Magyar patrióták találták ki a homoszexualitást
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Harmadik nemzedéknél jár a Volkswagen legnagyobb autója, a Touareg, amellyel a gyártó most érezhetően az elit ligában is játszani szeretne. Az autóban például akkora képernyő van, mint egy dizájnos nappaliban. Persze nem csak ez bizonyítja, hogy ez most a német márka pillanatnyilag legfejlettebb autója. Kipróbáltuk.
A Volkswagen Touareg a német konszern palettáján – a nagy SUV-k közt – eddig amolyan igásló szerepét töltötte be: nagy, erős, minőségi, és ésszerűbb választás, mint egy Audi Q7, nem is beszélve egy Porsche Cayenne-ről. Most ezt a határvonalat elmosták. Olyan, mint ha arra is engedélyt kaptak volna, hogy még az Audi Q7-es közönségére is célozhassanak. Ez a Touareg ugyanis jobb autó, mint az Audi Q7-es.
A kupélimuzin Volkswagen Arteon megjelenése óta érezhetően frissült a Volkswagenek formaisága, és ezt látni az új Touaregen is. Egyetlen vitatható eleme, hogy az orrészén már annyi a króm, hogy lassan a kínai klónján is kevesebbet használnának belőle.
Az autó megjelenésének leghangsúlyosabb eleme amúgy a szélessége, a normál parkolóhely-felfestések között már tényleg alig fér el. A kocsi hossza 4,93 méter, 8 centivel több mint korábban volt, mint jeleztük, két milliméter híján két méter széles, míg a magassága 1,7 méter. Ez a mátrix már kiad egy olyan komoly csomagteret is, ami alapból 810 literes.
Az igazán nagy reveláció a kocsi kabinterében van. A mai autók vitatható minőségű központi kijelzői miatt sokáig tartotta magát a nézet, hogy ezek nem is mások, mint „egérmozik”, aztán jött a Tesla, és egy komplett 19:6 képarányú, asztali PC-monitort rakott a Model S-be, lapjára állítva. A konkrét megoldás esztétikáján itt is lehetett nevetni, de a koncepción nem érdemes.
A Touaregnél a méretet most az igényességgel is sikerült kombinálni, nem „ráragasztott tabletek” vannak a műszerfalon, hanem ki van találva, miként integrálható ekkora képernyő ilyen helyre - fizikailag és az elképesztő mennyiségű funkciót tekintve egyaránt. Igaz, hogy egymilliós extra egy ilyen Innovision Cockpit, de tény, hogy más világba csöppenünk vele: 25 centiméteres, szélesvásznú térképet kapunk a kormánykerék mögé vezetés közben, valamint egy 38 centi (!) széles képernyőt a középkonzolon.
Mivel ez az egész lényegében a főszereplője az új Touaregnek, az is a dolga, hogy beszippantsa az óvatlan tulajdonost. Egész biztosan órákat lehet eltölteni azzal, hogy mi, merre, érhető el a rendszerben. Például alapból két képernyőfelületet használunk. Az egyiket, amikor navigálunk – ilyenkor a teljes képernyőn fut a Google térkép - , illetve egy másikat, ha a rutinfeladatokat – rádió, telefon, közlekedési üzenetek, óra – akarjuk látni. A rendszer egyébként nemcsak látványos, de kellően gyors is.
Kérdőjelek annyiban még így is vannak, hogy bármennyire is grandiózus ez a rendszer, ha például iPhone CarPlay-t használunk, akkor a varázslat fele köddé válik, mert ennek képét látjuk, csak a szokásosnál nagyobban.
Két tekerőgomb maradt azért a Touaregben mutatóba, a vezetési mód programválasztója és a légrugós felfüggesztés kezelője, amellyel az autó hasmagasságát állíthatjuk. Pontosabban: van még egy hangerő gomb is – ami kissé furán is fest a középkonzolon –, de ezt meg kellett őrizni az utasoldalon ülők számára.
Az új Touaregnek, saját szerepkörén túl, át kellett vennie a Volkswagen Phaeton örökségét is, amely a márka luxuslimuzinja volt, de nem túl sikeres, ezért megszüntették a gyártását. Az új, nagy SUV-nak tehát extrákban is sokat kell adnia – és jó sok pénzért tényleg luxusszínvonalra hozható fel a Touareg. Néhány példa erre: masszázsülések 426 ezer forintért, összkerék-kormányzás légrugós futóművel 1,9 millióért, intelligens, lézeres fényszórók éjjellátó asszisztenssel, összesen 1,2 millió forintért (erről külön is írtunk) – ezek mind elérhetők Touareghez.
