szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új típus első példányai most érkeznek meg Magyarországra, jövünk az árakkal.

A nagy Touareg és a középkategóriás Tiguan testvérmodelljeként a T-Roc volt eddig a Volkswagen legkisebb méretű SUV-ja, most azonban megérkezett a 12 centiméterrel rövidebb és 4 centiméterrel szerényebb tengelytávolságú T-Cross.

Míg a T-Roc a Golfra, addig a T-Cross az eggyel kisebb Polóra épül. Arra az MQB-A0 padlólemezre, mely többek közt a Seat Ibiza, Seat Arona és az Audi A1 alapját is adja.

A 4,1 méter hosszú, illetve 2,55 méter tengelytávolságú kompakt újdonság kizárólag elsőkerék-hajtással készül, tehát leginkább egy emelt hasmagasságú, divatos megjelenésű Polóként tekinthetünk rá.

VW

Magyarországon legolcsóbban 5,64 millió forintért vihető el az alapáron tologatható hátsó üléssorú és dönthető anyósülésű T-Cross. Ezért a pénzért egy Life felszereltségű, 95 lóerős 1.0 TSI benzinmotorral és ötfokozatú kéziváltóval szerelt példány lehet a miénk.

Összehasonlításképp, ugyanezzel a motorral és váltóval a Polo 4,68 millió forintba kerül, vagyis a crossoveres életérzés felára mintegy 1 millió forint. A Seat Arona 95 lóerős dízelmotorral és ötfokozatú kéziváltóval 5,58 millió forinttól indul, a VW T-Roc 115 lovas dízelmotorral és hatfokozatú kéziváltóval 6,92 millió forintos alapárral bír.

VW

A 115 lóerős TSI motoros T-Cross már hatfokozatú kéziváltóval készül és minimum 5,86 millió forintba kerül. A hétfokozatú duplakuplungos DSG-váltó felára mintegy 500 ezer forint, a jobban felszerelt Style kivitel pedig 400 ezer forinttal drágább a Life-nál.

A későbbiekben dízelmotorral is rendelhető Volkswagen T-Crossról hamarosan részletesen tesztben számolunk be.

VW

 

VW
VW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!