HVG Extra Pszichológia
HVG Extra Pszichológia

Az extrovertáltak és a szorongók pláne.

A vásárlási szenvedély nem új keletű probléma, de ahogy a technikai fejlődéssel a vásárlás folyamata mind egyszerűbbé, a marketing pedig kifinomultabbá válik, a problémás vásárlás könnyebben fordulhat függőségbe – állítja Cecilie Schou Andreassen, a norvégiai Bergen egyetemének oktatója, az első, kifejezetten a vásárlásfüggőség mérésére szolgáló tesztet kifejlesztő amerikai–norvég kutatócsoport vezetője.

Mint a Frontiers in Psychology című folyóiratban nemrég publikált kutatásból kiderül, a zavar világosan együtt jár egyes személyiségjegyekkel és demográfiai mutatókkal.

Nagyobb kockázatnak vannak kitéve az extrovertált emberek, akiket egyéniségük jobb kifejezése vagy társas státusuk és személyes vonzerejük fokozása motivál ésszerűtlen vásárlásra, továbbá a szorongásra, depresszióra hajlamos neurotikusok, akiknél a negatív érzések elől menekülés húzódik a háttérben.

A vásárlásfüggőség gyakoribb a nőknél, jellemzően a serdülőkor végén kezdődik, és a korral enyhül.

Hasonló cikkeket a HVG Extra Pszichológia legfrissebb számában olvashat, mely test és lélek egymásra hatásával foglalkozik. Keresse az újságárusoknál vagy rendelje meg – akár a régebbi számokat is – kiadónál! Ha érdeklik a pszichológiai témák, lájkolja a HVG Extra Pszichológia Facebook oldalát!


Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!