Jövő nyártól tilthatják be az egyszer használatos műanyagokat
Ami késik, nem múlik.
125 ezer munkavállalónak jelent többletbért a cégek által igénybe vett munkahelyvédelmi támogatás.
Mostanáig már több mint 110 ezer ember bértámogatására adtak be igényt a vállalkozások, amelyek ennek révén meg tudják tartani a munkavállalóikat rövidített foglalkoztatás keretében.
A jövő héttől fokozatos enyhítések jönnek, ezért Palkovics László innovációs és technológiai miniszter szerint várhatóan nőni fog a fertőzöttek és a súlyos betegek száma. Ha pedig a járvány túllépne az előre meghatározott mértéken, akkor ismét szigorítások következnek.
Megjelent a Magyar Közlönyben az a rendelet, amely a kieső munkaidőre szóló 70 százalékos bértámogatást szabályozza. Végignéztük, elég sok kérdésünk maradt.
Maximum 214 ezer 130 forint nettó fizetésig járhat a támogatás.
Nem volt egyértelmű az első bejelentés alapján, hogy pontosan mit fizet az állam a rövidített munkaidőben dolgozóknak, Palkovics László kibontotta a részleteket.
A kormány a vírus előtt jóval indított diplomamentő-programot, de nem vár tovább.
Palkovics László Innovációs és Technológiai miniszter jelentette be a gazdasági akcióterv részeként.
Kész van a kormány gazdaságvédelmi akcióterve, azért még mindig nem minden világos belőle.
A kormány hat miniszterének és a kormányfő általános helyettesének tagságával alakított regionális fórumot a kabinet Északkelet-Magyarországon, Debrecen központtal. Bár az érintett négy megye együttműködéséről Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza és Szolnok polgármestere írt alá megállapodást, a fórum munkájában mégsem ők vesznek részt. A négy városvezető közül Miskolcot nem fideszes politikus vezeti.
Hiába hirdette meg klímavédelmi programjában Orbán Viktor, hogy 2022-től már csak az elektromos autóbuszok vásárlását támogatja az állam, a nagyvárosoknak azután is inkább megéri majd dízelbuszokat vásárolni. Ráadásul a hazai e-busz gyártók jelenleg képtelenek lennének teljesíteni a kormányzati ígéreteket.
Miközben egyelőre még nem lehet biztosan kijelenteni, hogy az elektromos autó lesz a megoldás a környezetvédelmi kihívásokra, a kormány az e-autók dotációját növelné klímavédelmi programjában. Pedig volna lehetőség arra is, hogy minden állami költség nélkül is érezhetően csökkentsék a közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátást.