szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miközben a gépkocsik nagy többségében a tesztfázisban kiszűrik a hibákat, de előfordulnak időnként olyan tervezői hibák, amelyek miatt a járművet végül vissza kell hívni a szervizbe, vagy akár az egész járművet kivonják a forgalomból. A skála széles, a kisebb kellemetlenségektől, az életveszélyes meghibásodásokig. A fő hangsúly a kulcsalkatrészeken van, így a Moderndignity.com eszerint vette sorba őket.

1. Kormánykerék

A kormánygond elsősorban a Toyotát érintette, amely már 2004-2006 között is jelentkezett, de 2011-ben már 420 ezer járművet kellett emiatt visszahívni. Az érintett modellek a Toyota Avalon, a Camry és a Sienna volt. A probléma a kormány tengelyével volt, amely elakadt és kihatással volt a dinamikus kormányzásra is. Bár balesetről nem lehetett hallani, a Toyota a visszahívás mellett döntött, hogy megelőzze a jövőbeni gondokat a kormány csigarendszerével. Ez tipikusan annak az esete volt, amikor a gyártó olyan gyorsan cselekedett az eladás utáni visszajelzésekkor, ahogyan észlelte a hibát.

 2. Autógumik

A gumigondok az egyik legáltalánosabb tervezői hibák, amelyek miatt visszahívásokat hajtanak végre. A legutóbbi példa a Goodyear, amikor az Egyesült Államokban 41 ezer gumit kellett visszarendelniük, mert veszélyesen leeresztettek, illetve a cég által garantáltnál hamarabb elkoptak. Ez a cég Wrangler Silent Arm márkáját érintette, de hasonló gond volt a Bridgestone japánban gyártott pótkerekeivel is.

3. Gyerekülés

A gyerekülések területe egy újabb olyan terület, ahol azonnali döntést igényel egy hibásnak talált alkatrész. A gyártők azt ajánlják, hogy a gyereküléseket 6-8 évente mindenki cserélje ki, illetve vizsgálja meg, hogy megfelel-e a legújabb biztonsági trendeknek. A legutóbbi példa a Baby Trend 2007-2008-as visszahívása volt. Tipikus hiba itt a biztonsági hám elpattanása.

Toyota

4. Légzsák

A légzsák is olyan gondokat okozhat, amelyek a tesztelés során még nem derültek ki, csak az utolsó utáni pillanatban. Híres visszahívás volt a Hondánál, amikor a félmillió Hybrid autójában kellett kicserélni a légzsákot. Hasonló volt a gond a General Motorsnál is 1998-ban, amikor egymillió autóban, Cadillacben és Pontiacban kellet lecserélni a hibás légzsákot.

5. Pedálok

Bár a hiba aprónak tűnik, a törött pedálok csak arra várnak, hogy pereljenek miatta a tulajdonosok. A Hondának 2010-ben 8 millió potencionális hibás pedállal kellett megküzdenie, amikor arról szóltak a hírek, hogy pár járműve hirtelen gyorsítani kezd. A Toyotának ugyancsak történetének egyik legnagyobb, 5,6 millió autót érintő visszahívását kellett végrehajtani 2010-ben, amit vélhetően a padlószőnyeg és a gázpedál okozhatott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!