Orbán: Évente egymillió forintot ad a kormány otthonteremtésre az állami alkalmazottaknak
A támogatás összevonható az Otthon Start hitellel is és szakértők szerint jelentős előnnyel járhat az állami foglalkoztatottak számára.
A britek középkategóriás luxuslimuzinja áramvonalasabb és kifinomultabb karosszériát, tágasabb utasteret, valamint megújult motorpalettát kapott a generációváltás részeként.
Pontosan egy hét múlva kezdődik a New York-i Autószalon, ahol számos, európai szemmel is érdekes és fontos újdonság tartja a világpremierjét. Az egyik közülük új Jaguar XF, amiről tegnap rántották le a leplet Londonban, amolyan előpremier keretében egy látványos attrakcióval megfűszerezve. Mielőtt kitérnénk a rekordkísérletre, érdemes röviden áttekinteni, hogy miben fejlődött a legtöbbet a britek középkategóriás luxuslimuzinja az elődjéhez képest.
A külcsínre kapcsán egyértelmű, hogy az egy kategóriával kisebb XE-nél megismert formavilágot vitték tovább tervezők, amely áramvonalas és tekintélyt parancsoló megjelenést kölcsönöz az XF-nek is. Ebben az is közrejátszik, hogy az elődjénél hét milliméterrel rövidebb és hárommal alacsonyabb lett, a tengelytávja viszont jelentősen gyarapodott, szám szerint 51 milliméterrel, így a hátsó lábteret illetően a kategória élvonalába tartozik.
Műszakilag jelentős fejlődés, hogy az XF karosszériájának 75 százaléka alumíniumból készül, melynek köszönhetően 190 kilogrammal könnyebb a most kifutó szériánál, a torziós merevsége viszont 28 százalékkal nőtt. A semleges vezethetőség érdekében az első-hátsó tengelyre eső súlyelosztás nagyjából 50:50 százalék, ami kettős a keresztlengőkaros, igény esetén adaptív futóművel kiegészülve stabil úttartást és felhasználóbarát kezelhetőséget vetít előre.
A motorpaletta igazodva az európai vásárlók igényeihez kezdetben két dízel és egy benzines erőforrásból fog állni. A belépő szintet a 2.0 literes turbódízel négyhengeres jelenti 163 vagy 180 lóerővel, illetve 380 és 430 Nm csúcsnyomatékkal. Aki a tekintélyes megjelenéshez jobban passzoló, de a fogyasztást kordában tartó motorra vágyik, annak ideális választás lehet a duplaturbós V6-os dízel, amely 300 lóerőt és 700 Nm-t szabadít a hátsó tengelyre.
Ha nem számít a fogyasztás, akkor egyértelmű a helyzet a motorkérdést illetően, hiszen a jól bevált 3.0 literes, kompresszoros V6-os benzines blokk hangja, 380 lóereje és 450 Nm csúcsnyomatéka már az F-Type-ban is bizonyított. A motorokhoz nyolcfokozatú automataváltó jár, de a négyhengereseknél hatfokozatú manuális szerkezet is elérhető. Nem annyira lényeges szempont, mint érdekesség viszont megemlítendő, hogy a legtakarékosabb kivitel a 163 lóerős változat kézi váltóval, a gyári mérés szerint 4 liter gázolajjal is beéri száz kilométerenként, amivel kategóriaelső.
Az utastérben megújult infotainment rendszerrel találkozni, melynek része a 10,2 colos központi érintőképernyő, a négymagos processzorral és az SSD-meghajtó. Igény esetén két collal nagyobb kijelző és 825 Watt teljesítményű Meridian hangrendszer is rendelhető hozzá, 17 hangszóróval garantálva a dolby sorround élményt.
És akkor jöjjön a rekorddöntés, amivel beharangozták az autót: Jim Dowdall kaszkadőrsofőr tegnap gond nélkül áthajtott az új XF-el a Temze fölött 18 méter magasan és 240 méter hosszan kifeszített kötélpályán. A videón 3:50-től látható az attrakció.
A támogatás összevonható az Otthon Start hitellel is és szakértők szerint jelentős előnnyel járhat az állami foglalkoztatottak számára.
A gázai humanitárius katasztrófa okozta egyre komolyabb nemzetközi felháborodás engedményekre kényszerítette Izraelt.
Békés Márton elmesélte első találkozását Magyar Péterrel, némileg árnyalva Orbán Viktorék narratíváját.
Hozzászólásáért akár egy év börtönnel is büntethetik.
Hamis magánokirat felhasználása miatt adtak ki elfogatóparancsot a férfi ellen.