Az ellenzék felé is nyithat az egyik legnagyobb plakátcég új tulajdonosa
A Hungaroplakát - a piaci hírek szerint - legalábbis nem lesz ellenséges a kormányváltásra készülő pártokkal.
A Hungaroplakát - a piaci hírek szerint - legalábbis nem lesz ellenséges a kormányváltásra készülő pártokkal.
A kormány az adórendszer egyszerűsítésével indokolta a döntést.
Pedig a németeknél kettő is volt, és mégsem mutatta ki a visszaéléseket a cégnél.
Öt évig Garancsi István cége reklámozhat a budapesti lámpaoszlopokon. Az „elefántfüleket” eddig is az Esma hasznosította – sokáig ingyen.
A piaci ár töredékéért hirdethetnek a pártok a Garancsi István érdekeltségébe tartozó ESMA-nál, kérdés, talál-e ebben valami kivetnivalót az Állami Számvevőszék. Pár hónapja a pártok irodabérlésénél az ÁSZ még büntetéseket osztogatott a kedvezményes árakra hivatkozva.
Berkecz Balázs szerint felveti a tiltott pártfinanszírozás gyanúját, ha Garancsi István plakátcége, az ESMA ráfizetéssel adja a plakátokat a választás előtt.
Újabb ötéves pályázatot írt ki a Fővárosi Közgyűlés az elefántfüleknek is nevezett köztéri hirdetési felületek használatára. A pályázatot az ellenzék szerint az Esma Zrt.-re, Garancsi István cégére szabták, pedig az évek óta nem is fizet a használatért.
Furcsa távolságtartással figyelték a közgyűlés szerdai ülésén Budapest fideszes vezetői, hogy az általuk vezetett önkormányzat két évig ingyen hagyta hirdetni Orbán Viktor barátjának cégét Budapesten. Ellenzéki felvetésre most kivizsgálják az ügyet.
Két évig ingyen kaszált Garancsi István reklámérdekeltsége a fővárosi villanyoszlopokon. Mindez mellékesen derült ki egy szerdán közgyűlés elé kerülő javaslatból, amely most legálisan pályáztatná meg az öt éve még veszélyesnek kikiáltott elefántfül-hirdetéseket. A történet megértésében sokat segít, ha visszaidézzük, hogy öt éve még sértették a Fidesz (konkrétan a még házon belüli Simicska Lajos) érdekeit az ESMA oszlopreklámjai, a 2015-ös G-nap után viszont az Orbán Viktorral baráti viszonyt ápoló Garancsi István érdekeltségébe került a cég.
Az ESMA Reklám Zrt. árbevétele egy év alatt több mint a háromszorosára, 1,7 milliárd forint fölé nőtt.
Az ESMA plakátcég menedzsere szerint nem a Simicska Lajos elleni háborúról szól, hogy az Orbán Viktorhoz közel álló Garancsi István is belépett a plakátpiacra, miközben arról is beszél, hogy az előző tulajdonos baloldali nézetei miatt lehetetlenítette el a céget a kormány.
Az Orbán Viktor-közeli nagyvállalkozó Garancsi István betette a lábát a plakátreklámpiacra, amely eddig a másik Orbán-közeli nagyvállalkozó Simicska Lajos felségterülete volt. Egy olyan céget vett meg, amelyet a kormány eddig büntetett.
A Moody's, a Standard & Poor's és a Fitch Ratings túl lassan teszi közzé az egyes országok besorolásáról szóló változtatásaikat, és gondok vannak a bizalmas információk kezelésével is – közölte az Európai Értékpapír-piaci Hatóság.
Bár a kulcsszereplők makacsul hallgatnak, közvetett forrásokból nagy vonalakban rekonstruálni lehet, hogyan vált az állami hirdetések terén egyeduralkodóvá egy apró reklámcég. A tízmilliárdnyi közpénzt mozgató IMG alapítója néhány éve még hadban állt a Fidesz mögött álló üzletemberekkel, de a 2010-es kormányváltás nagy változásokat hozott, miközben fontos emberek nagy számokkal dobálóztak. Az IMG-történet második része.