Ez a törvény megmagyarázza, miért elkerülhetetlen velejárója a sikeres brand felépítésének, hogy felbosszantjuk az embereket, és az „utálat” miért azt jelzi, hogy a megfelelő dolgokat mondjuk.
Daniel Midson-Short a következőkre lett figyelmes: „Amikor az újabb bejegyzésem megírására készültem, körülnéztem Los Angeles egyik Barnes & Noble könyvesboltjában, hogy egy kis felmérést végezzek a jelenlegi könyvpiaci trendekkel kapcsolatban. Az egyik legmegdöbbentőbb felfedezésem az volt, hogy az önfejlesztő könyvek jó részének borítóján szitokszavak díszelegnek!
Steven Bartlett: Egy CEO naplója
A
z Egy CEO naplója című könyvet
innen rendelheti meg. E sorozatunk többi részét
itt olvashatja. Könyves sorozatainkat
itt találja.
A könyvborítón megjelenő káromkodás divatja 2016-ban, Mark Manson A „lesz*rom” rafinált művészete (The Subtle Art of Not Giving A F*ck) című művével robbant be. Manson, akivel a könyvemre készülve készítettem interjút, elmondta, hogy több mint 15 millió példány fogyott belőle. Ez nagyon világos jele annak, hogy az írók – akik meglehetősen telített műfajokban versenyeznek egymással – igyekeznek elkerülni a „szemantikus szaturációt”, és a „tapétaszűrő” hatás megkerülésével próbálják felkelteni az érdeklődésünket.
Az Amazon 2018-as bestsellerlistájának első 25 helyén – az imént említett A „lesz*rom” rafinált művészetén kívül – olyan könyvcímeket találunk, mint a What the F*@# Should I Make for Dinner? (Mi a sz*rt csináljak vacsorára?), az 50 Ways to Eat Cock (Hogyan kaphatjuk be ötvenféleképpen?), a Ne sz*rakodj, élj! – Útmutató a nem elb*szott élethez (Unf*ck Yourself: Get Out of Your Head and into Your Life) és a Nagy ívben – A varázslatos módszer, amellyel örökre száműzhetsz az életedből mindent, amivel tele van a t***d (Calm the F**k Down: How to Control What You Can and Accept What You Can’t So You Can Stop Freaking Out and Get On With Your Life [A No F*cks Given Guide]). Az archív adatok szerint tíz évvel ezelőtt még egyetlen listavezető könyv címében sem fordult elő trágár kifejezés.