Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8f7e2a4c-ab59-4f87-84af-ca5d2e5a2e59","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A jogszabálytervezet indoklása szerint az a cél, hogy a kedvezményezettek minél több támogatáshoz férjenek hozzá – a szabálymódosítások valójában a szigorítás irányába mutatnak.","shortLead":"A jogszabálytervezet indoklása szerint az a cél, hogy a kedvezményezettek minél több támogatáshoz férjenek hozzá –...","id":"20250527_A-kormany-megporgetne-a-sportszervezetek-tao-tamogatasait","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f7e2a4c-ab59-4f87-84af-ca5d2e5a2e59.jpg","index":0,"item":"eade505b-1724-4031-938b-61226e809004","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250527_A-kormany-megporgetne-a-sportszervezetek-tao-tamogatasait","timestamp":"2025. május. 27. 14:41","title":"A kormány megpörgetné a sportszervezetek tao-támogatásait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9fce67b-a48a-48fe-befa-6964a18788d8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A legizgalmasabb BMW sportkupéból, az M2-ből most egy még potensebb új csúcsverzió érkezett.","shortLead":"A legizgalmasabb BMW sportkupéból, az M2-ből most egy még potensebb új csúcsverzió érkezett.","id":"20250526_ez-most-a-vezetesi-elmeny-csucsa-a-bmw-m2-cs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9fce67b-a48a-48fe-befa-6964a18788d8.jpg","index":0,"item":"99615ef0-6b6c-4c1e-b774-ef1d38a72ee1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250526_ez-most-a-vezetesi-elmeny-csucsa-a-bmw-m2-cs","timestamp":"2025. május. 26. 08:41","title":"Ez most a vezetési élmény csúcsa a BMW-nél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a22944fd-4498-4f39-a553-56adf93b51f1","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az osztrák síparadicsomokból már nem igazán jönnek haza a munkavállalók a nyárra, hatalmas a munkaerőhiány a Balatonnál. A szakképzett munkavállalók korábban elképzelhetetlen elvárásokkal állnak elő.","shortLead":"Az osztrák síparadicsomokból már nem igazán jönnek haza a munkavállalók a nyárra, hatalmas a munkaerőhiány...","id":"20250527_Idenymunka-a-Balatonnal-millios-fizetes-panoramas-szoba-masszor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a22944fd-4498-4f39-a553-56adf93b51f1.jpg","index":0,"item":"08a76b20-6166-4a3c-95a1-67a52516ad08","keywords":null,"link":"/kkv/20250527_Idenymunka-a-Balatonnal-millios-fizetes-panoramas-szoba-masszor","timestamp":"2025. május. 27. 08:56","title":"Idénymunka a Balatonnál: milliós fizetés, panorámás szoba, masszőr","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8060197-7c0f-4383-b910-20f29f41edca","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Semmiségnek tűnik, de óriási politikai baklövést jelez az, ahogyan online is kitölthetővé tették a Voks 2025 nevű kormányzati szavazást. Pedig tizenöt év nemzeti konzultációinak sorában ez lett volna az első, amibe nem építik be eleve a csalás lehetőségét. Ennek csak önös politikai oka lehetett, de egy másik önös politikai érdek még erősebbnek bizonyult.","shortLead":"Semmiségnek tűnik, de óriási politikai baklövést jelez az, ahogyan online is kitölthetővé tették a Voks 2025 nevű...","id":"20250527_nemzeti-konzultaciokbol-csalas-voks-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8060197-7c0f-4383-b910-20f29f41edca.jpg","index":0,"item":"4c9622cd-dc94-4280-a2ee-ddee3831c898","keywords":null,"link":"/360/20250527_nemzeti-konzultaciokbol-csalas-voks-2025","timestamp":"2025. május. 27. 