Újabb visszahívás a Nissannál
A Nissan 600 ezer személyautót hív vissza Észak- és Dél-Amerikában, illetve Afrikában az akkumulátoroknál, illetve a kormányműnél tapasztalt problémák miatt.
A Nissan 600 ezer személyautót hív vissza Észak- és Dél-Amerikában, illetve Afrikában az akkumulátoroknál, illetve a kormányműnél tapasztalt problémák miatt.
Az erős jen, és a folyamatos visszahívások sem lassították a világ legnagyobb autógyártóját, a Toyotát üzleti éve második negyedévében.
Ha nyereséges vállalkozásunk plusz millióit könyvelőnk tanácsára gyorsan és látványosan kell eltüntetni, meg se álljunk egy Navara kereskedőig. Platinum felszereltsége luxusautók csecsebecséit kínálja, 190 lóereje és 11 milliós bruttó ára is kiemeli a szorgos mindennapok munkásautói közül. Áfája még mindig visszaigényelhető, mostoha terepen is elboldogul.
November 1-jétől Philippe Saillard a Nissan Sales Central & Eastern Europe új ügyvezető igazgatója.
Negyedik generációjába lépett a harmincéves múlttal büszkélkedő Nissan Micra. A kisautó feladta korábbi merész formáját, de megőrizte értékeit: olcsó fenntartás, gazdag felszereltség, takarékos és megbízható motor, kényelmes vezetés, praktikus kivitel. Egyféle motorral, két váltóval és három felszereltségben választható, a magyar piacra szabott áron.
A Renault-Nissan és a Daimler bejelentette széleskörű stratégiai együttműködését. A két vállalkozás kölcsönösen vásárol egymás részvényeiből, a Renault-Nissan szövetség 3,1 százalékot a Daimlerből, a Daimler pedig 3,1 százalékot a Renault-ból és szintén 3,1 százalékot a Nissanból. A jövőben számos közös modell készül és motorjaikat is megosztják.
A japán Nissan több mint félmillió autót hív vissza a fékpedál és az üzemanyagszint-mutató átvizsgálására.
A Toyota és a Nissan autógyártók termelése októberben 15 hónapja első alkalommal mutatott növekedést. A többi hat japán autógyár termelése októberben is csökkent.
Az egyik nagy japán autógyár egy demonstráció keretében bemutatta a új generációs elektromos autóját, amelyhez olyan töltőrendszert fejlesztettek ki, amelyhez nincs szükség kábelekre és vezetékekre.
Gyártelepük felrobbantásával fenyegetőznek egy felszámolásra ítélt francia autóalkatrész-üzem dolgozói, ha fő megrendelőik, a PSA Peugeot és a Renault nem fizet a munkásoknak fejenként 30 ezer eurós végkielégítést. Az ipari miniszter közben bejelentette: a kormány a roncsprémium fokozatos megszüntetését tervezi.
A környezetre semleges autó már nem álom, a rengeteg kínálkozó lehetőség közül a Nissan-Renault szövetség rövid távon az elektromos autó mellett döntött. A hosszabb távú cél természetesen a tüzelőanyagcella és a hidrogén hajtotta motor, de ez ma még annyira drága technológia, hogy sem az autóipart nem menti meg, sem a zöld forradalmat nem szolgálja.
A japán Nissan autóipari vállalat 233,7 milliárd jen (2,4 milliárd dollár) veszteséggel zárta a márciussal zárult pénzügyi évet. A cég a folyó pénzügyi évre is veszteséggel számol.
A leggondosabb tervezés, a szigorúan ellenőrzött, robotizált gyártás mellett is előfordul, hogy egyes autók nem 100 százalékosak. Amikor a hibákat felfedezik, akkor a gyáraknak vissza kell hívniuk az érintett modelleket.
A genfi autószalonon számos kényelmes és praktikus egyterűt mutattak be. A korábbi terepjáró utánzatokat felváltotta a környezetbarát divat. Mivel azonban a hibrid- és elektromos autók még messze vannak a szériagyártástól, így egyelőre a különböző vásárokon csak az ökotanulmányokat lehetett megismerni.