Az ellenzék felé is nyithat az egyik legnagyobb plakátcég új tulajdonosa
A Hungaroplakát - a piaci hírek szerint - legalábbis nem lesz ellenséges a kormányváltásra készülő pártokkal.
A Hungaroplakát - a piaci hírek szerint - legalábbis nem lesz ellenséges a kormányváltásra készülő pártokkal.
A kormány az adórendszer egyszerűsítésével indokolta a döntést.
A piaci ár töredékéért hirdethetnek a pártok a Garancsi István érdekeltségébe tartozó ESMA-nál, kérdés, talál-e ebben valami kivetnivalót az Állami Számvevőszék. Pár hónapja a pártok irodabérlésénél az ÁSZ még büntetéseket osztogatott a kedvezményes árakra hivatkozva.
Újabb ötéves pályázatot írt ki a Fővárosi Közgyűlés az elefántfüleknek is nevezett köztéri hirdetési felületek használatára. A pályázatot az ellenzék szerint az Esma Zrt.-re, Garancsi István cégére szabták, pedig az évek óta nem is fizet a használatért.
Két évig ingyen kaszált Garancsi István reklámérdekeltsége a fővárosi villanyoszlopokon. Mindez mellékesen derült ki egy szerdán közgyűlés elé kerülő javaslatból, amely most legálisan pályáztatná meg az öt éve még veszélyesnek kikiáltott elefántfül-hirdetéseket. A történet megértésében sokat segít, ha visszaidézzük, hogy öt éve még sértették a Fidesz (konkrétan a még házon belüli Simicska Lajos) érdekeit az ESMA oszlopreklámjai, a 2015-ös G-nap után viszont az Orbán Viktorral baráti viszonyt ápoló Garancsi István érdekeltségébe került a cég.
Az ESMA Reklám Zrt. árbevétele egy év alatt több mint a háromszorosára, 1,7 milliárd forint fölé nőtt.
Az ESMA plakátcég menedzsere szerint nem a Simicska Lajos elleni háborúról szól, hogy az Orbán Viktorhoz közel álló Garancsi István is belépett a plakátpiacra, miközben arról is beszél, hogy az előző tulajdonos baloldali nézetei miatt lehetetlenítette el a céget a kormány.
Az Orbán Viktor-közeli nagyvállalkozó Garancsi István betette a lábát a plakátreklámpiacra, amely eddig a másik Orbán-közeli nagyvállalkozó Simicska Lajos felségterülete volt. Egy olyan céget vett meg, amelyet a kormány eddig büntetett.
A Moody's, a Standard & Poor's és a Fitch Ratings túl lassan teszi közzé az egyes országok besorolásáról szóló változtatásaikat, és gondok vannak a bizalmas információk kezelésével is – közölte az Európai Értékpapír-piaci Hatóság.
Bár a kulcsszereplők makacsul hallgatnak, közvetett forrásokból nagy vonalakban rekonstruálni lehet, hogyan vált az állami hirdetések terén egyeduralkodóvá egy apró reklámcég. A tízmilliárdnyi közpénzt mozgató IMG alapítója néhány éve még hadban állt a Fidesz mögött álló üzletemberekkel, de a 2010-es kormányváltás nagy változásokat hozott, miközben fontos emberek nagy számokkal dobálóztak. Az IMG-történet második része.