Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A vártnál jóval lassabban halad a terület kiürítése is: eddig 27 lakásból 23-at tudtak birtokba venni, az 56 üzleti partner közül pedig 4 cég perelt. ","shortLead":"A vártnál jóval lassabban halad a terület kiürítése is: eddig 27 lakásból 23-at tudtak birtokba venni, az 56 üzleti...","id":"20250107_Iden-oszre-igertek-hogy-atadjak-Rakosrendezot-az-arab-beruhazoknak-de-varhatoan-csak-2027-ben-kezdodhet-az-epitkezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0.jpg","index":0,"item":"fd2139f2-3f68-47b1-83dc-b1f4b941dd61","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_Iden-oszre-igertek-hogy-atadjak-Rakosrendezot-az-arab-beruhazoknak-de-varhatoan-csak-2027-ben-kezdodhet-az-epitkezes","timestamp":"2025. január. 07. 07:30","title":"Idén őszre ígérték, hogy átadják Rákosrendezőt az arab beruházóknak, de várhatóan csak 2027-ben kezdődhet az építkezés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fd3cd8b-42d6-46da-9df0-658798345613","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"360","description":"Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk. ","shortLead":"Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek...","id":"20250106_felnottkori-adhd-nok-figyelemzavar-depresszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fd3cd8b-42d6-46da-9df0-658798345613.jpg","index":0,"item":"091ecd60-4a7a-4c1c-ba81-f80a937ab35f","keywords":null,"link":"/360/20250106_felnottkori-adhd-nok-figyelemzavar-depresszio","timestamp":"2025. január. 06. 19:30","title":"„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3abb8351-7452-49ec-a589-39844dd73a9c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Újabb fotó került elő az Indiában tartózkodó miniszterelnökről. ","shortLead":"Újabb fotó került elő az Indiában tartózkodó miniszterelnökről. ","id":"20250106_orban-viktor-india-utazas-foto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3abb8351-7452-49ec-a589-39844dd73a9c.jpg","index":0,"item":"6f32b87d-0c72-4cb5-8a88-24f1ac233bb3","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_orban-viktor-india-utazas-foto","timestamp":"2025. január. 06. 05:47","title":"Mintás ingében, tuktuk-sofőrökkel pózolt Orbán Viktor Indiában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bcb7007-8f94-4ad5-b052-f9b783ed4bdd","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Dél-Korea szerint ez egy újabb provokáció.","shortLead":"Dél-Korea szerint ez egy újabb provokáció.","id":"20250106_Ballisztikus-raketat-lott-ki-Eszak-Korea","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bcb7007-8f94-4ad5-b052-f9b783ed4bdd.jpg","index":0,"item":"49693331-7aeb-44f1-9c2d-693194c5ecc4","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_Ballisztikus-raketat-lott-ki-Eszak-Korea","timestamp":"2025. január. 06. 08:02","title":"Újabb ballisztikus rakétát lőtt ki Észak-Korea","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aba4ac18-4bc6-4885-b549-982053de1f6b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A fivérek egy boltban szemelték ki áldozatukat, majd a saját otthonában törtek rá.","shortLead":"A fivérek egy boltban szemelték ki áldozatukat, majd a saját otthonában törtek rá.","id":"20250107_ugyeszseg-vademeles-eletveszelyt-okozo-testi-sertes-rablas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aba4ac18-4bc6-4885-b549-982053de1f6b.jpg","index":0,"item":"b4e9a9dd-142d-4bc8-a2bb-aa8dc726e162","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_ugyeszseg-vademeles-eletveszelyt-okozo-testi-sertes-rablas","timestamp":"2025. január. 07. 10:11","title":"Félholtra vert egy 85 éves férfit egy kiskunhalasi testvérpár, négyszázezret zsákmányoltak tőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b80b1b75-82db-46dc-bbf9-e1d2e6045ce9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter és Sulyok Tamás összeszólalkozásából vezette le a veszélyt ifj. Lomnici Zoltán.","shortLead":"Magyar Péter és Sulyok Tamás összeszólalkozásából vezette le a veszélyt ifj. Lomnici Zoltán.","id":"20250106_milosevics-popovics-lomnici-magyar-sulyok-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b80b1b75-82db-46dc-bbf9-e1d2e6045ce9.jpg","index":0,"item":"c7bf86d3-5c22-46b0-acdd-1fe37ddd8243","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_milosevics-popovics-lomnici-magyar-sulyok-propaganda","timestamp":"2025. január. 