Különleges látvány: több mint ezer tonnával tesztelték, hogy sikerült az új Duna-híd
A Komáromnál épülő átkelőre 32, egyenként több mint 31 tonnás teherautót vezényeltek ki.
A Komáromnál épülő átkelőre 32, egyenként több mint 31 tonnás teherautót vezényeltek ki.
Kedden délelőtt beemelték a helyére a hídpálya utolsó elemét.
Százezreknek lesz könnyebb a közlekedés.
Ha készen lesz az új komáromi átkelő, a teherforgalom az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt. A 600 méter hosszú, ferdekábeles híd összsúlya 5400 tonna lesz, kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett, de kerékpárutat és járdát is kialakítanak rajta.
A híd építését egy kétszintes látogatóközpontból lehet figyelni hétfőtől. Ha elkészül a 91 millió euróból épülő átkelő, a teherautók az M1-es autópályáról a lakott területek érintése nélkül érhetik el a szlovák határt.
A rotterdami Erasmus hidat is tervező holland tervezőiroda nyerte a nemzetközi tervpályázatot.
A BKK Info szerint a baleset másfél órája történt, de még mindig nem oszlott el a dugó.
Lassan a helyére kerül az új Mosoni-Duna-híd, az MTI a munkák szerdai állásáról közölt jó néhány fotót. A közel négyszáz méter hosszú hidat a helyszínen hegesztették össze, majd ezután egészében tolják a helyére hidraulikus szerkezettel. A kétszer egysávos hídon kerékpárutat is kialakítanak.
Április elején sem engedélyezték, a szervezők bíróságra mennek.