Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d2496c48-58e7-467a-b3d7-4058e201a487","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"Őt is meglepte, hogy Donald Trump büntetővámokkal szőnyegbombázta az egész világot, Elon Musk kormányzati tevékenységét pedig sikerként értékeli James J. Carafano, az amerikai elnök tanácsadója és a Heritage Foundation vezető elemzője, aki arról is beszélt a HVG-nek, hogy miért tisztelik és mi miatt intenék óvatosságra Orbán Viktort az amerikai konzervatívok.","shortLead":"Őt is meglepte, hogy Donald Trump büntetővámokkal szőnyegbombázta az egész világot, Elon Musk kormányzati tevékenységét...","id":"20250529_james_carafano_trump-tanacsadoja-interju-magyar-amerikai-kapcsolatok-projekt-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2496c48-58e7-467a-b3d7-4058e201a487.jpg","index":0,"item":"99d8e796-61d4-4cda-8987-4c79e558aa64","keywords":null,"link":"/360/20250529_james_carafano_trump-tanacsadoja-interju-magyar-amerikai-kapcsolatok-projekt-2025","timestamp":"2025. május. 29. 14:01","title":"Trump tanácsadója: Veszélyes pozícióba sodródhat Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95b08d34-965b-4da2-8cad-4a7eff8c9ab7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Veszélyben vannak az Asus routerei, miután egy új, AyySSHush nevű botnet megjelent, és célba vette őket – kisebb számban, de a Cisco, a D-Link és a Linksys termékei is érintettek. ","shortLead":"Veszélyben vannak az Asus routerei, miután egy új, AyySSHush nevű botnet megjelent, és célba vette őket – kisebb...","id":"20250529_asus-routerek-botnet-fertozes-ayysshush-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b08d34-965b-4da2-8cad-4a7eff8c9ab7.jpg","index":0,"item":"417f49fa-9589-4eaf-a7fc-1ae262a385e5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_asus-routerek-botnet-fertozes-ayysshush-tamadas","timestamp":"2025. május. 29. 16:03","title":"Támadás indult az Asus wifi routerei ellen, Magyarországon népszerű típusok is érintettek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"969103a4-53b4-42fd-9334-0d6dc7da7d74","c_author":"Horn Andrea ","category":"sport","description":"A sportvezetőnek nem volt ellenfele a tisztújításon.","shortLead":"A sportvezetőnek nem volt ellenfele a tisztújításon.","id":"20250528_wladar-sandor-magyar-uszoszovetseg-tisztujito-kozgyules-elnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/969103a4-53b4-42fd-9334-0d6dc7da7d74.jpg","index":0,"item":"234dc007-790d-4150-bf56-dc0e3946a1e5","keywords":null,"link":"/sport/20250528_wladar-sandor-magyar-uszoszovetseg-tisztujito-kozgyules-elnok","timestamp":"2025. május. 28. 17:40","title":"Újabb négy évig Wladár Sándor marad az úszóelnök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d1c9073-f906-4b5b-a8e3-f44326164886","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Kiléphet-e a fizikai térbe a politikai lózungokban alakot öltő erőszak? A kormány a nem létező ellenséget üldözi nagyon is valóságosan, míg Magyar Péter jókedvűen piknikezik a korábbi Fidesz-szavazókkal. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.","shortLead":"Kiléphet-e a fizikai térbe a politikai lózungokban alakot öltő erőszak? A kormány a nem létező ellenséget üldözi nagyon...","id":"20250529_Hamvay-Peter-Kard-altal-vesz-el-hvg-Fulszoveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d1c9073-f906-4b5b-a8e3-f44326164886.jpg","index":0,"item":"c3365eec-042e-47bd-b0ee-f3e7015a4af0","keywords":null,"link":"/360/20250529_Hamvay-Peter-Kard-altal-vesz-el-hvg-Fulszoveg","timestamp":"2025. május. 29. 08:00","title":"Hamvay Péter: Kiégett a félelemrelé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8780902-d1f8-4ade-8db6-ff0fcd924172","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy fellebbviteli bíróság felfüggesztette a Nemzetközi Kereskedelmi Bíróság vámok alkalmazását blokkoló döntését.","shortLead":"Egy fellebbviteli bíróság felfüggesztette a Nemzetközi Kereskedelmi Bíróság vámok alkalmazását blokkoló döntését.","id":"20250530_egyesult-allamok-donald-trump-vamhaboru-fellebbviteli-birosag-dontes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8780902-d1f8-4ade-8db6-ff0fcd924172.jpg","index":0,"item":"6ad11663-62ea-4341-9648-1a5d7f5f7a94","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_egyesult-allamok-donald-trump-vamhaboru-fellebbviteli-birosag-dontes","timestamp":"2025. május. 