#ADAC

Mennyire veszélyes az utánfutó?
 

Mennyire veszélyes az utánfutó?

Az ADAC német autóklub öt középkategóriás szabadidő-terepjárón és öt kombi autón tesztelte az ESP-rendszerek utánfutó funkcióját. A menetstabilitás szempontjából igen különböző eredmények születtek.

hvg.hu hvg.hu

Teszt: 28 téli gumiból csak egy volt kiváló
 

Teszt: 28 téli gumiból csak egy volt kiváló

Hó, latyak, jégborda, vizes útburkolat, aztán újra száraz út: egy jó téli guminak mindez nem probléma. Az ADAC német autóklub és a Stiftung Warentest aktuális tesztjében 28 modell közül csak egyetlen egy kapta meg a legjobb osztályzatot. A két különböző megvizsgált méretosztályban három gumi jó eredményt ért el, ezek elegendő biztonságot nyújthatnak a télre. A kínai termékeknél ugyanakkor nem árt az óvatosság.

unknown unknown

Gyerekülésteszt 2010
 

Gyerekülésteszt 2010

A gyereküléseket minősítő általános ECE R44/04 szabvány nem foglalkozik az oldalütközések következményeivel. Az ADAC német autóklub tesztjében ezt is figyelembe veszik. Négy szempontból tesztelték az üléseket, közülük a biztonság csak az egyik, bár kétségtelenül a legfontosabb. A használhatóságot, a komfortot és a kezelhetőséget is külön-külön minősítették egy ötfokozatú skálán. Egyértelműen az ADAC tesztjeinek köszönhető, hogy ma már az ülések oldal- és fejvédelmére nagy hangsúlyt fektetnek a gyártók.

unknown unknown

Melyik a legjobb tetőbox?
 

Melyik a legjobb tetőbox?

A német ADAC autóklub 8 különböző tetőboxot vett közelebbről szemügyre. A termékek 165 és 360 euró közötti árfekvésűek.

unknown unknown

Nem minden gyerekülés biztonságos - teszt
 

Nem minden gyerekülés biztonságos - teszt

A német ADAC tavaly októberben 5 különböző súlycsoportban 10 gyerekülést tesztelt. A győztes ülés a Brio Primo+Base Isofix lett. Az isofix rögzítésének köszönhetően biztonságosan beszerelhető a járműbe, és a mezőnynél nagyobb védelmet nyújt a legkisebbeknek. Az oldalütközéses töréstesztben egyedül ez az ülés kapta meg a nagyon jó minősítést.

unknown unknown

Veszélyesek a babautánfutók – teszt
 

Veszélyesek a babautánfutók – teszt

Egyre többen szerveznek családi biciklis kirándulást. Ma már számtalan olyan eszközt kínálnak a cégek, amelyek megkönnyítik a közös kikapcsolódást. Ahol a gyerekek már idősebbek, ott értelemszerűen mindenki a saját bringáját tekeri. Ahol azonban kicsik a gyerekek, ott utánfutóval, tandemmel vagy úgynevezett vontatórúddal viszik az apróságokat a szülők.

hvg.hu hvg.hu

Vadbaleset: olyan, mintha elefánttal ütköznénk - videó
 

Vadbaleset: olyan, mintha elefánttal ütköznénk - videó

Nem az állatok, sokkal inkább a szembejövő forgalom a kockázati tényező a vadak által okozott közlekedési balesetek esetében – állapította meg az a vizsgálat, amelyet az ADAC bonyolított le, miután Németországban egyre több az ilyen jellegű incidens.

unknown unknown

Értékállósági ranglista: nem német és nem japán az első
 

Értékállósági ranglista: nem német és nem japán az első

Az autóvásárlók elsősorban a minőségre fektetik a hangsúlyt, és másodsorban a márkára. Ha azonban az egyes modelleket összehasonlítjuk, a kisautók értékállóbbaknak bizonyulnak a használtautó-piacon, mint a nagyobb kategóriák. Ez a legszembetűnőbb eredménye az ADAC német autóklub legfrissebb, az autók értékállóságát kutató felmérésében. A legnagyobb európai autópiacról számos felmérés születik. Mi ezúttal a német autóklub 2009-es AutoMarxX vevőelégedettségi listáiból válogattunk.

hvg.hu hvg.hu

Féljenek a gyalogosok a terepjáróktól?
 

Féljenek a gyalogosok a terepjáróktól?

Tesztek bizonyítják, hogy a modern egyterű terepjárók (SUV) jobban védik a gyalogosokat, mint elődeik. Az ADAC német autóklub összevetette a legfrissebb törésteszt eredményeket.

hvg.hu hvg.hu


Mennyit érnek a környezetvédelmi zónák?
 

Mennyit érnek a környezetvédelmi zónák?

Az ADAC német autóklub tanulmánya szerint a városokban kialakított környezetvédelmi zónák nem javították a levegő minőségét. Legalábbis szakemberek erre a következtetésre jutottak, miután összehasonlítottak néhány olyan települést, amelyekben kialakították a környezetvédelmi övezeteket, és azokat, ahol még nem. A környezetvédelmi egyesületek mindezt másként látják.

hvg.hu hvg.hu

A legmegbízhatóbb autók listája - 2008
 

A legmegbízhatóbb autók listája - 2008

Az ADAC német autóklub nyilvánosságra hozta a legújabb meghibásodási statisztikákat. A szervezet 1978 óta szolgáltat adatokat, amelyekkel befolyásolja az autóvásárlást. A legújabb tapasztalatok szerint a drága autók egyre jobbak lesznek, az eddig megbízhatónak tartott japán járművek azonban visszaesnek. A legtöbb baj a francia járgányokkal van, de az Opelnél és a Fordnál sem teljesen rózsás a helyzet.

hvg.hu hvg.hu

Hogyan előzzük meg a gumidefektet?
 

Hogyan előzzük meg a gumidefektet?

Az ADAC német autóklub statisztikái szerint 2008-ban több mint százezer alkalommal okozott balesetet gumidefekt Németországban. A károk nagy része elkerülhető lett volna, ha a vezetők jobban betartják a szabályokat.

hvg.hu hvg.hu

Melyik a legjobb nyári gumi?
 

Melyik a legjobb nyári gumi?

Az ADAC német autóklub által tesztelt nyári gumik harmada nem megfelelő minőségű. A 35 vizsgált termék közül csak nyolc kapta meg az ajánlott minősítést.

hvg.hu hvg.hu