szerző:
hvg.hu

A főpolgármester szerint az átnevezésre nincs is jogosultsága a fővárosnak.

Ha Tarlós Istvánon múlik, nem nevezik át 5-ös metrónak a szentendrei HÉV-et. A főpolgármester a héten nyilvánossága került tervről az Indexnek azt mondta: az egy ostobaság.

Korábban mi is megírtuk, hogy az elképzelések a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervben szerepelnek. Ezek szerint „tekintettel a H5-ös HÉV fontosságára, utasforgalmának nagyságára” 2019. szeptember elsejétől M5-ös metróvonalként fognak hivatkozni rá, egyben felkérik a BKK-t, hogy végezzék el a szükséges módosítások átvezetését.

Tarlós István a lapnak arra is emlékeztetett, hogy az átnevezésre nincs is jogosítványa a fővárosnak. A HÉV-et ugyanis visszaadták az államnak, egészében a MÁV tulajdonában van. Hozzátette, szó sincs az átnevezésről szakmailag sem. A tervezett összekötés ugyanis nem klasszikus metróépítés, csak egy minimális szakaszon mélyépítés, és még akkor se nevezné metrónak, amikor megvalósul.

Arról, hogy a főváros mégiscsak elfogadott egy olyan határozatot, ami erre utal, Tarlós közölte: Bús Balázs, óbudai polgármester kezdeményezte, hogy majd a tervezésnél metróként vegyék figyelembe a szentendrei HÉV-et.

„De ezt így használni, az közröhej” – nyilatkozta.

Az 5-ös metró név a főpolgármester szerint még Demszky Gábor idejéből ered, akkor emlegették így az összekötött szentendrei és csepeli-ráckevei HÉV-et, legalábbis ezen az alapon javasolhatták most is. Mint kifejtette, felőle a tervezők a tervasztalon nevezhetik metrónak a HÉV-et, de így nevezni valójában, az a világ vicce. Ez egy jó hecc, mert minden épeszű ember röhög rajta, csak éppen nem igaz – közölte.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Balla Györgyi - Kovács Gábor Gazdaság

Az 5-ös metró is a főváros és a kormány közti tányércsörgésről szól

A nyári szünet kellős közepén a fővárosi önkormányzat bedobta a követ az állóvízbe: határozat született arról, hogy a H5-ös HÉV-et szeptember 1-jétől 5-ös metrónak kell hívni. Attól azonban, hogy így nevezik, még nem jár sűrűbben, és fiatalabbak sem lesznek az ott közlekedő több mint 40 éves szerelvények. Mi értelme akkor a változásnak?

A félmillió Swift és Astra országa vagyunk

A félmillió Swift és Astra országa vagyunk

Környezeti tragédia a Kanári-szigeteki tűzvész

Környezeti tragédia a Kanári-szigeteki tűzvész

Egy tonna lisztből készül a Kárpát-medence kenyere

Egy tonna lisztből készül a Kárpát-medence kenyere

Meglepetésszerűen zuhant rá a közigazgatásra a létszámstop

Meglepetésszerűen zuhant rá a közigazgatásra a létszámstop

Erős puttonyos: itt a kereken 600 lóerős hibrid Audi RS6 Avant

Erős puttonyos: itt a kereken 600 lóerős hibrid Audi RS6 Avant

A hun-magyar rokonságot bizonyítani csak politikai megrendelésre lehet, és hozzá is fogtak

A hun-magyar rokonságot bizonyítani csak politikai megrendelésre lehet, és hozzá is fogtak