06. 10:54","title":"Ismét a Milosevicset megbuktató Szrgya Popovics forradalmi kézikönyvével rettegtet a kormányzati kommunikáció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74ed4387-e250-4454-8b41-130f9772166a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Már nem kell jegyet váltani az állatkertbe, ha valaki emut szeretne látni. ","shortLead":"Már nem kell jegyet váltani az állatkertbe, ha valaki emut szeretne látni. ","id":"20250106_szeged-kobor-emu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74ed4387-e250-4454-8b41-130f9772166a.jpg","index":0,"item":"3d54369c-7128-4296-9ee8-9bab0040b760","keywords":null,"link":"/elet/20250106_szeged-kobor-emu","timestamp":"2025. január. 06. 14:35","title":"Kóborló emut videózott egy kutyasétáltató Szegeden","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db311674-42ae-4021-8176-fa6dc27706cf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hirscheggi felvonó nyomvonalát egy közút keresztezi, ezen közlekedett a balesetet okozó autós.","shortLead":"A hirscheggi felvonó nyomvonalát egy közút keresztezi, ezen közlekedett a balesetet okozó autós.","id":"20250107_ausztria-sieles-baleset-csakanyos-felvono-auto-utkozes-hirschegg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db311674-42ae-4021-8176-fa6dc27706cf.jpg","index":0,"item":"e3c178fa-ff2d-408b-b338-624ad1dbecc8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_ausztria-sieles-baleset-csakanyos-felvono-auto-utkozes-hirschegg","timestamp":"2025. január. 07. 13:09","title":"Csákányos sífelvonón utazó gyerekkel ütközött egy autó Ausztriában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Felhagy a Volga gépkocsik gyártásával a Nyizsnyij Novgorod-i üzem, és jövőre megkezdi az amerikai Chrysler és Dodge autók összeszerelését, ám egyelőre csak az USA-ban már elavult modellek jöhetnek szóba.
Megkímélte az amerikai DaimlerChryslert az orosz GAZ-autógyár attól, hogy a Michigan állambeli Sterling Heightsben lévő üzemben a saját költségén szerelje le a termelésből kivont Chrysler
HVG
Sebring és Dodge Stratus modellek gyártósorait. A GAZ ugyanis 150 millió dollárt fizetett a berendezésekért, illetve az engedélyért, hogy 2007 végétől a Nyizsnyij Novgorodban lévő, jelenleg még Volga személygépkocsikat előállító GAZ-üzemben gyártsák tovább az USA-ban 2001-ben debütált modelleket.
Az orosz piacon 20-23 ezer dollárért árult amerikai Sebring és Stratus modellekből tavaly mindössze 78 darab kelt el. A Nyizsnyij Novgorod-i üzemből GAZ márkanéven kikerülő orosz Sebringbe és Stratusba a Chrysler mexikói gyárából vásárolnak majd 2,4 literes - közel egy évtizede kifejlesztett - motorokat, és az "új" autókat 15-17 ezer dollárért fogják árulni. A tervek szerint kezdetben évi 65 ezer autó készül (kizárólag az orosz piacra), és az üzem fokozatosan felhagy a mostanra már a hazai vásárlók többsége által is igen elavultnak tartott, szebb napokat megélt Volgák gyártásával.
Az orosz cég számításai szerint a középkategóriás járművek mérsékelt áruknak köszönhetően annak ellenére is népszerűek lesznek a hazai vásárlók körében, hogy a közvélemény - a szovjet autógyártás rossz emlékei miatt - még mindig bizalmatlan a helyben gyártott járművekkel szemben. Elemzők szerint egyébként a dél-koreai Hyundai Oroszországban igen népszerű Sonata, illetve a japán Mazda 6-os modellje szenvedheti meg leginkább a versenytársak megjelenését.
[[ Oldaltörés: A Chevy-Niva üzlet nem jött be (Oldaltörés) ]]
A GAZ tulajdonosa, Oleg Gyeripaszka már évek óta keresett olyan külföldi modellt, amelynek megvásárlásával megmenthető a gyár, ám az olasz Fiattal, majd a japán Nissannal is zsákutcába futottak a tárgyalások. Állítólag más orosz cégek - például az Isuzu és Fiat modellek oroszországi gyártója, a Szeversztal-Avto - is szívesen megvették volna a Sterling Heights-i üzem gyártósorait, ám Gyeripaszka ajánlotta a legmagasabb árat. Nem kizárt, hogy a GAZ és a DaimlerChrysler folytatja az együttműködést, az oroszok ugyanis az amerikai fél kisteherautóival szeretnék felváltani az ugyancsak elavult Gazelj és Szobolj márkanevű furgonokat.
