szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A britek középkategóriás luxuslimuzinja áramvonalasabb és kifinomultabb karosszériát, tágasabb utasteret, valamint megújult motorpalettát kapott a generációváltás részeként.

Pontosan egy hét múlva kezdődik a New York-i Autószalon, ahol számos, európai szemmel is érdekes és fontos újdonság tartja a világpremierjét. Az egyik közülük új Jaguar XF, amiről tegnap rántották le a leplet Londonban, amolyan előpremier keretében egy látványos attrakcióval megfűszerezve. Mielőtt kitérnénk a rekordkísérletre, érdemes röviden áttekinteni, hogy miben fejlődött a legtöbbet a britek középkategóriás luxuslimuzinja az elődjéhez képest.

A külcsínre kapcsán egyértelmű, hogy az egy kategóriával kisebb XE-nél megismert formavilágot vitték tovább tervezők, amely áramvonalas és tekintélyt parancsoló megjelenést kölcsönöz az XF-nek is. Ebben az is közrejátszik, hogy az elődjénél hét milliméterrel rövidebb és hárommal alacsonyabb lett, a tengelytávja viszont jelentősen gyarapodott, szám szerint 51 milliméterrel, így a hátsó lábteret illetően a kategória élvonalába tartozik.

Jaguar

Műszakilag jelentős fejlődés, hogy az XF karosszériájának 75 százaléka alumíniumból készül, melynek köszönhetően 190 kilogrammal könnyebb a most kifutó szériánál, a torziós merevsége viszont 28 százalékkal nőtt. A semleges vezethetőség érdekében az első-hátsó tengelyre eső súlyelosztás nagyjából 50:50 százalék, ami kettős a keresztlengőkaros, igény esetén adaptív futóművel kiegészülve stabil úttartást és felhasználóbarát kezelhetőséget vetít előre.

A motorpaletta igazodva az európai vásárlók igényeihez kezdetben két dízel és egy benzines erőforrásból fog állni. A belépő szintet a 2.0 literes turbódízel négyhengeres jelenti 163 vagy 180 lóerővel, illetve 380 és 430 Nm csúcsnyomatékkal. Aki a tekintélyes megjelenéshez jobban passzoló, de a fogyasztást kordában tartó motorra vágyik, annak ideális választás lehet a duplaturbós V6-os dízel, amely 300 lóerőt és 700 Nm-t szabadít a hátsó tengelyre.

Jaguar

Ha nem számít a fogyasztás, akkor egyértelmű a helyzet a motorkérdést illetően, hiszen a jól bevált 3.0 literes, kompresszoros V6-os benzines blokk hangja, 380 lóereje és 450 Nm csúcsnyomatéka már az F-Type-ban is bizonyított. A motorokhoz nyolcfokozatú automataváltó jár, de a négyhengereseknél hatfokozatú manuális szerkezet is elérhető. Nem annyira lényeges szempont, mint érdekesség viszont megemlítendő, hogy a legtakarékosabb kivitel a 163 lóerős változat kézi váltóval, a gyári mérés szerint 4 liter gázolajjal is beéri száz kilométerenként, amivel kategóriaelső.

Az utastérben megújult infotainment rendszerrel találkozni, melynek része a 10,2 colos központi érintőképernyő, a négymagos processzorral és az SSD-meghajtó. Igény esetén két collal nagyobb kijelző és 825 Watt teljesítményű Meridian hangrendszer is rendelhető hozzá, 17 hangszóróval garantálva a dolby sorround élményt.

És akkor jöjjön a rekorddöntés, amivel beharangozták az autót: Jim Dowdall kaszkadőrsofőr tegnap gond nélkül áthajtott az új XF-el a Temze fölött 18 méter magasan és 240 méter hosszan kifeszített kötélpályán. A videón 3:50-től látható az attrakció.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!