Jön a hajnali köd
 

Jön a hajnali köd

Marad a szomorkás őszi idő, hajnalban köd képződik, főleg keleten. AZ Országos Meteorológiai Szolgálat jelentése.

MTI MTI


Hogyan kerülhetjük el a gumidefektet?
 

Hogyan kerülhetjük el a gumidefektet?

Az elmúlt évben az ADAC német autóklub 136 ezer esetben vizsgált meg gumidefektet. A károk nagy része elkerülhető lett volna, ha a vezetők betartják az alapvető szabályokat. Az ADAC tippeket ad arra, hogy autógumija sokáig épp maradjon.

hvg.hu hvg.hu

Kigyulladt egy autó az M1-M7 közös szakaszán
 

Kigyulladt egy autó az M1-M7 közös szakaszán

Kigyulladt egy személygépkocsi kedd este fél tíz tájban Budapesten, az M1-es és M7-es autópálya bevezető szakaszán - tájékoztatta az MTI-t Kormos Endre, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyletese.

MTI MTI





A slusszkulccsal korlátozhatják a szülők a tinik sebességét
 

A slusszkulccsal korlátozhatják a szülők a tinik sebességét

Egy új fejlesztés segítségével az egyik nagy autógyár vásárlói már nyugodtabban odaadhatják a családi járgányt a tinédzserkorú gyermekeiknek is, mivel az autó magától korlátozza az elérhető maximális sebességet, sőt, még arra is ügyel, hogy a fiatalok ne hallgassák túl hangosan a zenét.

hvg.hu hvg.hu


M5: feloldották az útzárat
 

M5: feloldották az útzárat

Feloldották az M5-ös bevezető szakaszán elrendelt útzárat, ahol előzőleg azért vezettek be korlátozást, mert egy furgon egy álló teherautóba rohant.

MTI MTI

Téligumi-teszt: melyik gumit ne vegyük meg?
 

Téligumi-teszt: melyik gumit ne vegyük meg?

Az ADAC német autóklub ismét tesztelte a legújabb téligumikat. A minőségi vizsgálatok során hat modell hiányos, rossz minősítést kapott. Különösen a Ceat, a Linglong, a Tigar, a Marshal, a Nankang és a Wanli márkájú olcsó gumik lehetnek veszélyesek nedves, télies úton.

hvg.hu hvg.hu

Veszélyesek az autóablakok
 

Veszélyesek az autóablakok

Az ADAC német autóklub biztonsági szempontból tesztelte az elektromos ablakokat. A vizsgált 500 autóból minden ötödiknél valamilyen hibát fedezte. Könnyen odacsíphetjük ujjunkat.

hvg.hu hvg.hu

Magyar alterautó a párizsi szalonon
 

Magyar alterautó a párizsi szalonon

"Nyolc éve nem értették az emberek, hogy mi az az alternatív autó, ma már nem kell magyarázni" - szemléltette az iparág fejlődésének tempóját Buzás Sándor, aki a magyar Solo modellt kísérte el a párizsi autószalonra.

MTI MTI

Hét fok alatt kell a téli gumi
 

Hét fok alatt kell a téli gumi

Bár még néha kisüt a nap és csak hajnalban van csípős hideg, lassan itt az ideje, hogy minden autós felszerelje járművére a téli gumikat. A hét foknál hidegebb időben ugyanis a nyári gumiabroncsok komoly rizikót jelentenek. Nézzük a leggyakrabban feltett kérdéseket.

hvg.hu hvg.hu

Borulásveszélyes Renault Kangoo-k - videó
 

Borulásveszélyes Renault Kangoo-k - videó

Az ADAC német autóklub összehasonlító tesztjén - amelyen a középkategóriás kisáruszállítóból átalakított családi egyterűket vizsgálták –, a Renault Kangoo az úgynevezett jávorszarvas-teszten nem teljesített túl jól. Az ESP ellenére, bizonyos körülmények között ugyanis az autó könnyen felborulhat.

hvg.hu hvg.hu

Megint csökken a benzin és a gázolaj ára
 

Megint csökken a benzin és a gázolaj ára

Újabb öt forinttal csökken a benzin és két forinttal a gázolaj ára a hazai töltőállomásokon - értesült piaci forrásból a holtankoljak.hu üzemanyagár-összehasonlító portál.

hvg.hu hvg.hu

A pénzpiaci válság miatt tovább korlátozza a gyártást a Skoda
 

A pénzpiaci válság miatt tovább korlátozza a gyártást a Skoda

Október végén egy hétre leállítja az autógyártást a csehországi Skoda Auto gyár a pénzpiaci válság miatt. Ez mintegy 13 ezerrel kevesebb új autót jelent – jelentette hétfőn a Mladá Fronta Dnes című cseh lap Fred Kapplerre, a Skoda igazgató tanácsának kereskedelemért felelős tagjára hivatkozva.

MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu


Az európai autógyártók is támogatást várnak
 

Az európai autógyártók is támogatást várnak

Az európai autógyártók az Egyesült Államok példáját követve legalább 40 milliárd eurós kedvezményes hitelhez szeretnének jutni elsősorban környezetbarát autók kifejlesztéséhez - jelentette ki a Financial Times szombati számában a Fiat vezérigazgatója. Sergio Marchionne szerint a kérést az Európai Bizottság elé is be fogja terjeszteni az európai gyártók szövetsége, az ACEA, amelynek 2007-ig Marchionne volt az elnöke.

MTI MTI