szerző:
Kovács Gábor

A kormány Budapest-államtitkára új követelményekkel állt elő, ezért át kell dolgozni a Dél-Budát Dél-Pesttel összekötő út már elkészült terveit. A munka így alaposan megdrágult.

1,19 milliárd forintról 1,52 milliárd forintra drágult a két új budapesti Duna-hidat is magában foglaló, a Galvani utca és az Illatos út vonalában építendő út tervezése – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből. A megbízás a megvalósíthatósági tanulmányok elkészítésétől az építési engedélyezési tervek elkészítéséig terjed, még 2017 júniusában nyerte el a Főmterv, az Unitef-83 és az Utiber tervezőirodák konzorciuma.

A hirdetményben olvasható indoklás szerint a munka azért lett drágább, mert a projekt szakmai felügyeletét átvette Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, aki 2018 decemberében, illetve 2019 februárjában "olyan, a műszaki tartalomra vonatkozó előírásokat fogalmazott meg, amelyek szükségessé tették a már korábban teljesített feladatok (megvalósíthatósági tanulmány, illetve a bírálati szintű engedélyezési tervek) felülvizsgálatát, átdolgozását".

A tervezendő útszakasz a Fehérvári úttól kezdődően a Galvani utca meglévő szakaszának átépítésével kapcsolódik a Galvani Duna-hídhoz, majd Csepel-Szigetcsúcson keresztül új nyomvonalon haladva folytatódik a Soroksári Duna-ági hídon keresztül a meglévő Illatos út átépítésével az Üllői úti csomópontig.

A 1,5 milliárd sem csekély summa, de eltörpül magának a Galvani hídnak a tervezése mellett, az 12,9 millió euróba (a történelmi mélypontokat döntögető forintárfolyam mellett már 4,3 milliárd forintba) kerül. A Galvani hidat a rotterdami Erasmus hidat is megálmodó UNStudio és a Buro Happold Engineering iroda tervezhetik, erről 2018 áprilisában döntött a Fürjes Balázs budapesti fejlesztésekért felelős kormánybiztos (azóta már államtitkár) vezette bírálóbizottság. A zsűri értékelése szerint a győztes terv "statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb" volt. A tervpályázaton tizenheten indultak, a közbeszerzésre már csak a győztes konzorciumot hívták meg.

Az új hídon 2x3 forgalmi sáv lesz, és villamosközlekedésre is alkalmas. A várakozások szerint napi 55 ezer autóval tehermentesíti a túlzsúfolt belvárosi hidakat, az Üllői út forgalmát pedig napi hatezer gépjárművel csökkentheti. Megépülésére még várni kell, Fürjes Balázs a tervpályázat eredményhirdetésen azt mondta, a tervezővel való szerződéskötés után várhatóan két-három évet fog igénybe venni a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Gazdaság

Eldőlt, mennyibe kerül az új budapesti Duna-híd tervezése

Bő négymilliárd forintért fogja megtervezni a rotterdami Erasmus-hidat is megálmodó két tervezőiroda a Csepelt és Dél-Budát összekötő Galvani-hidat. A tervezés és az engedélyezés 2-3 évbe fog telni, ezután kezdődhet az építkezés.

24.hu: Budapesten nyit török iskolát Erdogan

24.hu: Budapesten nyit török iskolát Erdogan

Elmondta Miriuta, miért rúgták ki a Kisvárdától, a sportigazgató szerint egész más történt

Elmondta Miriuta, miért rúgták ki a Kisvárdától, a sportigazgató szerint egész más történt

Most akkor tényleg ne együnk müzlit meg teljes kiőrlésű kenyeret a fuzárium miatt?

Most akkor tényleg ne együnk müzlit meg teljes kiőrlésű kenyeret a fuzárium miatt?

Kovács András Péter végleg leszámol a magyar egészségüggyel

Kovács András Péter végleg leszámol a magyar egészségüggyel

Lejárt a gyes, ráért politizálni, most pedig polgármester lesz, nem is akárhol

Lejárt a gyes, ráért politizálni, most pedig polgármester lesz, nem is akárhol

Marabu FékNyúz: Őrségben

Marabu FékNyúz: Őrségben