25 éves ez az eladósorba került Honda NSX, de csak néhány kilométert mentek vele

Ez az ikonikus japán sportkocsi éltes kora ellenére szó szerint még bejáratós. Ezért aztán igen komoly értéket képvisel.

  • hvg.hu hvg.hu
25 éves ez az eladósorba került Honda NSX, de csak néhány kilométert mentek vele
A Honda először 1989 februárjában, a Chicagói Autószalonon tárta a nagyközönség elé vadonatúj sportautóját, az NSX-et, mely azonnal osztatlan sikert aratott. Az első példányok 1990-ben Japánban találtak gazdára, és a típus egészen 2005-ig gyártásban maradt, a második generációs változat pedig csak 2016-ban látta meg a napvilágot.

Ma már egyre nehezebb jó állapotban lévő, relatíve szerény futásteljesítményű elsőgenerációs NSX-et találni, most viszont felbukkant egy ilyen példány. A mellékelt fotókon látható NSX 1994-ben látta meg a napvilágot, és amerikai piacos modellről lévén szó nem Honda, hanem Acura márkajelzést visel magán. De ami ennél sokkal érdekesebb, hogy a 25 esztendős sportkocsival eddig csak 300, azaz háromszáz kilométert tettek meg.

Bringatrailer.com

Az amerikai Marylandben állomásozó Acura NSX Brooklands Green fantázianevű zöld fényezésű, utasterét pedig fekete bőr borítja. A Bose hifivel és klímával rendelkező autó középen elhelyezett 3 literes V6-os szívó benzinmotorja 274 lóerős teljesítménnyel és 285 Nm-es nyomatékkal bír, ami egy ötfokozatú kéziváltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.

Bringatrailer.com

Az 1370 kilogramm tömegű NSX VTEC motorja egészen 8000-es fordulatszámig elforgatható. A 16-17 colos kerekeken gördülő, alig 1,17 méter magas sportautó 5,7 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 270 km/h. A napokban átszámítva mintegy 42,5 millió forintos ár ellenében gazdát cserélt kocsi fejlesztésében maga Ayrton Senna, háromszoros F1-világbajnok is részt vett, aki versenypályán konkrétan ilyen tempót diktált az NSX-ben gépészkedve.

Bringatrailer.com

 

Bringatrailer.com
Bringatrailer.com
Bringatrailer.com
Bringatrailer.com
Bringatrailer.com

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.