szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megújult az utóbbi évtizedek népszerű kishaszonjárműve, a Ford Transit. A hét motorral, összesen 60 kivitelben választható személyautós komforttal szerelt típusból a megjelenése óta eltelt negyven évben ötmilliót adtak el.

Megjelenése az aktuális trendeket
és a konkurenseket követi
Az új Galaxy és az S-MAX mellett a Ford harmadik, a flottavásárlók szempontjából egyben legjelentősebb idei újdonsága, a Ford Transit következő generációja. A legújabb elvárások szerint egy kishaszonjárműnek nem csak praktikusnak, gazdaságosnak, funkcionálisnak kell lennie, de bizonyos esztétikai elvárásoknak is meg kell felelnie. Ezt tartották szem előtt a megújult Transit tervezői, és így lett minden eddiginél személyautósabb a haszongép.

A tervezők a vevői visszajelzések alapján dolgozták át a kisteherautót, amelyből 40 év alatt több mint ötmillió fogyott világszerte. Az észrevételeknek megfelelően a hangsúly a személyautósabb komforton, a csendesebb üzemmódon és a nagyobb vezetési élményen volt, a jobb kormányzás érdekében módosították a felfüggesztést. Továbbra is lesz első- és hátsókerék-hajtású modell is a kínálatban. A biztonságról blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, kipörgésgátló és menetstabilizáló-rendszer is gondoskodik. A vezető oldali légzsák szériatartozék, az utasoldali első, valamint az oldalsó, fej és mellkas légzsákok felárért rendelhetők.

Tempomattal is lehet rendelni
A személyautós műszerfalon és a vezető környékén sok pakolóhelyet alakítottak ki. Bőrborítású a kormány, amiről a rádiót is lehet vezérelni. Lehet rendelni fedélzeti számítógépet, navigációs rendszert, sebességtartó automatikát, de akár bőrüléseket is. A műszerfalra került a sebességváltó karja, ezáltal az utasfülke is átjárható.
Hat dízel- és benzinmotorral készül az autó. Az öngyulladós változatok a francia PSA-val közösen fejlesztett 2,2 és 2,4 literes Duratorq TDCi motorok közül kerülnek ki, amelyek öt- és hatfokozatú váltóval is készülnek. Mindegyik dízelmotor teljesíti az Euro IV-es környezetvédelmi normát. Összesen 60 különböző változatban készül majd a Transit, rövid, közép és hosszú tengelytávval, amihez háromféle kabinmagasság választható. A platós változatok, szimpla és duplafülkés kivitelben, a buszok pedig alacsony és közepes magassággal is kaphatók majd nyártól.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Világ

Flottabajnok lehet az új Golf-kombi

2008-tól versenytársat kap a kategóriájában egyedülálló Mercedes CLS. A trónkövetelő szintén német, a VW a Passat Coupéval támadja majd a stuttgarti négyajtós kupét. Bemutatták a 2007-es Golf-utód sportos terepjáró (SUV) és olcsóbb kombi változatát is.

hvg.hu Autó

Boom és csalódás a flottapiacon - 1. rész

Az utóbbi évtized legnagyobb fellendülését éli a magyar flottaértékesítési és -üzemeltetési piac, amely az elmúlt két évben megkétszereződött. Megkérdezett szakértőink örülnek a fejlődésnek, de arra is figyelmeztettek, hogy a kíméletlen árversenyben tett kölcsönös engedményeknek előbb-utóbb meglesz a böjtje is. Az elmúlt években a multik mellett nagy állami vállalatok, szolgáltatók és nagyfogyasztók is megjelentek, bár a közbeszerzések körülményeit sokan vitatják, főleg a csalódott vesztesek. Cikkünk első részében a flottaüzemeltetés általános kérdéseivel és a piac legjelentősebb szereplőivel ismerkedhetnek meg.

automenedzser.hu Autó

Újabb nehéz évet jósolnak az autókereskedők

Az autókereskedők aligha bontanak majd pezsgőt az év végén, bár vannak márkák, amelyek megmentették az egész éves hazai autópiacot. Az elmúlt négy évben a személyautó-értékesítések tekintetében minden képzeletet fölülmúló, 11-21 százalékos növekedésnek lehettünk tanúi. Az autóvásárlási eufória 2004 második felétől a kedvezőtlenebb gazdasági környezet hatására megtorpant, miközben a kereskedők hozzászoktak a folyamatos növekedéshez. Ezért volt akcióktól, 100-120 hónapos futamidőktől és 0 százalékos THM-től hangos az év vége. Az igyekezet ellenére 2007 elejéig nem várható fellendülés.