HVG Konferencia
HVG Konferencia

Az világháló megjelenésével egy új közösség tagjai lettünk - az internetet használók közösségéé. Ebbe a közösségbe született aztán bele a Google, amivel új fogalmakat alkottunk az információ keresésére. Ennek megfelelően pedig vásárlási szokásaink is gyökeresen eltérnek a '90-es évek rutinjától. Ma már minden vásárlás első lépcsője az internet. Éppen emiatt mondta Koka Sexton amerikai véleményvezér hogy "a láthatóság = a lehetőség". – Bodnár Ákos, a Socialselling.hu alapítójának írása.

Bizalom
A kérdés, amit mindenképpen tegyünk fel magunknak: Megbíznánk abban a számunkra ismeretlen cégben, amiről semmit nem találunk a világhálón? Pontosabban találunk, de csak olyan tartalmat, amit a cég maga készített, és nagyrészt reklám? Nem valószínű, ugye? Jó hír viszont, hogy ez az online bizalom tudatosan, sok munkával felépíthető – a rossz pedig az, hogy annál sokkal gyorsabban le is rombolható.

Nem lineáris vásárlói út
Az internet megjelenésével a vásárlói út alapvető változásokon ment át. Ez már nem az "aranykor", a '90-es évek, amikor még feltétel nélkül hittünk a sales-eseknek és a reklámoknak. . A digitális korban az emberek szomjaznak az információra, azonnali megoldásokat és hasznos tartalmakat szeretnének. Már nem elegendő, ha elolvashatják weboldalunkon a termékspecifikációkat – olyan tartalmat kell kínálnunk, amelyet máshol nem kaphatnak meg. A megváltozott buyer journey-t jól példázza az alábbi videó is:

Az Y-generáció megjelenése

Több kutatás is alátámasztja, hogy a cégek döntéshozóinál egyfajta generációváltás zajlik :az -Y-generáció tagjai közül egyre többen kerülnek vezetői pozícióba. Az Y-generációs döntéshozók pl. 91 %-ban használják döntéseik során a mobiltelefonjukat (Forrás: Google), 58 %-uk pedig rendszeresen olvas szakmai blogokat.Ennek eredményeképpen a sales-nek és a marketingnek is idomulnia kell az új helyzethez, új csatornákat és megoldásokat kell találniuk, hogy hatni tudjanak az új döntéshozókra.

Ideális esetben a sales és a marketing szimbiózisban dolgozik , hiszen egy modern sales-szakembernek tartalomra van szüksége – a tartalom előállítása pedig továbbra is a marketing feladata.
A fő kérdés tehát az, hogyan idomulhat a marketing és a sales az új típusú vásárlóhoz? A social selling egy modern sales-es gondolkodásmód, amely ötvözi a közösségi hálózatok nyújtotta megoldásokat, az értékesítői filozófiája központi részében pedig a tartalom áll. Az új típusú megoldáshoz pedig máshogy gondolkodó marketingesekre és értékesítőkre van szükség.

Első körben szakítanunk kell a hagyományos gondolkodással (hideg hívások, hagyományos reklámkampány). Egy hatékony, digitális környezetben is jól dolgozó marketinges és sales-es tudja, hogy mikor, milyen tartalommal keresheti meg a lehetséges ügyfelet annak vásárlói útján.  A modern marketinges soha nem felejti, hogy a vásárlói döntések kb. 70 %-a már lezajlott , mire a vásárlóval találkozik. Számára egy lehetőség van: be kell, hogy lépjen már ebbe a 70 %-os szakaszba is, hogy  a maradék 30%-on biztosan  megnyerje magának a vásárlót.
Tartalommarketing 2017
©


Az oldalon elhelyezett tartalom a HVG Szemináriumok & Konferenciák közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Kötelező lesz az új autókban az önműködő vészfék - így működik

Kötelező lesz az új autókban az önműködő vészfék - így működik

Videó: Szigonnyal lövöldöztek a britek az űrben, és jó okuk volt rá

Videó: Szigonnyal lövöldöztek a britek az űrben, és jó okuk volt rá

Nincs apa és anya, csak szülő a francia iskolákban

Nincs apa és anya, csak szülő a francia iskolákban

Két és félmilliárd forintot érhetett ez az öt szám a lottón, ha valaki eltalálta

Két és félmilliárd forintot érhetett ez az öt szám a lottón, ha valaki eltalálta

Hatalmas orosz zászlót raktak ki a Salisbury katedrális oldalán felállított állványzatra

Hatalmas orosz zászlót raktak ki a Salisbury katedrális oldalán felállított állványzatra