Régészek dolgoznak a debreceni BMW-gyár helyén
A területet szeptemberben kell átadni a német autógyártó cégnek.
A területet szeptemberben kell átadni a német autógyártó cégnek.
December 11-ig 86,5 milliárd forinttal tömték meg a cégek zsebeit.
Állami és önkormányzati támogatásokkal kitömött, tetemes veszteségeket álcázó városi cégek fedik el a valóságot Debrecenben: még a BMW beruházásának is a vagyon újraosztása az egyik legfőbb értelme.
Nemcsak hitelszerződést kötött a debreceni önkormányzat az Erste Bankkal az épülő BMW-gyárra, hanem határidős devizaügyletet is. Így akarják tompítani az euró-forint árfolyamkockázatból adódó kockázatot és spekulációt.
Ennyi pénzzel támogatják a beruházást. A telephelyhez közeli autópályán új csomópontot alakítanak, erről szintén szó esett a megállapodás aláírásáról szóló ceremónián.
Bármit tudnak is a projektről, magukban kell tartaniuk.
Gulyás Gergely, kancelláriaminiszter először azt mondta, a tízmilliárd forintot meghaladja a támogatás, majd gyorsan pontosított: több tízmilliárdról van szó. Közben a gazdák továbbra sem értik, miért a környék legértékesebb területén akarnak építkezni, a polgármester szerint fölösleges aggódni, van még jó minőségű termőterület bőven.
Kétszáznál is több helyrajzi szám és megbecsülhetetlen számú tulajdonos osztozik azon a 400 hektáron, ahol a BMW új gyára épül Debrecenben. Sokakkal beszéltünk, köztük a legnagyobb terület bérlőjével is. Hivatalos ajánlatot egyelőre senki sem kapott arról, hogy az önkormányzat mennyit fizetne a földekért, vagy adna-e másik területet cserébe. A leendő gyár környékén lakók közül sokan aggódnak, hogy felborul az életük. Cikksorozatunk második része a magyarországi BMW-beruházásról.
Az első komoly jelzést tavaly októberben kapta Debrecen, élesbe pedig júniusban fordultak az események, a közgyűlés tagjainak akkor szóltak, hogy a város megütötte a főnyereményt: a városban épít gyárat a BMW. Cikksorozatunk első részében azt vesszük végig, mi történt a városházán közvetlenül a beruházás bejelentését megelőzően.
De a beruházó végül Magyarországot választotta. A román média szerint a döntés figyelmeztető jel kell legyen Románia számára.
Debrecen mellett Miskolc is versenyben volt, a nemzetközi reptér viszont komoly előnyt jelentett, így a hajdúsági város lett a befutó.
Ugyanazon a soron lesz képes hagyományos robbanómotorral és elektromotorral ellátott járműveket is gyártani a debreceni BMW-gyár. Hogy pontosan mely modelleket, azt persze nem mondták még el, de próbálunk következtetni.
Gyárat épít a BMW Debrecenben, a hírt a város egykori polgármestere sem hagyhatta szó nélkül.
Harmadával nőhet a magyarországi autógyártás a BMW-nek köszönhetően, amely az ötödik nagy szereplőként épít üzemet hazánkban. Az ágazat már így is igen erős, az egyetlen korlát a munkaerőhiány lehet.
Több éve röppent fel a hír, most hivatalosan is bejelentették: új európai gyártóbázisát Magyarországon létesíti a német autógyár. Az üzem több mint ezer embernek adhat munkát.
Nagyot lökhet a magyar gazdaságok a BMW-beruházás, de erre még sokat kell várnunk. Egyre több adót fizetünk be, de az infláció nőni fog az MNB szerint.