Buda Anna Flóra Arany Pálma-díjas rendező: Nem tudom elképzelni, hogy visszaköltözzek a mai Magyarországra

Igazi művészközegből származik a Cannes-ban a rövidfilmek kategóriájában Arany Pálmát nyert Buda Flóra Anna, apja képzőművész, ő maga művésztelepen nőtt fel. 27 című filmje a kortárs közeg legjellemzőbb személyes és szociális problémáit dolgozza fel. A Franciaországban élő művész azt mondja, ott úgy tud élni és alkotni, ahogy szeretne, és ez idehaza nem volt elmondható. HVG-portré.

Buda Anna Flóra Arany Pálma-díjas rendező: Nem tudom elképzelni, hogy visszaköltözzek a mai Magyarországra

HVG: Vonattal ment Cannes-ba, ahol Arany Pálmát nyert. Hazafelé is vonattal jött?

Buda Anna Flóra: Igen, visszafelé törölték a vonatomat, ezért új jegyet kellett vennem, és már csak az első osztályra volt hely, így nagyon kényelmesen utaztam. A bőröndömben volt az Arany Pálma, szóval nem volt feltűnő.

HVG: Animációs filmeket Cannes-ban ritkán szoktak díjazni. Számított arra, hogy nyerhet?

B. A. F. : A gyomromban éreztem, hogy nyerhetek, de az agyam azt súgta, hogy nem. Erős volt a mezőny, és nem szóltak előre, hogy én nyertem, így óriási meglepetés volt, amikor a színpadra szólítottak. Később kiderült, hogy Enyedi Ildikó, a magyar zsűritag utoljára szavazott, nehogy azt mondják, befolyásolni akarja a többieket. Mindenki az én filmemre voksolt, ami nagyon jólesett.

A 27 előzetese:

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.