szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Manapság nem nagyon érdemes abban bízni, hogy nem postázzák a külföldi bírságokat. Akár egy éven túl is megérkezhet a csekk.

Bár Magyarországon nem készítenek hivatalos statisztikát a külföldön megbírságolt magyar autósok számáról, azonban mégis találni forrást, amely képet tud adni a bírságolások mértékéről és gyakoriságáról – írja a kreszvaltozás.hu oldal.

A flottakezelő cégek sokezer cégautó ügyeit intézik, és a lízingelt kocsikkal elkövetett szabálysértésekről a bírságpapírok a flottakezelő vállalkozáshoz érkeznek. Az egyik ilyen cég a Business Lease, amelynek statisztikái szerint a nyári szezonban naponta érkeznek a jelentős összegű bírságok, a céges lízingelt autókat használók 38 százaléka nyáron több szabálysértést követ el. Az adatokból kiderült, hogy a külföldi hatóságok bírságainak átlagos értéke 32 ezer forint és a leggyakrabban Ausztriából, Horvátországból és Olaszországból érkeznek szabálysértési határozatok a lízingelt cégautók után.

Ausztriában a büntetések összege nem kiemelkedő az EU-átlaghoz viszonyítva, a toleranciaszint viszont igen alacsony. Lakott területen belül és kívül is mindössze +5 km/h-t sebességtöbbletet tolerálnak. Városban 53-55 km/h-tól már büntethetnek. De Olaszországból is érkezett már olyan bírság, amelyet mindössze 1 km/h-s sebességtúllépés miatt szabtak ki. Ráadásul az olaszok az eljárással nem sietnek, gyakran egy éven túl postázzák ki a bírságokat.

A nyári szezon másik népszerű célpontja Horvátország, ahol ráadásul ebben az időszakban sűrítik a közúti ellenőrzéseket. A sebességmérők ellen radarjelzővel vagy traffipaxdetektorral védekezni nem ajánlott, mivel ezen eszközök Horvátországban tiltottak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Fülke: a gödi polgármester elmondta, hol hibázott

Fülke: a gödi polgármester elmondta, hol hibázott

920 lóerős lett az új hibrid Mercedes-AMG GLE 63

920 lóerős lett az új hibrid Mercedes-AMG GLE 63

Komoly- és könnyűzene találkozik a kevés megmaradt fesztivál egyikén

Komoly- és könnyűzene találkozik a kevés megmaradt fesztivál egyikén