szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A "piros pöttyös" Magyarország legerősebb márkája, a B&P Braun & Partners Magyarország és a GfK Hungária Piackutató Intézet által készített lista második helyén a Coca-Cola, a harmadikon pedig a Danone szerepelt.

A Figyelő hetilap legújabb számában azt közölte, hogy elkészült az első olyan lista, amely a legerősebb magyarországi márkákat rangsorolja. Eszerint az első helyen a 40 éves magyar márka, a Pöttyös Túró Rudi áll. A lista negyedik helyére az RTL Klub került, amelyet a TV2 és a Tesco követ. Az autóiparban a Suzukit, az info- és telekommunikációs ágazatban a Nokiát, míg a pénzügyi szektorban az OTP-t találták a legjobb márkának a válaszadók − derül ki a hetilapból.
 
A 41 márkát tartalmazó lista egy reprezentatív lakossági felmérés adatai alapján állt össze. A piackutatók szerint a mintegy ezer fő véleményét tartalmazó felmérési minta nem, életkor, lakóhely és településnagyság alapján leképezi Magyarország 15-49 éves lakosságát.
 
A vizsgált márkákat, a gyártó cégek 2009-es médiaköltései alapján válogatták ki a TNS Media Intelligence piackutató listájáról. A listán szereplő iparági TOP 50-ből összesen 25 márkát választottak ki, amelyeket további 16 jelentős magyarországi márkával egészítettek ki. A kutatás során elsősorban arra keresték a választ, hogy mekkora az egyes márkák ereje, így a kutatás fő szempontja a márkaközösség, például a márkához való kötődés ereje volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Média

A Pöttyös Túró Rudi a legkedveltebb magyar márka

Lezárult a Magyar Reklámszövetség 2005. május 6-án meghirdetett, a legkedveltebb magyar márkák felderítését célzó szavazása. a 26 ezer voks legtöbbje a Pöttyös Rudira, a Pick Téliszalámira, s a Boci Csokira érkezett.

Haulitus Anikó Gasztro

Tökéletes karrier: Túró Rudi - recept

Több generációs kedvenc. Megénekelték, díjakat zsebelt be, tüntettek érte, nemzetközi rajongótábora van, recepteket ihlet. Pedig nem is trendi. A ruhája nem követi a divatot.

Gazdaság

Egymilliós bírság a Túró Rudinak

A Túró Rudi reklámja a terméket abszolút egészségesként tüntette fel, szemben a képen szereplő cukorkákkal, amelyek az ártalmas termék benyomását keltették - véli a Gazdasági Versenyhivatal.