szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Ellenszavazat nélkül döntött úgy a III. kerületi képviselő-testület, hogy támogatja a tervet: menjen a föld alatt egy nagyobb szakaszon a H5-ös HÉV. Ez azért még nem jelenti azt, hogy meg is fog valósulni a javaslat.

Az óbudai képviselő-testület egyhangúlag támogatta a VEKE javaslatát a szentendrei HÉV új nyomvonaláról – írta az egyesület a Facebook-oldalán.

A VEKE azt javasolta, hogy a Rómaifürdő és Békásmegyer között vigyék le a HÉV-et a föld alá, fedett alagútban haladjanak a járatok. Azt kérték, hogy a nyomvonal is változzon, a régi pályát szüntessék meg, és közvetlenül a Szentendrei út, valamint a Batthyány út alatt haladjon a HÉV.

A végső döntést természetesen nem az önkormányzat hozza meg, a testület most annyit tett, hogy felkérte a polgármestert, kérje a kormánytól, hogy amikor majd kiírják a HÉV (vagy ahogy a főváros átnevezi, az 5-ös metró) fejlesztésével kapcsolatos megvalósíthatósági tanulmányra a pályázatot, akkor vegyék ezt a javaslatot is figyelembe.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Zelki Benjámin Itthon

Metrót, HÉV-et, vasutat is kaphat Budapest, feltéve, hogy kormánykézen marad

Valószínűleg jóval kevesebb uniós forrást kap Magyarország 2021-től, mint a mostani ciklusban, ám várhatóan így is mintegy 1100 milliárd forintot költhetünk majd közlekedésre. A korábbiakkal ellentétben sokan szeretnék, hogy most Budapest legyen a fejlesztések fókusza – legalábbis ha megtartja a fővárost az októberi választásokon a kormány, az építőipar viszont a nyíltvonali vasútépítésben érdekelt. Összeszedtük, mit építenének uniós pénzből.

Zelki Benjámin Vállalkozás

5-ös metró vagy elővárosi vasút? – Most dől el, mi lesz a HÉV-ekből

A szentendrei HÉV 5-ös metróra való átnevezése a legtökéletesebben mutatta meg, mi zajlik a színfalak mögött: több száz milliárd forint elköltésén megy a vita, nem mindegy ugyanis, melyik HÉV-et fejlesztenék, és mivé. Az infrastruktúra felfejlesztésére még, úgy tűnik, lesz is pénz, annál nagyobb kérdés, hogy miből cserélnék le a 98 HÉV-szerelvényt.