Biztos az Ever Givent is egy nő fordította keresztbe - egyből betámadták Egyiptom első női hajóskapitányát
Amikor a rosszindulat és a szexizmus találkozik.
Amikor a rosszindulat és a szexizmus találkozik.
Szombatra az óriás teherhajó megrekedése miatt feltorlódott összes jármű áthaladt a fontos tengeri útvonalon.
Súlyos fennakadásokat okozott az európai–ázsiai kereskedelemben a vízi úton megfeneklett óriáshajó. Ez kihat a járvány által amúgy is sújtott globális ellátási láncokra is.
Az Ever Given már vígan úszik, e jelentős pillanatról pedig a Google is megemlékezett.
Egy héttel azután, hogy a szállítmányozási vállalat egy hajója napokra eltorlaszolta a Szuezi-csatornát, hasonló esemény történt a Csangcsunt Sencsennel összekötő autópályán.
Az Ever Given mostanra ugyan kiszabadult, de az alábbi webes játékban egyelőre nincs így.
A csatornán ismét elindulhatott a hajóforgalom.
Az Ever Given balesete hivatalosan nem került be a játékba, egy kiegészítőnek köszönhetően azonban bárki megnézheti, ha a Szuezi-csatorna felé repül.
Szombatra sikerült kiszabadítani az üledékből a hajó farát és kormánylapátját, ehhez 20 ezer tonna homokot kellett elkotorni. 321 hajó vár, hogy újra elinduljon a forgalom.
Az Európai Űrügynökség műholdja, a Sentinel-1 készített egy felvételt március 25-én arról, hány hajó rostokol a Szuezi-csatorna bejáratánál.
Ismét beigazolta az élet, hogy működnek Murphy törvényei: a tajvani Ever Given (Evergreen) nevű óriási konténerszállítót a Szuezi-csatorna azon szakaszán állította keresztbe egy szokatlanul erős széllökés, ahol csak „egy sávon”, azaz felváltva közlekedhetnek az észak, illetve dél felé haladó hajók. A 400 méter hosszú és hatvan méter széles vízijármű megfeneklett, a világ egyik legfontosabb víziútján megállt a forgalom, az olajár pedig megindult felfelé.
Teljesen megakasztotta a hajóforgalmat a teherszállító hajó.
Az olajcégek egy része nem küldi be a tankereit a háborús övezetté vált Hormuzi-szorosba, mások csak cirkálók kíséretében merészkednek oda. A világ többi jelentős vízi útvonalán is komoly átalakulások zajlanak.
Az Egyesült Királyság korábbi magyarországi nagykövete, Peter Unwin már írt egy kötetet Nagy Imréről, akit abban az évben, 1958-ban, végeztek ki, amikor a brit diplomata első külföldi – budapesti - küldetésére érkezett. Magyarul most megjelent könyvében a nyugdíjas külügyér az 1956-os esztendő nemzetközi politikáját igyekezett áttekinteni, a szuezi válságtól a magyar forradalom leveréséig.
Abdel-Fattáh esz-Szíszi államfő az egyiptomi elnöki jacht fedélzetén áthaladt az új Szuezi-csatornán, majd aláírta a mesterséges vízi út üzembe helyezését megszentelő dokumentumot.
Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes Egyiptomba utazott, ahol Abdel-Fattáh esz-Szíszi egyiptomi elnök meghívására a magyar kormány képviseletében részt vesz az új Szuezi-csatorna átadásán – közölte Havasi Bertalan, a Miniszterelnöki Sajtóiroda vezetője.
Hétvégén tesztelik először hajók az új Szuezi-csatornát, amelyet augusztus 6-án nyitnak meg a tengeri forgalom előtt – jelentette honlapján az al-Ahrám című egyiptomi állami napilap kedden. Az új csatornán először csak néhány hajó halad végig, majd a két párhuzamos mederben egyszerre indítanak útjára egy-egy kereskedelmi teherhajókból álló konvojt.