Mostantól sokkal olcsóbban vonatozhatunk a Balatonra
Újabb járatokon vezette be az okosjegyet a MÁV, akár 40 százalékkal olcsóbban lehet vonatozni, mintha a pénztárban vennénk meg a teljes árú jegyet.
Újabb járatokon vezette be az okosjegyet a MÁV, akár 40 százalékkal olcsóbban lehet vonatozni, mintha a pénztárban vennénk meg a teljes árú jegyet.
Folyamatosan növekszik a tram-train utasainak száma, azonban ott még nem tart, amivel a megvalósíthatósági tanulmány kalkulált. A MÁV szerint időarányosan jól állnak.
30-90 perces késések lehetnek, mert Balatonszemesen kidőlt egy fa, és javítani kell a felsővezetéket. A többi vasútvonalon, ahol baj volt a szél miatt, már kedd hajnalra helyreállt a menetrend.
Hétfőn a szélsőséges időjárás elsősorban a nyugati országrészben okoz gondokat, de délutánra a fővárost is elérte.
Az érdekképviselet állítása szerint jelenleg is több száz per zajlik a vasúttársaság ellen.
A fennakadás oka a MÁV szerint a biztosítóberendezés hibájában keresendő.
A tűz miatt lezárták teljes szélességében a 4-es főút érintett szakaszát, illetve a Monor és Pilis közötti vonalszakaszon a vonatok sem közlekedtek, de azóta a vasúti forgalom már újraindult.
Utópisztikus, csodálatos Magyarország képe rajzolódik ki, ha egymás mellé tesszük, micsoda ígéretekkel álltak elő a politikusok 2030-ra. Megígérték például, hogy addigra Európa legjobb helyévé válunk, nagyrészt összejön az energiafüggetlenség, Veszprém bekerül a kontinens húsz legjobb városa közé, a válogatottunk pedig ragyogóan jó lesz. Összegyűjtöttük a leglátványosabb ígéreteket, és megnéztük, milyen lenne az ország 2030-ban, ha valahogy ezek valóra válnának.
Két súlyos gond ért össze a MÁV-nál: az elmúlt hónapokban a motorvonat-állomány tizede milliós javításra szorult balesetek után, az alkatrészek viszont Ukrajnából és Oroszországból csak akadozva érkeznek. Emiatt már van is olyan vasútvonal, ahol több mint három héten keresztül nem tudtak vonatot forgalomba állítani.
Az IC-khez a leginkább kihasznált idősávokban lehetőség szerint egy-két kocsival többet kapcsol majd a MÁV.
A heti és a napi pihenőidő összevonásának megtagadása miatt perelte be egy vasutas a munkaadóját, most az Európai Bíróság azt mondja, hogy igaza van az alkalmazottnak.
Majdnem visszatért a nemzetközi vasúti utazási kedv a járvány előtti szintre, Bécs, München és Pozsony voltak a magyar utasok kedvencei 2022-ben.
A mostani vasúti bérletesek kevesebb, mint negyede utazik a saját megyéjén kívülre, vagyis a döntő többségnek jó lesz az új megyei bérlet. Elkértük a MÁV-tól az összesítést, hol használják a legtöbben a bérletet, és azt is megnéztük, milyen hátulütői lehetnek az új kedvezményrendszernek.
A 40 darabos rendelésből az utolsó emeletes KISS is forgalomba állt. A beszerzésben 228 milliárd forint EU-támogatás van.
Újabb átcsoportosításokról jelentek meg kormányhatározatok.
A béremelés január elsejétől érvényes.
Százmilliónál is többet spórolhat a vasúttársaság azon, hogy mostantól számos jegyet kisebb méretű papírra nyomtat.
Leszakadt a felsővezeték a budapesti Rákos állomásnál, ezért a vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek. Akár órákkal is megnőhet a menetidő.
Négy megyeszékhely maradt még mindig, ahova este nyolc előtt elmegy az utolsó vonat Budapestről. A fővárosi agglomerációban eközben jócskán bővítették az elmúlt években a késő esti és éjszakai vasúti menetrendet, és már néhány nagyobb távolságot lefedő vonalon is járnak vonatok szinte egész éjjel. De vajon mennyire vevők erre az utasok, és tervez-e bővítést a MÁV?
Szombat este még több helyen jelentősebb korlátozások vannak a Dunántúlon.