Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Pár nap alatt elkapták.","shortLead":"Pár nap alatt elkapták.","id":"20250418_robbantas-kozveszellyel-fenyegetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"a41a57ea-bb06-4a22-8c68-24424b05b7d0","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_robbantas-kozveszellyel-fenyegetes","timestamp":"2025. április. 18. 13:54","title":"„Repülni fogtok, kutyák! Meg fogtok dögleni” – robbantással fenyegetőzőtt egy tatai férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5c8944a-b5b1-43cb-b455-2180676d34a8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az EKB 2,25 százalékra csökkentette az irányadó eurókamatot. A kormányzótanács szerint az inflációs pálya rendben van, ugyanakkor a gazdasági növekedést fékezheti a vámháború. A következő kamatdöntéseknél marad az eseti, a beérkező adatoktól függő döntéshozatal.","shortLead":"Az EKB 2,25 százalékra csökkentette az irányadó eurókamatot. A kormányzótanács szerint az inflációs pálya rendben van...","id":"20250417_Kamatot-vagott-az-EKB","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5c8944a-b5b1-43cb-b455-2180676d34a8.jpg","index":0,"item":"b63d1a07-4ddc-47fc-9ef6-a0338f173114","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Kamatot-vagott-az-EKB","timestamp":"2025. április. 17. 14:51","title":"Kamatot vágott az EKB","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","shortLead":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","id":"20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1.jpg","index":0,"item":"52d42fd4-7416-4de2-8133-988e2618fef2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","timestamp":"2025. április. 17. 08:28","title":"A Ford ST és RS nevek életben maradhatnak, de csak elektromosként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6bd8050-b9cb-4b3d-aaeb-3360b30d77c5","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A módszerrel akár több százezer forintos kárt is okozhatnak egy-egy autónál. ","shortLead":"A módszerrel akár több százezer forintos kárt is okozhatnak egy-egy autónál. ","id":"20250418_Bosszubol-festekmaroval-ontik-le-a-parkolo-kocsikat-Debrecenben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6bd8050-b9cb-4b3d-aaeb-3360b30d77c5.jpg","index":0,"item":"b5bc2240-b783-4f73-a95e-79a83cdff5f1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250418_Bosszubol-festekmaroval-ontik-le-a-parkolo-kocsikat-Debrecenben","timestamp":"2025. április. 18. 21:35","title":"Feltehetően bosszúból festékmaróval öntik le a parkoló autókat Debrecenben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b537cc0-8095-45be-b404-f1ae7acc096c","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A sérültek között is több a gyerek.","shortLead":"A sérültek között is több a gyerek.","id":"20250417_ukrajna-haboru-orosz-drontamadas-dnyipro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b537cc0-8095-45be-b404-f1ae7acc096c.jpg","index":0,"item":"3467af35-9b25-43d4-90cb-2cd54d2d1098","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_ukrajna-haboru-orosz-drontamadas-dnyipro","timestamp":"2025. április. 17. 11:24","title":"Három ember, köztük egy gyerek is meghalt az ukrajnai Dnyiprót ért orosz dróntámadásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20227130-c064-4a3b-adb6-bcde0518c63d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azzal számol, hogy ha elég ember megy ki, akkor a rendőrök zárják le az Erzsébet hidat.","shortLead":"Azzal számol, hogy ha elég ember megy ki, akkor a rendőrök zárják le az Erzsébet hidat.","id":"20250417_hadhazy-akos-tuntetes-ferenciek-tere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20227130-c064-4a3b-adb6-bcde0518c63d.jpg","index":0,"item":"eee73313-c962-49d1-95bc-77b417879851","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_hadhazy-akos-tuntetes-ferenciek-tere","timestamp":"2025. április. 17. 