Tetszett a cikk?

A német ADAC autóklub 8 különböző tetőboxot vett közelebbről szemügyre. A termékek 165 és 360 euró közötti árfekvésűek.

A tesztgyőztes a Thule Pacific 600, második helyezett a Kamei Delphin 340 K lett, ez a box a vezetési teszteken teljesített jól. Azonban a nyolc kiválasztott box legtöbbje túl gyenge rögzítő hevederrekkel van felszerelve. Extrém terhelésnél, mint például egy ütközésnél a hevederek és a rögzítő gyűrűk elszakadhatnak, és így a rakomány nem biztonságos többé.

A leggyengébb eredményt a Mont Blanc Vista 380 érte el, ami a 30 kilométer/órás töréstesztben megbukott: A feszítőövek elszakadtak, a rakomány átszakította a box elülső falát és az úttestre repült. Majdnem mindegyik doboz jó, illetve nagyon jó eredményt ért el a szigorított vezetési teszten. Csak az Atera Carver és a Thule Ranger volt gyengébb a konkurenseknél: ez a két doboz néhány centimétert kicsúszott az eredeti pozícióból a 90 kilométer/órás sebességgel elvégzett kikerülési manőver során. Nagyobb különbségek az esőteszten mutatkoztak: A Mont Blanc Vista, a Neumann Whale és a Thule Ranger dobozokba befolyt az esővíz. A hajtogatható Thule boxnál a bővítésre szolgáló táskákban összegyűlt víz pluszban beszivárog a box belsejébe. 
 


A kezelés szempontjából a drága termékek járnak az élen. A drágább boxok olyan gyorscsattal rendelkeznek, ami lehetővé teszi az alaptartók egyszerű rögzítését.

ADAC a teszteredmények alapján úgy látja, hogy a termékek sürgősen javításra szorulnak, különösképpen a boxok rögzítési hevederei. Elegendő számú rögzítő fülre van szükség, melyek stabilak és sima a felületük, így a rakomány biztonságosan rögzíthető. Stabil, fémcsatokkal felszerelt hevederekre van szükség ahhoz, hogy se a boxot, se a csomagokat ne lehessen ellopni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Nem minden gyerekülés biztonságos - teszt

A német ADAC tavaly októberben 5 különböző súlycsoportban 10 gyerekülést tesztelt. A győztes ülés a Brio Primo+Base Isofix lett. Az isofix rögzítésének köszönhetően biztonságosan beszerelhető a járműbe, és a mezőnynél nagyobb védelmet nyújt a legkisebbeknek. Az oldalütközéses töréstesztben egyedül ez az ülés kapta meg a nagyon jó minősítést.

hvg.hu Autó

Veszélyesek a babautánfutók – teszt

Egyre többen szerveznek családi biciklis kirándulást. Ma már számtalan olyan eszközt kínálnak a cégek, amelyek megkönnyítik a közös kikapcsolódást. Ahol a gyerekek már idősebbek, ott értelemszerűen mindenki a saját bringáját tekeri. Ahol azonban kicsik a gyerekek, ott utánfutóval, tandemmel vagy úgynevezett vontatórúddal viszik az apróságokat a szülők.

Autó

Melyik a legjobb gumi izmos autóra?

A német Auto Zeitung magazin kilenc különböző sportos nyári gumit tesztelt, hogy eldöntse, melyik a legmenőbb. A versenyzők között volt a Bridgestone és Michelin legújabb fejlesztése is.

hvg.hu Autó

Hogyan pakoljon az autóba? Gyerek, kisállat, bicikli

A férfiak állítják: csak ők tudnak igazán jól bepakolni az autóba egy-egy nyaralás előtt. Sok családnál éppen ezért ez az apa dolga. Ám nem elég, ha sikerül betuszakolni a rengeteg bőröndöt, táskát, játékot a csomagtartóba, az sem mindegy, hogyan rögzítjük ezeket. Menet közben ugyanis akár balesetveszélyes is lehet az odadobott, nem rögzített csomag. Amikor pedig gyerekkel indulnak hosszabb útra a megfelelő szórakozásról is gondoskodni kell. Nem mindegy tehát, mit visz magával az útra. Ilyenkor tehát az anyukák szerepe is megnő.

Autó

Mit tegyen koccanás, vagy defekt esetén?

Rövidebb, vagy hosszabb úton egyaránt előfordulhat váratlan defekt, vagy kisebb karambol, amely hirtelen megállásra kényszeríti az autóst. Az izgalom hatása alatt sokak képtelenek helyesen cselekedni. Ugyanakkor nem árt, ha néhány dolgot szem előtt tartunk ilyen esetekben.

hvg.hu Autó

Mennyire okos a xenonfényszóró? – videó

Mennyire okosak a legújabb alkalmazkodó xenon világításrendszerek? Az Auto motor und sport magazin négy csúcstechnológiát képviselő berendezést tesztelt. A minőségbiztosító TÜV Rheinland szerint az éjszakai súlyos közlekedési balesetek 50 százalékkal csökkenthetők lennének, ha minden autón xenonlámpa világítana. Azok a sofőrök, akik a xenonvilágítást halogénre cserélik, ismerik a jelenséget. Szinte olyan, mintha két gyertya fénye pislákolna előttük. Még látványosabbnak tűnik a különbség, ha alkalmazkodó rendszerre térünk át. A fényszórókat az útirányhoz, a vezetési helyzethez és részben még a közlekedési helyzethez is igazítja – ideális esetben mindezt átmenet nélkül.