06:30","title":"Orbánék 15 év után ki akarták iktatni a csalásfaktort a nemzeti konzultációkból, de aztán rájöttek, hogy jobb, ha marad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78012a9b-6d32-4f2f-9607-51821ed81d48","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke szerint azok a bírók, akik bármilyen módon részt vennének a volt vezérkari főnök letartóztatásában, bűncselekmény részesésévé válnának. ","shortLead":"A Tisza Párt elnöke szerint azok a bírók, akik bármilyen módon részt vennének a volt vezérkari főnök letartóztatásában...","id":"20250527_Biro-kuria-ruszin-szendi-romulusz-magyar-peter-tisza-part-gulyas-gergely-kormanyinfo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78012a9b-6d32-4f2f-9607-51821ed81d48.jpg","index":0,"item":"1518414b-2fcd-4405-8093-1c863764e93d","keywords":null,"link":"/itthon/20250527_Biro-kuria-ruszin-szendi-romulusz-magyar-peter-tisza-part-gulyas-gergely-kormanyinfo","timestamp":"2025. május. 27. 19:59","title":"A Kúria visszaszólt Magyar Péternek: bírókat büntetőeljárással fenyegetni kiemelkedő durvaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5612c10-fcc1-4bb1-99f0-ee1d5db5aaff","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bonyolult génszerkesztésnek vetettek alá néhány pókot. A cél az volt, hogy a szokottól eltérő pókselymet produkáljanak, vagy kiderüljön, mi történik akkor, ha „kikapcsolják” a szemek kifejlődéséért felelős gént.","shortLead":"Bonyolult génszerkesztésnek vetettek alá néhány pókot. A cél az volt, hogy a szokottól eltérő pókselymet produkáljanak...","id":"20250526_pokok-genszerkesztes-crispr-voros-pokhalo-pokselyem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5612c10-fcc1-4bb1-99f0-ee1d5db5aaff.jpg","index":0,"item":"21161fb9-27a6-42d7-94d9-7fe3f68d4bc9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250526_pokok-genszerkesztes-crispr-voros-pokhalo-pokselyem","timestamp":"2025. május. 26. 17:03","title":"Vörös, fénylő hálója lett néhány póknak, de van magyarázat a dologra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"137ae2f7-39eb-4b16-9e39-4c026343a7f7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A szülés előtt álló Hayley Atwellnek felajánlották, hogy majd megcsinálja a jelenetet egy dublőr, de ő ragaszkodott hozzá, hogy terhesen is harcoljon.","shortLead":"A szülés előtt álló Hayley Atwellnek felajánlották, hogy majd megcsinálja a jelenetet egy dublőr, de ő ragaszkodott...","id":"20250526_Nyolc-es-felhonapos-terhesen-vette-fel-egy-akciojelenetet-a-Mission-Impossible-sztarja-Hayley-Atwell","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/137ae2f7-39eb-4b16-9e39-4c026343a7f7.jpg","index":0,"item":"f995845b-4b2f-42db-9cc4-ff3971aa8802","keywords":null,"link":"/elet/20250526_Nyolc-es-felhonapos-terhesen-vette-fel-egy-akciojelenetet-a-Mission-Impossible-sztarja-Hayley-Atwell","timestamp":"2025. május. 26. 10:46","title":"Nyolc és fél hónapos terhesen vette fel egy akciójelenetét a Mission: Impossible sztárja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"062ca3b8-23cd-4cff-8858-acc62745165e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A súlyosan és ismételten szabályszegő platformokat akár ki is tilthatják az európai piacról.","shortLead":"A súlyosan és ismételten szabályszegő platformokat akár ki is tilthatják az európai piacról.","id":"20250527_EU-porno-gyerekvedelem-PornHub-pornograf","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/062ca3b8-23cd-4cff-8858-acc62745165e.jpg","index":0,"item":"f153f902-98ab-480b-8c90-659ec30e2971","keywords":null,"link":"/elet/20250527_EU-porno-gyerekvedelem-PornHub-pornograf","timestamp":"2025. május. 27. 13:46","title":"Pornóoldalakat vizsgál az EU, mert a gyerekek egy kattintással hozzáférhetnek a tartalmukhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kívülről csak minimálisan változott a már jó ideje legnépszerűbb hazai új autó, de a lemezek alatt bőven akadnak új fejlesztések. Esztergom környékén fogtuk vallatóra az immár dízel nélküli új Vitarát.
