Egyetlen ismert járműre sem hasonlít a világ legdrágább szabadidő-autója
A tervezője eltörpül a műve mellett.
hvg.hu
A világ legdrágább terepjárójaként jegyzett Karlmann King árcéduláján a legfapadosabb változat esetében is kereken 1 millió dolláros összeg olvasható. A kocsiról most egy hosszabb videóban a tervezője, az olasz Luciano D’Ambrosio beszélt, aki elmagyarázta az egész gyémántos dizájnkoncepció lényegét, amit – talán nem meglepő módon – egy Batman-film ihletett.
Mint mondja, ahelyett, hogy megpróbáltak volna megtalálni az egyes elemek harmonikus illeszkedését, inkább megtörték a felületeket, ezzel akartak egyedit alkotni. A kocsi kétségkívül hatalmas és domináns, de legalább teljesen egyedi – mondta a tervező.
A nem kicsit vitatható jármű alapját egy Ford F-550 adja, a motorháztető alatt pedig egy 6,7 literes, V10-es erőforrás található, ami 460 lóerőt szabadít rá a kerekekre. A 4,5-6 tonnás tömeghez ez nem túl sok, így a 6 méter hosszú és 2,5 méter széles kocsi végsebessége mindössze 140 km/h. A fogyasztásról nem közölt adatot a gyártó, azt viszont tudni lehet, hogy az üzemanyagtartálya 150 literes.
Az alapváltozat árát említettük, de ha valaki mindent beikszel az extralistán – így például a hűtőt, a kávégépet és a nagy 4K-s tévét is –, akkor 3,8 millió dollárt (960 millió forint) kell fizetnie a még páncélozással is rendelkező változatért.
Nincs egy kézben az állami vagyon, nagy a veszélye, hogy széthordják – figyelmeztet Mihályi Péter közgazdász, az MTA levelező tagja, aki szerint az állam rendszerint a piaci árnál olcsóbban ad el és drágábban vásárol.