30. 05:42","title":"Fordulat: egyelőre mégis érvényben maradnak Trump vámjai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62d02c7c-47dd-441e-8c63-2f75263d41d9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Azt nem tudni, hogy miért most adtak ki drámai hangú közleményt, amikor régóta köztudott dologról van szó.","shortLead":"Azt nem tudni, hogy miért most adtak ki drámai hangú közleményt, amikor régóta köztudott dologról van szó.","id":"20250529_orosz-hirszerzes-szerbia-ukrajna-loszer-szallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62d02c7c-47dd-441e-8c63-2f75263d41d9.jpg","index":0,"item":"3dc0ae94-43cd-48e8-8cc4-b352777761b7","keywords":null,"link":"/vilag/20250529_orosz-hirszerzes-szerbia-ukrajna-loszer-szallitas","timestamp":"2025. május. 29. 21:20","title":"Ráeszmélt az orosz hírszerzés, hogy a testvéri szerbek lőszert szállítanak Ukrajnának, és nagyon kiakadt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efa75100-901d-44a5-8670-bbab7661f14f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Májustól mesterséges intelligencia, a Magenta AI generálja a válaszokat az ügyfelek kérdéseire és kéréseire a Telekom-alkalmazásban.","shortLead":"Májustól mesterséges intelligencia, a Magenta AI generálja a válaszokat az ügyfelek kérdéseire és kéréseire...","id":"20250529_telekom-alkalmazas-magenta-ai-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efa75100-901d-44a5-8670-bbab7661f14f.jpg","index":0,"item":"b2bd5d56-d0e8-43e1-93dd-25ae73fb765a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_telekom-alkalmazas-magenta-ai-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. május. 29. 09:44","title":"Minden Telekom-ügyfél kap ingyen egy ügyes újdonságot, csak meg kell hozzá nyitni az appot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5bb0586-e499-4ea9-aaec-4523f6212d02","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Koreai mérnökök olyan ultrahangos megoldást fejlesztettek ki, amelynek köszönhetően a jövőben átalakulhatnak a pacemakerek és más orvosi eszközök is.","shortLead":"Koreai mérnökök olyan ultrahangos megoldást fejlesztettek ki, amelynek köszönhetően a jövőben átalakulhatnak...","id":"20250528_vezetek-nelkuli-toltes-ultrahang-energiatovabbitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5bb0586-e499-4ea9-aaec-4523f6212d02.jpg","index":0,"item":"e3f9a43c-06ea-4464-9c25-0c0916c89f65","keywords":null,"link":"/tudomany/20250528_vezetek-nelkuli-toltes-ultrahang-energiatovabbitas","timestamp":"2025. május. 28. 17:33","title":"Vízen keresztül is működik az újfajta vezeték nélküli töltés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Felhagy a Volga gépkocsik gyártásával a Nyizsnyij Novgorod-i üzem, és jövőre megkezdi az amerikai Chrysler és Dodge autók összeszerelését, ám egyelőre csak az USA-ban már elavult modellek jöhetnek szóba.
Megkímélte az amerikai DaimlerChryslert az orosz GAZ-autógyár attól, hogy a Michigan állambeli Sterling Heightsben lévő üzemben a saját költségén szerelje le a termelésből kivont Chrysler
HVG
Sebring és Dodge Stratus modellek gyártósorait. A GAZ ugyanis 150 millió dollárt fizetett a berendezésekért, illetve az engedélyért, hogy 2007 végétől a Nyizsnyij Novgorodban lévő, jelenleg még Volga személygépkocsikat előállító GAZ-üzemben gyártsák tovább az USA-ban 2001-ben debütált modelleket.
Az orosz piacon 20-23 ezer dollárért árult amerikai Sebring és Stratus modellekből tavaly mindössze 78 darab kelt el. A Nyizsnyij Novgorod-i üzemből GAZ márkanéven kikerülő orosz Sebringbe és Stratusba a Chrysler mexikói gyárából vásárolnak majd 2,4 literes - közel egy évtizede kifejlesztett - motorokat, és az "új" autókat 15-17 ezer dollárért fogják árulni. A tervek szerint kezdetben évi 65 ezer autó készül (kizárólag az orosz piacra), és az üzem fokozatosan felhagy a mostanra már a hazai vásárlók többsége által is igen elavultnak tartott, szebb napokat megélt Volgák gyártásával.
Az orosz cég számításai szerint a középkategóriás járművek mérsékelt áruknak köszönhetően annak ellenére is népszerűek lesznek a hazai vásárlók körében, hogy a közvélemény - a szovjet autógyártás rossz emlékei miatt - még mindig bizalmatlan a helyben gyártott járművekkel szemben. Elemzők szerint egyébként a dél-koreai Hyundai Oroszországban igen népszerű Sonata, illetve a japán Mazda 6-os modellje szenvedheti meg leginkább a versenytársak megjelenését.
