Suzuki: hibrid lesz a Swift Sport, a Vitara és az SX4 S-Cross

A japán Suzuki a Swift alapmodelljét és az Ignist követően újabb típusokat tesz lágyhibriddé.

  • hvg.hu hvg.hu
Suzuki: hibrid lesz a Swift Sport, a Vitara és az SX4 S-Cross

A Suzuki a közelmúltban elsőként a Swiftben és az Ignisben vezetett be a fogyasztásra és a károsanyag-kibocsátásra pozitív hatást gyakorló lágyhibrid hajtást, mely a 90 lóerős, illetve 120 Nm-es 1,2 literes K12C szívómotorra épül. Most pedig a japán gyártó bejelentette, hogy a Swift Sport, a Vitara és az SX4 S-Cross is hibridesítésen esik át. 

Az 140 lóerős és 220 Nm-es 1,4 literes turbós benzinmotort váltó 48 V-os lágyhibrid hajtás rendkívül kompakt és könnyű, alig 15 kilogrammal növeli meg a kocsik tömegét. A továbbfejlesztett K14D motorra épülő hajtáslánc nyomatéka 235 Nm lesz és a teljesítmény is növekedni fog, de egyelőre még nem tudni, hogy milyen mértékben.

Az energiavisszanyerős új hibridhajtás a korábbiaknál 15 százalékkal alacsonyabb fogyasztással, illetve 20 százalékkal szerényebb CO2-kibocsátással kecsegtet. Az első ülések alatt elhelyezett akkumulátorban tárolt energia 16 km/h alatt tisztán elektromos hajtást is lehetővé tesz.

Az egyelőre ismeretlen árú új lágyhibrid Swift Sport, Vitara és SX4 S-Cross várhatóan márciustól lesz elérhető Európában.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.