Megszűnt a dugó a Szuezi-csatornában

Szombatra az óriás teherhajó megrekedése miatt feltorlódott összes jármű áthaladt a fontos tengeri útvonalon.

  • hvg.hu hvg.hu
Megszűnt a dugó a Szuezi-csatornában

A világ egyik legnagyobb teherhajója, a 400 méter hosszú Ever Given március 23-án fordult keresztbe és futott zátonyra a Szuezi-csatornában, melynek következtében 422 hajó torlódott fel az Egyiptom ellenőrizte vízi útvonalon.

A partra vetett bálnaként veszteglő óriást egy hét alatt sikerült kiszabadítani, s még április 3-ára is maradt 61 olyan hajó, amely az Ever Given miatt nem tudott eddig továbbhaladni. Szombaton ezek is mind áthajóztak, ahogy 24 további vízi jármű is, amelyek már az Ever Given kiszabadítása után érkeztek – közölte a csatornát igazgató hatóság a Reuters-szel.

A baleset okát firtató vizsgálat a napokban elindult, s még két napig tart – mondta a hatóság vezetője.

A bolti árakon is látszik majd, hogy napokra bedugult a Szuezi-csatorna

Súlyos fennakadásokat okozott az európai-ázsiai kereskedelemben a vízi úton megfeneklett óriáshajó. Ez kihat a járvány által amúgy is sújtott globális ellátási láncokra is.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.