A Suzuki négy évvel ezelőtt leplezte le a Vitara negyedik generációs kiadását, mely szinte azonnal a hazai újautó-eladási lista legelejére katapultált. A széles tömegek számára elérhető árú kompakt divatterepjáró még évekkel a debütálása után is nagyon kelendő Magyarországon: az idei év első 8 hónapjában 8376 darab ilyen Suzukit adtak el, ami 23,35 százalékos SUV-piacrészt jelent. A második a Dacia Duster, ami 2238 eladott példánnyal 6,24 százalékos részesedést ért el.
A Vitara tehát igazi bestseller nálunk, ettől függetlenül a gyártó elérkezettnek látta az időt az ilyenkor szokásos ráncfelvarrásnak. A faceliftes Vitaráról július legvégén hullott le a lepel, és nemrégiben a sorozatgyártás is megkezdődött Esztergomban, ahonnan 140 piacra szállítják a modellt. Az általunk ma reggel átvett tesztpéldány is nagyon új volt, konkrétan múlt hét pénteken helyezték forgalomba, és alig néhány kilométer volt még csak benne.
László Ferenc
Dizájn
A ráncfelvarrt kivitel egyik legfontosabb ismertetőjele a függőleges krómozott elemeket kapott, öt részre osztott első hűtőrács, illetve a krómmal díszített, módosított lökhárító. Hátulról a sötétített lámpák számítanak árulkodó jelnek, melyek egyrészt az eddiginél jobban kiemelkednek a karosszériából, másrészt hármas LED-sort kaptak. A hátsó lökhárító is változott, a tolatólámpa lekerült alul középre. Újdonság továbbá a napszélsárga, illetve a márványkék fényezés. A metál, illetve gyöngyház színek felára 130 ezer forint, a kéttónusú fényezésért pedig 180 ezer forintot kell fizetni.
Elmondható, hogy a Rugged és Urban kivitelekben is elérhető Vitara alapkaraktere semmit sem változott, ellenben az összhatás az eddiginél leheletnyivel modernebb.
A minőségérzet javítása érdekében a műszerfal felső borítása a korábbinál puhább lett, így most már csak az ajtók felső borítása készül kopogósan kemény műanyagból. Az ajtók és a középkonzol világosabb színű ezüstös elemeket kapott, a legmagasabb felszereltségi szinten pedig alapáras a konzoldobozos új középső kartámasz.
Változott a kormány mögötti műszeregység, melynek közepén egy 4,2 colos képátlójú színes kijelző található, ami animációval jelzi, ha a sofőr megváltoztatja az Allgrip üzemmódot. Ugyanitt jelennek meg a lejtmenet vezérlő animációi, illetve a jelzőtábla-felismerés grafikái is, ezenkívül pedig a középen található analóg órán is változtattak a tervezők.
László Ferenc
László Ferenc
Tudás
A radaros DSB-rendszer kiegészült a sokkal hatékonyabb DSBS (Dual Sensor Brake Support) vezetést támogató szenzorokkal. Az új rendszer lézerrel és kamerával felszerelve segíti elkerülni a veszélyhelyzeteket. A két típusú érzékelő lehetőséget nyújt arra, hogy az autó mind a közelben, mind a távolban bekövetkező eseményekre a megfelelő reakcióidőn belül reagáljon, akár csökkentett látási viszonyok között is. A DSBS-rendszer háromféle módon figyelmezteti a vezetőt, ha vészhelyzet áll fenn. Csökkenő féktáv esetén fény- és hangjelzést ad le, pánikfékezés során a fékasszisztens segítségével növeli a fékerőt, míg ütközésveszély fennállásakor automatikusan fékez.
A biztonsági funkciók olyan megoldásokkal bővültek, mint például a 15 km/h felett aktív holttérfigyelő BSM (Blind Spot Monitoring) vagy a 65-165 km/h között használható, sávtartást segítő VSW (Vehicle Sway Warning). A holttérfigyelő a vezetőt segíti a holttérben elhelyezkedő tárgyakról informálódni, míg a sávtartó asszisztens szenzoraival felméri a helyes haladási sávot, és jelzést ad le, ha a vezető nem egyenletesen halad, vagy bármilyen okból elhagyja a sávot. Tapasztalataink szerint az előbbi hibátlanul teszi a dolgát, az utóbbi viszont még némi finomhangolásra szorulna.
