szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A főpolgármester szerint az átnevezésre nincs is jogosultsága a fővárosnak.

Önkormányzati választás 2019
Idézze fel a 2019-es önkormányzati választás kampányának és a szavazás napjának eseményeit, illetve kövesse a fejleményeket cikksorozatunkkal. Innen megtudhat mindent arról, mi történik az ország önkormányzataiban.
Friss cikkek a témában

Ha Tarlós Istvánon múlik, nem nevezik át 5-ös metrónak a szentendrei HÉV-et. A főpolgármester a héten nyilvánossága került tervről az Indexnek azt mondta: az egy ostobaság.

Korábban mi is megírtuk, hogy az elképzelések a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervben szerepelnek. Ezek szerint „tekintettel a H5-ös HÉV fontosságára, utasforgalmának nagyságára” 2019. szeptember elsejétől M5-ös metróvonalként fognak hivatkozni rá, egyben felkérik a BKK-t, hogy végezzék el a szükséges módosítások átvezetését.

Tarlós István a lapnak arra is emlékeztetett, hogy az átnevezésre nincs is jogosítványa a fővárosnak. A HÉV-et ugyanis visszaadták az államnak, egészében a MÁV tulajdonában van. Hozzátette, szó sincs az átnevezésről szakmailag sem. A tervezett összekötés ugyanis nem klasszikus metróépítés, csak egy minimális szakaszon mélyépítés, és még akkor se nevezné metrónak, amikor megvalósul.

Arról, hogy a főváros mégiscsak elfogadott egy olyan határozatot, ami erre utal, Tarlós közölte: Bús Balázs, óbudai polgármester kezdeményezte, hogy majd a tervezésnél metróként vegyék figyelembe a szentendrei HÉV-et.

„De ezt így használni, az közröhej” – nyilatkozta.

Az 5-ös metró név a főpolgármester szerint még Demszky Gábor idejéből ered, akkor emlegették így az összekötött szentendrei és csepeli-ráckevei HÉV-et, legalábbis ezen az alapon javasolhatták most is. Mint kifejtette, felőle a tervezők a tervasztalon nevezhetik metrónak a HÉV-et, de így nevezni valójában, az a világ vicce. Ez egy jó hecc, mert minden épeszű ember röhög rajta, csak éppen nem igaz – közölte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Balla Györgyi - Kovács Gábor Gazdaság

Az 5-ös metró is a főváros és a kormány közti tányércsörgésről szól

A nyári szünet kellős közepén a fővárosi önkormányzat bedobta a követ az állóvízbe: határozat született arról, hogy a H5-ös HÉV-et szeptember 1-jétől 5-ös metrónak kell hívni. Attól azonban, hogy így nevezik, még nem jár sűrűbben, és fiatalabbak sem lesznek az ott közlekedő több mint 40 éves szerelvények. Mi értelme akkor a változásnak?