A Fiat jó példát mutat © auto-motor-und-sport.de |
Az önként vállalt célkitűzések szerint - amelyek kapcsán az EU azzal fenyeget, hogy kötelezővé teszi ezeket, ha az autógyártók nem teljesítik a normát - az Európában értékesített új autók esetében kilométerenként 140 grammra kellene csökkenteni a széndioxid-kibocsátást 2008-ig.
A jelentés szerint az új autók széndioxid-kibocsátásának csökkentésében a Nissan teljesítménye a legrosszabb Európában, utána következik a Suzuki, a Mazda, az Audi, a Volvo, a BMW és a Volkswagen. Az említettek esetében a széndioxid-kibocsátás csökkentése mindössze fele olyan ütemű, mint amire szükség lenne a vállalások teljesítéséhez. Európában a Fiat szerepel a legjobban, mögötte áll a Citroen, a Renault, a Ford és Peugeot. A jelenlegi teljesítmény alapján mind az ötnek esélye van arra, hogy teljesítse a 2008-as előirányzatot - állítja a jelentés.