Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Kihagyott vasbeton, el nem szállított veszélyes hulladék és balesetveszélyes körülmények is szerepelnek az állami vasúttársaság problémaistáján.
Két levélben, összesen 19 pontba szedve sorolja a MÁV a műszaki és minőségi kifogásait Mészáros Lőrinc cégével szemben – írja a Szabad Európa a birtokába került dokumentumokra hivatkozva.
Sok esetben kihagyták a vasat a vasbetonból az R-Kord Kft. által végzett vasúti fejlesztés során, máshol balestveszélyes körülmények, veszélyes hulladék maradt az építkezés után. Mindezt már az Építési Minisztérium is szóvá tette ezt a Mészároshoz köthető cégnek.
További kifogásként szerepel, hogy:
A GSM-R keretében az eredeti tervek szerint összesen 2225 kilométernyi hazai vasútvonal mentén épülne ki korszerű informatikai és hírközlési rendszer. A program első üteme már megvalósult, a második ütemre 2018-ban írták ki a közbeszerzést, amelyet a Mészáros Lőrinc tulajdonába tartozó R-Kord Kft. nyert el konzorciumban. A közbeszerzés értéke 58,8 milliárd forint volt.
Szabad Európa: Nem fizet Mészáros cége, nehéz helyzetbe került több magyar vállalkozás
Ki emlékszik még azokra az időkre, amikor a Bahamákra kellett menni bankszámlát nyitni. Van sokkal egyszerűbb módszer is, amihez még az országot sem kell elhagyni, ellenben szinte biztosak lehetnek benne, hogy az állam is talál pár milliárdot, amit odatesz a pénzük mellé.
Az R-Kord később az elszállt költségekre hivatkozva fordult az Építési Minisztériumhoz, a kormány pedig idén februárban egy nem nyilvános határozattal arról döntött, hogy 17 milliárd forint értékben juttathatnak pluszforrást a beruházásra.
A Szabad Európa úgy tudja, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium vasúti beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára, Kikina Artúr április 11-én levélben arra utasította Mészáros Lőrinc cégét, valamint annak konzorciumi partnerét, hogy tíz napon belül kezdje meg a MÁV által jelzett problémák vizsgálatát és javítását. Arról, hogy ez megtörtént-e, nincs információja a lapnak, de keresték az illetékes államtitkárt és a minisztériumot is, akik egyelőre nem reagáltak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.