szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Ezúttal nem az autókat és a technikát, hanem inkább egy kicsit a száguldó cirkusz emberi arcát mutatjuk. Barcelonában, az első idei F1 teszten jártunk.

A Forma–1-et – teljes joggal – igen gyakran éri az a kritika, hogy mára teljesen eltávolodott az emberektől – a követethetetlen szabályrendszerű technikai sportban csak a pénz beszél, és a kocsikban droidok nyomkodják a gombokat. A sisakok mögött a valóságban azonban mégis csak hús-vér emberek rejtőznek, és a csapatvezetőknek is lehetnek emberi érzései.

Az alábbiakban olyan fotókat mutatunk, melyeken a pályán lévő, vagy a mellett dolgozó, esetleg szurkoló emberek a főszereplői. Felvételeink az első 2018-as F1 teszten, Barcelonában készültek.

Idősebb Carlos Sainz már korán reggel belevetette magát a megbeszélésekbe:

©

Az alábbi képen a Sainz család két generációja a négyszeres F1-világbajnok Alain Prostot fogja közre. A "Professzor" 1985-ben, 1986-ban, 1989-ben és 1993-ban nyerte meg az F1-et, az idősebb Sainz 1990-ben és 1992-ben diadalmaskodott a ralivébén, majd pedig 2010-ben és 2018-ban a Dakaron.

©

A Renault F1-es csapatánál tanácsadóként dolgozó Prost 51 győzelmet szerzett a Forma 1-ben és 106-szor állhatott fel a dobogóra.

©

A 63 esztendős francia szakember a barcelonai célegyenesben, a pitwallon:

©

Zak Brown, a McLaren amerikai származású ügyvezető igazgatója:

©

Egyelőre még visszafogott látszámmal dolgoznak a vörösök a pitwallon:

©

Hiába vannak már leleplezve az új autók, minden csapat próbál egy kicsit titkolózni, és elrejteni az apróbb részletmegoldásokat a kíváncsiskodók szeme és fényképezőgépe elől. E tekintetben a Ferrari a legprofibb, de a Red Bullnak sincs szégyenkeznivalója:

©

Májusban a spanyol nagydíjon kicsit többen szoktak lenni. És az időjárás is barátibb.

©

Az ifjú Sainznak nem meglepő módon sok a helyi rajongója, és persze Alonso-fanokból sincs hiány:

©

Pillantás a kulisszák mögé:

©

A glória egyelőre kevesek tetszését nyerte el:

©

Minden csapatnál összehangolt munka folyik, rögtön az első téli tesztnapokon is:

©

Van, hogy csak ilyenkor kerülnek fel a szponzori matricák:

©

A méretes Alfa Romeo logók is elnyerik méltó helyüket a csapat kamionjain:

©

Ha az új Honda motor is olyan szépen muzsikál majd, mint amilyen profin került a helyére ez a logó, akkor nem lehet nagy vész:

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!