Nem elégedett az unió az autógyártókkal

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A vezető autógyártók - köztük a Nissan, a Volkswagen és a BMW - súlyos lemaradásban vannak a gépjárművek üzemanyag-felhasználási hatékonyságának javításában, amire azért lenne szükség, hogy teljesíteni tudják a klímavédelemmel kapcsolatos uniós célkitűzéseket - derül ki egy szerdán közzétett jelentésből.

A Fiat jó példát mutat
© auto-motor-und-sport.de
A brüsszeli központú Európai Közlekedési és Környezeti Szövetség (T and E) megbízásából készített jelentés szerint az eladások tekintetében Európában legjelentősebb 20 autógyártó háromnegyede esetében figyelhető meg, hogy a hatékonyság-javítás nem kellő üzemű ahhoz, hogy teljesüljenek a klímavédelmi célkitűzések, amelyekről a gyártók önkéntes megállapodásokat kötöttek az EU-val.

Az önként vállalt célkitűzések szerint - amelyek kapcsán az EU azzal fenyeget, hogy kötelezővé teszi ezeket, ha az autógyártók nem teljesítik a normát - az Európában értékesített új autók esetében kilométerenként 140 grammra kellene csökkenteni a széndioxid-kibocsátást 2008-ig.

A jelentés szerint az új autók széndioxid-kibocsátásának csökkentésében a Nissan teljesítménye a legrosszabb Európában, utána következik a Suzuki, a Mazda, az Audi, a Volvo, a BMW és a Volkswagen. Az említettek esetében a széndioxid-kibocsátás csökkentése mindössze fele olyan ütemű, mint amire szükség lenne a vállalások teljesítéséhez. Európában a Fiat szerepel a legjobban, mögötte áll a Citroen, a Renault, a Ford és Peugeot. A jelenlegi teljesítmény alapján mind az ötnek esélye van arra, hogy teljesítse a 2008-as előirányzatot - állítja a jelentés.