Évente hatezer forint, de amíg nincs nyilvántartás, sokan nem fizetik a rollerbiztosítást
Ha baj van, akkor foghatják a fejüket.
Ha baj van, akkor foghatják a fejüket.
A gyalogosnak nem tetszett, hogy a járdán rollerezik.
A helyi közlekedési szervezet angliai és spanyolországi esetekre hivatkozott.
A feleslegesen körülményes ügyintézés mellett persze a túlárazás a másik kézenfekvő módszere a biztosítóknak, akik egyelőre nem kapkodnak a rolleresekért.
Az igazolást minden rolleresnek magánál kell tartania, bérlés esetén pedig a használónak kell meggyőződnie arról, hogy az adott járműre kötöttek-e kgfb-t.
Két nagy szereplő viszi el egyelőre a rolleresek kötelező biztosításait.
A mikromobilitási eszközökre még nincsenek KRESZ-szabályok, a velük kapcsolatos kockázatok java ismeretlen, ami meg ismert, nem mutat jól. A biztosítók ajánlatai jelenleg a néhány ezer forintostól a több százezresig szóródnak, ami a szabályok egyértelművé válásával jelentősen változhat, de csak kevés eséllyel hamarabb, mint jövő ilyenkor.
Most pedig jön a főszezon.
A BKK mobilitásfejlesztési igazgatója értetlenül áll Lázár János nemrégiben tett kijelentése előtt, miszerint jelentősebb KRESZ-módosítás csak 2026-ban várható. Bodor Ádám álltja, a szakmai javaslatok már évek óta elkészültek, nincsenek vitás kérdések. A szakember továbbá nem látja indokoltnak, hogy a Fidesz tovább támadja Budapestet a védett kerékpársávok miatt, mivel Orbán Viktor november elején elfogadott egy olyan stratégiát, ami pontosan ilyen sávok telepítését szorgalmazza.
A testület érdemi vizsgálat nélkül visszautasította a panaszt.
Pár ezer forintos pluszköltséggel mindenképpen lehet majd számolni a gyorsabb gépek tulajdonosainak.
Miközben egyre több van belőlük, még mindig nem tud velük mit kezdeni a szabályozás.
Egyre több helyen próbálják valahogy kordában tartani a sokszor balesetveszélyesen közlekedő rollereseket.
Bátran nevezhető extrém gyorshajtásnak ez is.
Habár az elektromos rollerek évek óta forgalomban vannak, nincs rájuk vonatkozó átfogó szabályozás.
Az áldozat életveszélyes fejsérülést szenvedett.
Az e-rollerek ugyan joghézagokban gurulnak, de a Kúria szerint annyira azért nem, hogy annyit ne lehetne megállapítani: gépi hajtású járművekről van szó. A kormány azt ígéri, lesz KRESZ-módosítás, de azt nem árulják el, mikor. Pedig az e-rollerek szabályozása nagyon sürgős lenne.
A kis benzinmotor által hajtott robogón állva lehet közlekedni, és képzleletben visszautazni egészen 1920-ba.
A gyorsabb elektromos rollerek lényegében segédmotor-kerékpárrá minősülnek, ha elfogadják a KRESZ-módosítását.
A változtatással a balesetek számát csökkentenék.