11:59","title":"Hadházy Ákos ismét a Ferenciek terére szervez tüntetést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a2a17230-0282-4cde-884d-b26a3101346d","c_author":"Tiszai Balázs","category":"kkv","description":"Az amerikai elnök iparági importtarifái mindenkinek rosszak, és nem világos, hogy akár csak hosszú távon mennyire tudnák enyhíteni az USA autógyártóinak kínjait. Trump ráadásul a Joe Biden ellen vezetett bosszúhadjárata közepette elkaszálta az amerikai elektromobilitási programot, amivel épp az Egyesült Államok legnagyobb riválisát hozza helyzetbe.","shortLead":"Az amerikai elnök iparági importtarifái mindenkinek rosszak, és nem világos, hogy akár csak hosszú távon mennyire...","id":"20250418_Trump-autoipari-importvamok-Kina-elektromos-autok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2a17230-0282-4cde-884d-b26a3101346d.jpg","index":0,"item":"375acc98-cc83-4c77-be3a-ea2a4432504d","keywords":null,"link":"/kkv/20250418_Trump-autoipari-importvamok-Kina-elektromos-autok","timestamp":"2025. április. 18. 13:00","title":"Globális roncsderbi lehet Trump autóvámjaiból, a végén pedig Kína nevethet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0008ffce-1bef-41c4-8be5-61851407a68e","c_author":"Kengyel Judith Gabriella - Szondy Máté - Zsila Ágnes","category":"360","description":"A Pride betiltása után az ELTE oktatói és kutatói szolidaritási nyilatkozatban álltak ki az egyetem azon hallgatói és munkatársai mellett, akik fenyegetve érezhetik magukat a diszkrimináció és a szabad véleménynyilvánítás korlátozása miatt. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem pszichológus oktatóiként ezzel egyetértésben szeretnénk kifejezni, hogy a keresztény értékrenddel összhangban a szeretet minden formáját támogatjuk, míg a gyűlöletnek és a kirekesztésnek minden formáját elutasítjuk. Kengyel Judith Gabriella, Szondy Máté és Zsila Ágnes pszichológus egyetemi oktatók írása. ","shortLead":"A Pride betiltása után az ELTE oktatói és kutatói szolidaritási nyilatkozatban álltak ki az egyetem azon hallgatói és...","id":"20250418_lmbtq-keresztenyseg-Pride-kereszteny-allasfoglalas-pazmany-pszichologusok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0008ffce-1bef-41c4-8be5-61851407a68e.jpg","index":0,"item":"b4312352-927d-40aa-8417-1c19850b4bbc","keywords":null,"link":"/360/20250418_lmbtq-keresztenyseg-Pride-kereszteny-allasfoglalas-pazmany-pszichologusok","timestamp":"2025. április. 18. 12:00","title":"Kiállhat-e egy hívő keresztény ember az LMBTQ-közösség mellett? ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Felhagy a Volga gépkocsik gyártásával a Nyizsnyij Novgorod-i üzem, és jövőre megkezdi az amerikai Chrysler és Dodge autók összeszerelését, ám egyelőre csak az USA-ban már elavult modellek jöhetnek szóba.
Megkímélte az amerikai DaimlerChryslert az orosz GAZ-autógyár attól, hogy a Michigan állambeli Sterling Heightsben lévő üzemben a saját költségén szerelje le a termelésből kivont Chrysler
HVG
Sebring és Dodge Stratus modellek gyártósorait. A GAZ ugyanis 150 millió dollárt fizetett a berendezésekért, illetve az engedélyért, hogy 2007 végétől a Nyizsnyij Novgorodban lévő, jelenleg még Volga személygépkocsikat előállító GAZ-üzemben gyártsák tovább az USA-ban 2001-ben debütált modelleket.
Az orosz piacon 20-23 ezer dollárért árult amerikai Sebring és Stratus modellekből tavaly mindössze 78 darab kelt el. A Nyizsnyij Novgorod-i üzemből GAZ márkanéven kikerülő orosz Sebringbe és Stratusba a Chrysler mexikói gyárából vásárolnak majd 2,4 literes - közel egy évtizede kifejlesztett - motorokat, és az "új" autókat 15-17 ezer dollárért fogják árulni. A tervek szerint kezdetben évi 65 ezer autó készül (kizárólag az orosz piacra), és az üzem fokozatosan felhagy a mostanra már a hazai vásárlók többsége által is igen elavultnak tartott, szebb napokat megélt Volgák gyártásával.
Az orosz cég számításai szerint a középkategóriás járművek mérsékelt áruknak köszönhetően annak ellenére is népszerűek lesznek a hazai vásárlók körében, hogy a közvélemény - a szovjet autógyártás rossz emlékei miatt - még mindig bizalmatlan a helyben gyártott járművekkel szemben. Elemzők szerint egyébként a dél-koreai Hyundai Oroszországban igen népszerű Sonata, illetve a japán Mazda 6-os modellje szenvedheti meg leginkább a versenytársak megjelenését.