Újdonság továbbá a 8 km/h tempóig használható RCTA, azaz az elhaladó jármű mozgását figyelő asszisztens, amely a hátsó keresztirányú forgalmat figyeli, megkönnyítve ezzel a parkolást. Az adaptív tempomat 40 km/h felett kapcsolható be, és a szenzora a hűtőrácstól lejjebb, a lökhárítóba került. Az automataváltós Vitarák esetében újdonság a Stop & Go funkciós adaptív tempomat.
László Ferenc
László Ferenc
Hajtás pajtás
A 120 lóerős és 156 Nm-es 1,6 literes szívómotor, illetve a 120 lóerős és 320 Nm-es 1,6 literes turbós dízelmotor kikerült a kínálatból. Az alapmotor mostantól az 1 literes 3 hengeres turbós benzines egység, mely 110 lóerőt és 170 Nm-t szabadít rá a kerekekre. Akinek ez kevés, az választhatja az 1,4 literes 4 hengeres turbós benzinmotort, ami 140 lóerőt és 220 Nm nyomatékot produkál.
Az 1 literes motor mellé ötfokozatú kézi váltó, illetve hatfokozatú automata váltó, valamint első-, illetve összkerékhajtás is társítható. Ehhez képest az 1,4 literes erőforrás esetében annyi a különbség, hogy a kéziváltó már hat fokozattal rendelkezik.
László Ferenc
Az első hazai menetpróbán még csak és kizárólag 1,4 literes, elsőkerék-hajtású és manuálváltós GL-példányokat lehetett kipróbálni. Várhatóan ez lesz hazánkban a legnépszerűbb modell, bár a Suzuki azt tapasztalja, hogy a hazai vásárlók egyre nagyobb arányban választják a Vitarát összkerékhajtással és automataváltóval.
Az 1 literes Vitarák sorozatgyártása még nem kezdődött meg. Erre a típusra egyelőre még nincs meg a WLTP-bizonylat, így sem a fogyasztásával, sem a CO2-kibocsátásával kapcsolatban nem nyilatkoztak a gyáriak. A nagyobbik motor a WLTP-szabvány szerint átlagosan 6,5 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, a 125 kilométeres rövid első próba során mi 7,1 literes értéket mértünk.
Az 1,4 literes turbós motor remekül passzol a Vitarába, alulról is jól húz, és korrekt módon mozgatja az 1120 kilogrammos autót. A 0-100-as sprint 9,5 másodpercnyi időt vesz igénybe, és a gyorsulás egészen 200 km/h-ig tart.
László Ferenc
László Ferenc
Bizalom
A Suzuki szívómotorjainak igen jó a hírneve, kis túlzással élve örökéletű erőforrásokról beszélhetünk. A Vitara viszont mostantól már nem készül ilyen motorral, és a turbótól sok vásárló inkább távol tartaná magát. Ezzel a Suzuki is tisztában van, ezért kiterjesztett garanciát vállal az új Vitarákra. Ez konkrétan 3 év alapgaranciát, illetve további 7 év a motorra, turbóra és váltóra érvényes garanciát jelent, maximum 200 ezer kilométeres futásteljesítményig. És ugyanez a garancia az új gyártású S-Crossokra is érvényes.
Árkérdés
Az 1,6 literes szívómotoros Vitara GL 2WD 5MT 3,89 millió forintos áron búcsúzott, az 1 literes turbómotoros GL 2WD 5MT pedig 4,09 millió forintos áron mutatkozik be. Ez esetben 200 ezer forintos drágulásról beszélhetünk, de a régi és az új Vitarák közötti árkülönbség motorizáltságtól és felszereltségi szinttől függően változik. A legolcsóbb 1,4 literes 4,77 millió forintba kerül, a legdrágább új Vitara pedig az 1.4 GLX 4WD 6AT Panorama, melynek árcéduláján 6,72 millió forintos összeg olvasható.
Az új Vitara tehát már itt van, megérkezett, és felkészül a teljesen új fejlesztésű Jimny, mely várhatóan 2019 februárjában érkezik meg a hazai kereskedésekbe.