Mivel az elektromos autók választéka is egyre szélesebb, egy hazai kutatásban arra voltak kíváncsiak, milyen témák izgatják ezzel kapcsolatban az embereket. Alapvetően a középkategóriás – 10-15 millió forint közötti – autók kerültek szóba, melyik típusok generálják a legtöbb figyelmet. A SentiOne által végzett felmérés eredménye egy e-autó Social Index, ami azt mutatja, melyik típusról beszélnek a legtöbbet.
A kategóriában legnépszerűbb e-autó a Tesla 3 lett 1915 Social Index pontszámmal, annak ellenére, hogy az eladásokat tekintve az első 15 modell között nem találkozhatunk vele. A Nissan LEAF (1415) és A Hyundai Ioniq (1292) követik a második és harmadik helyen, a legjobb öt között a BMW i3 és a Skoda ENYAQ iV szerepel még. A legjobb tízbe három KIA is bejutott.
A legkedveltebb téma az új, lítiumalapú szilárdtest-akkumulátorok megjelenése volt, de sokat beszéltek a netezők arról is, hogy elkezdődött az elektromos autók gyártása a kecskeméti Mercedes-gyárban. A harmadik legnépszerűbb diszkurzus a júniustól újra igényelhető állami támogatásokról szólt.
Vizsgálták a pozitív és a negatív tartalmakat is. Az e-autózás előnyeiként többször említik az internetezők az alacsony fenntartási költségeket, az akkumulátorok kiemelkedő teljesítményét, a kényelmes városi használatot, és a környezetvédelmi szempontokat is. Többen panaszkodnak viszont az autók magas ára miatt, és negatív témák között a töltési veszteség is felbukkan. Új szókapcsolatot is alkottak az elektromos autózás kapcsán a netezők, a „hatótávpara” 535-ször szerepelt az elmúlt időszakban, utalva arra, hogy a gyártók által meghatározott hatótáv a valóságban egy töltéssel tényleg megtehető-e, vagy sem.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.