ciprusi angol légi támaszponton a rádiós felderítőknél szolgált. Elmondása szerint egy vadászgép lőtte le az utasszállítót, méghozzá két rakétával. Ezt a variációt elfogadta például Fülöp András, a Malév egykori főpilótája is, aki tavaly megjelent könyvében azt is hozzátette, hogy a lelövést az is elősegítette, hogy a Malév-gépet várakoztatták a bejrúti leszállás előtt.
E feltételezéseket támasztja alá, hogy a baleset után Bejrútba küldött magyar vizsgálóbizottság egyik tagja titkos üzenetében azt írta, nem zárható ki a diverzió lehetősége. Később azonban ez már nem merült fel, mégpedig egyszerű anyagi okok miatt. A Malév ugyanis hozzá szeretett volna jutni a biztosítási összeghez a Lloyd's biztosítótól, ám ez csak akkor volt lehetséges, ha baleset történt, nem pedig katonai akció. A biztosító pedig meglepő módon kétely nélkül fizetett, a pénz egy része a gép szovjet tulajdonosához, a többi pedig a Malévhoz került.