Javában folyik a helykeresés eközben a kecsegtető orosz autópiacon. Bár több újabb világcég - köztük a japán Toyota és Nissan, illetve a német Volkswagen - is megerősítette, hogy saját gyárat épít, minden jel arra mutat, hamarosan válással ér véget a General Motors (GM) és az AvtoVAZ - az első orosz-amerikai autóipari vegyes vállalat - házassága. Miután tavaly az AvtoVAZ ismét állami többségi tulajdonba került (HVG, 2005. december 3.), az új vezetők azonnal felül akarták vizsgálni a Chevy-Niva terepjárókat készítő közös cég ügyeit. Az orosz fél szerint ugyanis az AvtoVAZ éveken át áron alul adta el az alkatrészeket a közös vállalatnak, s miközben a 2001-ben létrehozott amerikai-orosz cég jelentős nyereséget termelt, az AvtoVAZ csak veszített az üzleten. A vita az év elején odáig fajult, hogy az AvtoVAZ néhány napra felfüggesztette az alkatrészszállítást, és elérte, hogy a közös vállalat megemelte a vételi árakat. Ettől azonban a Chevy-Niva - melyből eddig összesen 131 ezer készült - ára is megugrott, és ma már egyre nehezebben kel el 11 ezer dollárért a korszerűnek aligha mondható terepjáró.
Moszkvai lapértesülések szerint az AvtoVAZ felszólította a GM-et, vagy adja el 41,5 százalékos tulajdonrészét, vagy vásárolja ki teljesen az ugyancsak 41,5 százalékot birtokló oroszokat a közös vállalatból. A céget másfél évtizeddel ezelőtt 300 millió dolláros befektetéssel hozták létre a 17 százalékkal részesedő Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) közreműködésével. Orosz elemzők biztosra veszik, hogy végül az oroszok vásárolják meg a GM részvénycsomagját, az amerikaiakról pedig úgy tudni, saját oroszországi autógyár építését fontolgatják. Az együttműködés egyébként nem csupán a pénzügyi vita miatt fulladt kudarcba. "Az AvtoVAZ új technológiához és exportpiachoz akart jutni a közös vállalat révén - értékelte a helyzetet a minap Gajrat Szalimov, a moszkvai Trojka-Dialog tanácsadó cég elemzője -, míg a GM abban bízott, hogy gyorsan és olcsón bejuthat a hatalmas orosz piacra. Egyik fél reményei sem váltak valóra."
Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.
A kubai autópark már átlépett az örökkévalóságba. A közép-amerikai szigetországban, ahol a forradalom óta alig bontottak el gépkocsit, már-már művészet az autófenntartás.
Az 1940-ben megálmodott önjáró autó egyelőre késik, de a legújabb fejlesztések nyomán a négykerekű már képes megelőzni a karambolt, önállóan beparkol, felébreszti az elszundikáló sofőrt, és navigációs rendszere még azokat is eligazítja, akiknek orientációs képességük nulla.
A hatvanas évek nagy teljesítményű modelljei iránti nosztalgiát igyekeznek meglovagolni az amerikai autógyárak, amelyek sorra rukkolnak elő legendás típusaik modernizált változatával. A retródivatot a Volkswagen Bogárja indította el, Európára mégsem jellemző a múltidézés.
Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra.
Parázs vita alakult ki Belgiumban arról, hogy nem kellene-e a szériában gyártott személygépkocsikat is felszerelni a fekete dobozhoz hasonló adatrögzítővel. A műszer feladata az lenne, hogy adatokat rögzítsen a baleseteket megelőző történésekről, az eszköz azonban sokak szerint Big Brotherként figyelne minket utazás közben.
Egyre több öreg - jó három évtizede nem gyártott - farmotoros Ikarus busz bukkan fel az oldtimerrendezvényeken. A veterán járművek gyűjtői gyakran Németországban szerzik be a roncsokat, és több millió forintot is áldoznak a felújításra.