szerző:
hvg.hu

Még a vezetőfülkét is elbontják a metrószerelvényeken, ugyanis lezárult a 4-es metró utasforgalmi próbaüzeme, a járművezető nélküli, teljesen automata vonatvezérlésű metróvonal megkapta a végleges használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.

Kelet-Közép-Európában egyedül a budapesti 4-es metróvonalon alkalmaznak járművezető nélküli üzemet, de egész Európában alig található ilyen fejlettségű automata metróvonal, amelynek 99,96 százalék feletti a rendelkezésre állási szintje - arja Tarlós István főpolgármester és Győri Gyula, az NKH elnöke közös szerdai közleménye.

Mint írják, a 4-es vonal végleges használatbavételi engedélyével Budapest egyik legjelentősebb közlekedési beruházása zárult le, egyben felidézik, hogy a  metróvonal építése 2006-ban kezdődött és 2014. március 28-án vehette birtokba az utazóközönség. Tarlósék szerint a 2010-ben hivatalba lépő városvezetés a korábban kötött metrószerződések újratárgyalásával tízmilliárdokat szerzett vissza a városnak.

A vonalra összesen 15 darab, egyenként négy kocsiból álló egylégterű metrószerelvény érkezett, automata vezérléssel. Vonatkísérő személyzet csupán az utasforgalmi próbaüzem idején - 2015 őszéig - tartózkodott a szerelvényeken, hamarosan a járművekben található vezetőfülkéket is elbontják.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!