#HÉV






5-ös metró vagy elővárosi vasút? – Most dől el, mi lesz a HÉV-ekből
 

5-ös metró vagy elővárosi vasút? – Most dől el, mi lesz a HÉV-ekből

A szentendrei HÉV 5-ös metróra való átnevezése a legtökéletesebben mutatta meg, mi zajlik a színfalak mögött: több száz milliárd forint elköltésén megy a vita, nem mindegy ugyanis, melyik HÉV-et fejlesztenék, és mivé. Az infrastruktúra felfejlesztésére még, úgy tűnik, lesz is pénz, annál nagyobb kérdés, hogy miből cserélnék le a 98 HÉV-szerelvényt.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin

Metrót, HÉV-et, vasutat is kaphat Budapest, feltéve, hogy kormánykézen marad
 

Metrót, HÉV-et, vasutat is kaphat Budapest, feltéve, hogy kormánykézen marad

Valószínűleg jóval kevesebb uniós forrást kap Magyarország 2021-től, mint a mostani ciklusban, ám várhatóan így is mintegy 1100 milliárd forintot költhetünk majd közlekedésre. A korábbiakkal ellentétben sokan szeretnék, hogy most Budapest legyen a fejlesztések fókusza – legalábbis ha megtartja a fővárost az októberi választásokon a kormány, az építőipar viszont a nyíltvonali vasútépítésben érdekelt. Összeszedtük, mit építenének uniós pénzből.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin