Egy komplett buszgyár hullhat Mészáros Lőrinc ölébe
Hiába pátyolgatta az állam az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-t, a cég képtelen volt időre teljesíteni megrendeléseit, és most csőd fenyegeti.
Hiába pátyolgatta az állam az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-t, a cég képtelen volt időre teljesíteni megrendeléseit, és most csőd fenyegeti.
A 4-es, 6-os mellett szombattól egy másik forgalmas budapesti villamosvonalon, az 1-esen is pótlóbuszokra kell átszállniuk egy szakaszon az utasoknak, mert felújítják a pályát. A Puskás Ferenc Stadion és a Közvágóhíd között dolgoznak majd, ezen a szakaszon a néhány évvel korábbi korszerűsítés idején csak a megállókat építették újjá, a sínekhez akkor csak a Kőbányai útnál nyúltak.
Múlt héten vált széles körben ismertté, hogy a BKV már évekkel ezelőtt megszüntette az utasok, és egyben a BKV-sofőrök védelmét jelentő balesetbiztosítást.
A cég felújításról, korszerűsítésről és 30 éves garanciáról beszél.
Július 7-én kezdődik a fővárosi 1-es villamos egy részének felújítása, a munkát két szakaszban végzik el a nyári szünetben. Újabb pótlóbuszokra lesz szükség. Nyáron lesznek olyan napok, amikor a 3-as metrót ,valamint egy jelentős szakaszon az 1-es és a 4-es, 6-os villamosokat is buszokkal pótolják.
Három buszt töröl állományából a BKV csütörtökön, ezek között egy harmincéves Ikarus sem található, egy alig több mint kétéves magyar elektromos busz azonban igen.
Ahogy egyes gyermekek a sötéttől és a bohócoktól félnek, úgy olyanok is akadnak, akikben a közösségi közlekedés kelt nyugtalanságot. De mint mindenre, erre is van megoldás.
Hétvége óta ismét buszokkal pótolják egy szakaszon a nagykörúti villamosokat. A pálya egy olyan szakaszát építik át, amelyhez a korábbi években egy-egy részen már hozzányúltak, de akkor csak kisfelújítást végeztek. Most komplett rekonstrukciót végeznek nyáron, tehát az alapzattól újjáépítik a pályát, korszerű módszerrel. Európa egyik legforgalmasabb villamosvonalán azonban így sem lesz még a teljes pálya felújítva.
A fővárosi közgyűlés harmadszor is eredménytelenné nyilvánította a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós eljárást. A közgyűlés a városnézést a BKV-val bonyolítaná le, közben a fél éve húzódó ügyben egyre több a furcsaság.
Ahogy elkezdődött a meleg időszak, elindult az is, aminek nem kellene: a Közlekedő Tömeg egyesület 33 fokos meleget mért egy budapesti buszon.
A BKV a 3-as metró vonalának teljes lezárásakor számít leginkább Bócsa Viktorra, akit néhány éve azért rúgtak ki, mert vicceket mesélt vezetés közben.
Ritka alkalomnak voltunk szemtanúi szerdán késő este a Lehel téren, amikor a BKV magyar gyártású metrópótlónak szánt autóbuszai közül az egyik ténylegesen metrót pótolt. A 180 busz közül mindössze 5 érkezett meg határidőre, azok is csak alkalmanként, általában késő este merészkednek ki metrót pótolni.