[[ Oldaltörés: A Chevy-Niva üzlet nem jött be (Oldaltörés) ]]
A GAZ tulajdonosa, Oleg Gyeripaszka már évek óta keresett olyan külföldi modellt, amelynek megvásárlásával megmenthető a gyár, ám az olasz Fiattal, majd a japán Nissannal is zsákutcába futottak a tárgyalások. Állítólag más orosz cégek - például az Isuzu és Fiat modellek oroszországi gyártója, a Szeversztal-Avto - is szívesen megvették volna a Sterling Heights-i üzem gyártósorait, ám Gyeripaszka ajánlotta a legmagasabb árat. Nem kizárt, hogy a GAZ és a DaimlerChrysler folytatja az együttműködést, az oroszok ugyanis az amerikai fél kisteherautóival szeretnék felváltani az ugyancsak elavult Gazelj és Szobolj márkanevű furgonokat.
Javában folyik a helykeresés eközben a kecsegtető orosz autópiacon. Bár több újabb világcég - köztük a japán Toyota és Nissan, illetve a német Volkswagen - is megerősítette, hogy saját gyárat épít, minden jel arra mutat, hamarosan válással ér véget a General Motors (GM) és az AvtoVAZ - az első orosz-amerikai autóipari vegyes vállalat - házassága. Miután tavaly az AvtoVAZ ismét állami többségi tulajdonba került (HVG, 2005. december 3.), az új vezetők azonnal felül akarták vizsgálni a Chevy-Niva terepjárókat készítő közös cég ügyeit. Az orosz fél szerint ugyanis az AvtoVAZ éveken át áron alul adta el az alkatrészeket a közös vállalatnak, s miközben a 2001-ben létrehozott amerikai-orosz cég jelentős nyereséget termelt, az AvtoVAZ csak veszített az üzleten. A vita az év elején odáig fajult, hogy az AvtoVAZ néhány napra felfüggesztette az alkatrészszállítást, és elérte, hogy a közös vállalat megemelte a vételi árakat. Ettől azonban a Chevy-Niva - melyből eddig összesen 131 ezer készült - ára is megugrott, és ma már egyre nehezebben kel el 11 ezer dollárért a korszerűnek aligha mondható terepjáró.
Moszkvai lapértesülések szerint az AvtoVAZ felszólította a GM-et, vagy adja el 41,5 százalékos tulajdonrészét, vagy vásárolja ki teljesen az ugyancsak 41,5 százalékot birtokló oroszokat a közös vállalatból. A céget másfél évtizeddel ezelőtt 300 millió dolláros befektetéssel hozták létre a 17 százalékkal részesedő Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) közreműködésével. Orosz elemzők biztosra veszik, hogy végül az oroszok vásárolják meg a GM részvénycsomagját, az amerikaiakról pedig úgy tudni, saját oroszországi autógyár építését fontolgatják. Az együttműködés egyébként nem csupán a pénzügyi vita miatt fulladt kudarcba. "Az AvtoVAZ új technológiához és exportpiachoz akart jutni a közös vállalat révén - értékelte a helyzetet a minap Gajrat Szalimov, a moszkvai Trojka-Dialog tanácsadó cég elemzője -, míg a GM abban bízott, hogy gyorsan és olcsón bejuthat a hatalmas orosz piacra. Egyik fél reményei sem váltak valóra."
Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.
A kubai autópark már átlépett az örökkévalóságba. A közép-amerikai szigetországban, ahol a forradalom óta alig bontottak el gépkocsit, már-már művészet az autófenntartás.
Az 1940-ben megálmodott önjáró autó egyelőre késik, de a legújabb fejlesztések nyomán a négykerekű már képes megelőzni a karambolt, önállóan beparkol, felébreszti az elszundikáló sofőrt, és navigációs rendszere még azokat is eligazítja, akiknek orientációs képességük nulla.
A hatvanas évek nagy teljesítményű modelljei iránti nosztalgiát igyekeznek meglovagolni az amerikai autógyárak, amelyek sorra rukkolnak elő legendás típusaik modernizált változatával. A retródivatot a Volkswagen Bogárja indította el, Európára mégsem jellemző a múltidézés.
Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra.
Parázs vita alakult ki Belgiumban arról, hogy nem kellene-e a szériában gyártott személygépkocsikat is felszerelni a fekete dobozhoz hasonló adatrögzítővel. A műszer feladata az lenne, hogy adatokat rögzítsen a baleseteket megelőző történésekről, az eszköz azonban sokak szerint Big Brotherként figyelne minket utazás közben.
Egyre több öreg - jó három évtizede nem gyártott - farmotoros Ikarus busz bukkan fel az oldtimerrendezvényeken. A veterán járművek gyűjtői gyakran Németországban szerzik be a roncsokat, és több millió forintot is áldoznak a felújításra.