Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Győztest hirdettek az új, mohácsi Duna-híd tervezésére kiírt közbeszerzésen. A híd megépítése gyakorlatilag a rendszerváltás óta húzódik.
972 millió forintos ajánlatával a Speciálterv Építőmérnöki Kft. nyerte a mohácsi Duna-híd tervezésére kiírt közbeszerzést – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből. A megrendelésben benne vannak a híd engedélyezési és kiviteli tervei, illetve az M6 autópálya és az 51.sz. főút közötti, összesen 27 kilométernyi út tervezése és engedélyezése.
A közbeszerzés bírálati lapja szerint a Speciálterv alvállalkozója (kapacitást nyújtó szervezete) a Főmterv lesz. Még három cég adott be érvényes ajánlatot, de mindegyik drágább volt:
Az új híd tervezésére 2018 decemberében írt ki közbeszerzést a nemzeti infrastruktúrafejlesztő (NIF Zrt.), miután júliusban az előző kormány egyik utolsó utasítására érvénytelenné nyilvánították az előző tendert. Az indoklás szerint a beszerzést azért állították le, mert a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár május 8-án megkapott levelében erre utasítást adott. Pedig a beszerzésen az ajánlatok már befutottak (a beadási határidő február 8. volt), de a NIF azokat el se bírálta. A levél még az előző Orbán-kormány azóta megszűnt fejlesztési minisztériumából érkezett, amiben Homolya Róbert volt a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár. Az új (a rendszerváltás óta a negyedik) Orbán-kormány május 18-án alakult meg. A Fejlesztési Minisztérium megszűnt, feladatainak nagy részét az Innovációs és Technológiai Minisztérium vette át, beleértve a közlekedéspolitikát, az azért felelős államtitkár pedig Homolya helyett Mosóczi László lett.
A mohácsi Duna-híd megépítését a rendszerváltás óta gyakorlatilag minden kormány megígérte, aztán soha nem lett belőle semmi – a híd (nem)történetéről a Magyar Narancs közölt részletes cikket. A híd megépítésével kapcsolatos reményeket legutóbb az tüzelte föl, hogy Csányi Sándor vágóhidat épített Mohácson, aminek nagyon jól jönne a Duna-híd – számolt be a szabadpecs.hu. A vágóhidat személyesen Orbán Viktor miniszterelnök avatta föl 2017 áprilisában, a Duna-hídról azt mondta, lesz híd, a pénz megvan rá, csak tervek nincsenek.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Milyen tényezők befolyásolják a haj egészségét? Mekkora mértékű hajhullás a normális? Valóban más a férfiak és a nők hajritkulása? És mit tehetünk, ha már megtörtént a baj? Erről is beszélgettünk a HVG egészségpodcastjának legújabb adásában.
Legfeljebb 50 millió forintot lehet majd felvenni 3 százalékos kamaton.
Gyökeresen átalakul a járműtervezés gyakorlata, s ebben egy magyar startup, a Shapr3D is meghatározó szerephez jutott. Közben gyorsan terjed a mesterséges intelligencia használata is.
A NER fői nagyvállalkozója csak a kockázatosnak ítélhető közbeszerzések keretében akár 2,2 ezer milliárd forint járadékot zsebelt be bő tíz év alatt.
Jogerős ítélet kötelezi az intézményt, hogy elárulja: ki keresett azon, hogy egy magáncégnek fizető betegek soron kívül részesülhettek az állami kórház szolgáltatásaiból.
Milyen autó képes erre egyáltalán?