Az éjjellátó egyik este be is jelzett, egy teljesen sötét helyen, pocsolyák mellett bóklászó gyalogosra. Lilára váltott a figyelmeztető-négyzet és jókorát sípolt a rendszer, de talán kicsit később, mint kellett volna. (De baj szerencsére nem lett belőle.)
Az új Touareg motortérben egy 286 lóerős, 3.0 literes, hathengeres dízelmotor van. Lényeges kitétel, hogy a fogyasztási és emissziós értékeit már sikeresen le is mérették az új szabályok szerint. Ennek azért van különös jelentősége, mert rengeteg modell manapság éppen ennek hiánya miatt nem kapható a Volkswagennél.
A Touareg motorja 600 Nm-es nyomatékú, és egy nyolcfokozatú duplakuplungos váltóhoz kapcsolódik, ami mára igazán kiforrott darab. 2200-as fordulatszámtól meglévő nyomatékcsúccsal nem is kell csodálkozni, hogy könnyedén elboldogul a 2,2 tonnás autóval. A motornak a kabintérben gyakorlatilag nincs hangja – pedig dízel –, ami elsősorban a hangszigetelést dicséri. Apró, de kellemes, mélyről jövő hathengeres hang csak akkor van, amikor meglódul az autó.
Nagyon divatos összetevő lett az autóiparban az összkerék-kormányzás is, a Volkswagennél a Touareg az első, amely megkapta. Egy ilyen széles autónál ez tényleg áldás, legfőképp egy plázaparkolóban. 37 km/h-s tempóig ellentétes irányba fordulnak a hátsó kerekek , mint az elsők, így a közel ötméteres autónál egy métert nyerünk a fordulási kör átmérőjén – a Touareg így nagyjából akkora helyen fordul, mint egy VW Golf.
Nagyobb tempónál a hátsó tengelyek már az elsőkkel azonos irányba fordulnak, ez bőven elég ahhoz, hogy stabilabb legyen a kanyaríven. Mindemellé az általunk tesztelt, R-Line csomagos kivitelben már benne volt egy olyan aktív futómű -stabilizátor is, amely nem engedi dülöngélni a kanyarokban a 2 tonnás monstrumot, illetve 120 km/h feletti tempónál akár 3,5 centivel lejjebb is engedi az autót az úttesthez, ami szintén a komoly mértékben növeli a stabilitást.
Alapvetően a Touaregnél az is látszik, hogy a kényelmes, hosszú távú autózás az ő terepe. Egy teletank esetén a gyárilag megadott 6,6 literes átlaggal még a bűvös 1000 kilométeres hatótáv is meglehetne, de nekünk sajnos nem sikerült 9,4 liter alá vinni az átlagfogyasztást, úgyhogy ez nem jött össze. A dízelmotor piaci jogosultságát így is nagyon jól mutatja, hogy el sem merjük képzelni, egy benzinessel milyen fogyasztás jött volna ki.
Ha már arról is írtunk, hogy a luxusközönséget is ki kellene szolgálni, azért abba nehezen fér bele az ajtók egyszerű, fekete, konfekció-műanyag borítása a zsebeknél, vagy a megmaradt vakgombok. Kár, hogy ezekkel nem kezdtek valamit. A kocsi listaára, ha mindent beleveszünk, 29,3 millió forint volt, amire a Volkswagen most mégis egy 23,9 milliós ajánlati árat ad. Jelen pillanatban technológiailag ez az egyik legkomolyabb szereplője a nagy-SUV-k piacának, és ebben a szegmensben ezzel az árral még inkább lefele lóg ki a mezőnyből.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
A szombati Pride felvonulásról tart nemzetközi sajtótájékoztatót Karácsony Gergely főpolgármester és Hadja Lahbib, esélyegyenlőségért felelős uniós biztos. Kövesse az eseményt a hvg.hu-n.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Az Európai Bizottság a szervezés egyes elemei miatt eljárást indíthat.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Kozma Ákost már két jogerős ítéletben kötelezték, hogy tárja fel, jogszerűen utasította-e el egy hatóság egy 5 éves gyermek ellátását. Mindhiába.
Egy Facebook-csoportba töltötték fel a felvételt.