Felújítják az ország legforgalmasabb vasúti hídját, sokáig nem jár majd a csepeli HÉV
Június 22-től az év végéig csak Csepel végállomás és a Kvassay híd között közlekedik a HÉV.
Június 22-től az év végéig csak Csepel végállomás és a Kvassay híd között közlekedik a HÉV.
Embert gázolt a HÉV hétfő délután a Pest megyei Kistarcsán, a kórházi megállóban.
A 79 éves férfi a helyszínen meghalt, a baleset körülményeit vizsgálják.
A férfi valószínűleg pánikba esett, amikor meglátta a mozdulatlan áldozatot, pedig a motoros könnyebb sérülésekkel megúszta az esetet.
Ha a szükséges források rendelkezésre állnak, a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbításának tervezése még az idén lezárható.
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának csütörtöki ülésén egyezség született a Galvani hídról is, és a kisföldalatti felújításáról is.
A következő uniós költségvetés forrásaiból valósítanák meg a fővárosi kötöttpályás közlekedés átalakítását.
Ellenszavazat nélkül döntött úgy a III. kerületi képviselő-testület, hogy támogatja a tervet: menjen a föld alatt egy nagyobb szakaszon a H5-ös HÉV. Ez azért még nem jelenti azt, hogy meg is fog valósulni a javaslat.
A szentendrei HÉV 5-ös metróra való átnevezése a legtökéletesebben mutatta meg, mi zajlik a színfalak mögött: több száz milliárd forint elköltésén megy a vita, nem mindegy ugyanis, melyik HÉV-et fejlesztenék, és mivé. Az infrastruktúra felfejlesztésére még, úgy tűnik, lesz is pénz, annál nagyobb kérdés, hogy miből cserélnék le a 98 HÉV-szerelvényt.
Valószínűleg jóval kevesebb uniós forrást kap Magyarország 2021-től, mint a mostani ciklusban, ám várhatóan így is mintegy 1100 milliárd forintot költhetünk majd közlekedésre. A korábbiakkal ellentétben sokan szeretnék, hogy most Budapest legyen a fejlesztések fókusza – legalábbis ha megtartja a fővárost az októberi választásokon a kormány, az építőipar viszont a nyíltvonali vasútépítésben érdekelt. Összeszedtük, mit építenének uniós pénzből.
A Szentlélek tér és az Aquincum között egy vágányon jár a H5. Update: megoldódott a probléma.
A főpolgármester szerint az átnevezésre nincs is jogosultsága a fővárosnak.
A H5-ös HÉV vonalat másfél hónap múlva már 5-ös metrónak fogják hívni.
Egyelőre csak egy vonalon lehet kipróbálni. Ha sikeres lesz a teszt, kiterjesztik a többire is.
Az 1-es villamos meghosszabbítására már 2025-ig sor kerülhet, a 2-es metrót viszont valószínűleg 10 éven belül nem kötik össze a HÉV-vel, és a 3-as és a 4-es metrót sem fogják egyhamar meghosszabbítani.
Két év után is csak a megvalósíthatósági tanulmány elkészítését kéri a kormány egy új határozatban.
A tisztításnál olyan élő fákat is bedaráltak, amelyek be sem lógtak a sínekhez, méterekre vannak onnan.