szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A keletnémet autómárka első modelljének legelső példányai ma húzhatják be a hatodik ikszet.

Napra pontosan hatvan évvel ezelőtt, 1957 november 7-én gördült le a gyártószalagról a legelső sorozatgyártású, széles tömegeknek szánt Trabant (magyarul útitárs). Ez pedig nem volt más, mint egy Trabant P50. A zwickaui típus nevében szereplő "P" betű a Personenkraftwagen (személyautó) szó rövidítéséből, az 50-es szám pedig az 500 köbcentiméteres lökettérforgatból eredeztethető.

©

A 18 lóerős kéthengeres, kétütemű és léghűtéses motorral szerelt, mintegy 131 ezer példányban készült típus a könnyű duroplaszt karosszériával maximum 90 km/h tempó elérésére volt képes. 1960-ban 20 lóerőre emelték az erőforrás teljesítményét, 1962-ben pedig megjelent az immár 100 km/h-ra képes 600-as (P60) modell, melynek 600 köbcentiméteres motorja már 23 lóerőt volt képes leadni.

Az NDK autógyár legsikeresebb modellje az ezt követően 1964-ben kijött 601-es (P61) típus volt, melyből 1990-ig több mint 2,77 millió darabot gyártottak le. Ennek a modellnek a 600 köbcentiméteres motorja már 26 lóerős teljesítményt tudott leadni. Nemrégiben találtunk egy alig 8 ezer kilométert futott, patika állapotú eladó hazai példányt, melyért 2 millió forintot kért a tulajdonosa.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!