[[ Oldaltörés: A Chevy-Niva üzlet nem jött be (Oldaltörés) ]]
A GAZ tulajdonosa, Oleg Gyeripaszka már évek óta keresett olyan külföldi modellt, amelynek megvásárlásával megmenthető a gyár, ám az olasz Fiattal, majd a japán Nissannal is zsákutcába futottak a tárgyalások. Állítólag más orosz cégek - például az Isuzu és Fiat modellek oroszországi gyártója, a Szeversztal-Avto - is szívesen megvették volna a Sterling Heights-i üzem gyártósorait, ám Gyeripaszka ajánlotta a legmagasabb árat. Nem kizárt, hogy a GAZ és a DaimlerChrysler folytatja az együttműködést, az oroszok ugyanis az amerikai fél kisteherautóival szeretnék felváltani az ugyancsak elavult Gazelj és Szobolj márkanevű furgonokat.
Javában folyik a helykeresés eközben a kecsegtető orosz autópiacon. Bár több újabb világcég - köztük a japán Toyota és Nissan, illetve a német Volkswagen - is megerősítette, hogy saját gyárat épít, minden jel arra mutat, hamarosan válással ér véget a General Motors (GM) és az AvtoVAZ - az első orosz-amerikai autóipari vegyes vállalat - házassága. Miután tavaly az AvtoVAZ ismét állami többségi tulajdonba került (HVG, 2005. december 3.), az új vezetők azonnal felül akarták vizsgálni a Chevy-Niva terepjárókat készítő közös cég ügyeit. Az orosz fél szerint ugyanis az AvtoVAZ éveken át áron alul adta el az alkatrészeket a közös vállalatnak, s miközben a 2001-ben létrehozott amerikai-orosz cég jelentős nyereséget termelt, az AvtoVAZ csak veszített az üzleten. A vita az év elején odáig fajult, hogy az AvtoVAZ néhány napra felfüggesztette az alkatrészszállítást, és elérte, hogy a közös vállalat megemelte a vételi árakat. Ettől azonban a Chevy-Niva - melyből eddig összesen 131 ezer készült - ára is megugrott, és ma már egyre nehezebben kel el 11 ezer dollárért a korszerűnek aligha mondható terepjáró.
Moszkvai lapértesülések szerint az AvtoVAZ felszólította a GM-et, vagy adja el 41,5 százalékos tulajdonrészét, vagy vásárolja ki teljesen az ugyancsak 41,5 százalékot birtokló oroszokat a közös vállalatból. A céget másfél évtizeddel ezelőtt 300 millió dolláros befektetéssel hozták létre a 17 százalékkal részesedő Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) közreműködésével. Orosz elemzők biztosra veszik, hogy végül az oroszok vásárolják meg a GM részvénycsomagját, az amerikaiakról pedig úgy tudni, saját oroszországi autógyár építését fontolgatják. Az együttműködés egyébként nem csupán a pénzügyi vita miatt fulladt kudarcba. "Az AvtoVAZ új technológiához és exportpiachoz akart jutni a közös vállalat révén - értékelte a helyzetet a minap Gajrat Szalimov, a moszkvai Trojka-Dialog tanácsadó cég elemzője -, míg a GM abban bízott, hogy gyorsan és olcsón bejuthat a hatalmas orosz piacra. Egyik fél reményei sem váltak valóra."
Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.
A kubai autópark már átlépett az örökkévalóságba. A közép-amerikai szigetországban, ahol a forradalom óta alig bontottak el gépkocsit, már-már művészet az autófenntartás.
Az 1940-ben megálmodott önjáró autó egyelőre késik, de a legújabb fejlesztések nyomán a négykerekű már képes megelőzni a karambolt, önállóan beparkol, felébreszti az elszundikáló sofőrt, és navigációs rendszere még azokat is eligazítja, akiknek orientációs képességük nulla.
A hatvanas évek nagy teljesítményű modelljei iránti nosztalgiát igyekeznek meglovagolni az amerikai autógyárak, amelyek sorra rukkolnak elő legendás típusaik modernizált változatával. A retródivatot a Volkswagen Bogárja indította el, Európára mégsem jellemző a múltidézés.
Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra.
Parázs vita alakult ki Belgiumban arról, hogy nem kellene-e a szériában gyártott személygépkocsikat is felszerelni a fekete dobozhoz hasonló adatrögzítővel. A műszer feladata az lenne, hogy adatokat rögzítsen a baleseteket megelőző történésekről, az eszköz azonban sokak szerint Big Brotherként figyelne minket utazás közben.
Egyre több öreg - jó három évtizede nem gyártott - farmotoros Ikarus busz bukkan fel az oldtimerrendezvényeken. A veterán járművek gyűjtői gyakran Németországban szerzik be a roncsokat, és több millió forintot is áldoznak a felújításra.