A közelmúltban Budapesten volt szerencsénk
kipróbálni a Toyota üzemanyagcellás sci-fi autóját, a Mirait, mely elsősorban igen véleményes külsejéről, illetve hidrogénből áramot és vizet előállító hajtásláncáról ismerszik meg. Utóbbinak köszönhetően percek alatt megtankolható a kocsi, melynek hajtásáról villanymotor gondoskodik, és amelynek hátránya, hogy egyelőre sajnos nagyon ritkák a hidrogénkutak.
A 2014-ben debütált Mirai nemrégiben megkapta az utódját, mely szemrevaló külsejű sportos szedánról első blikkre nehéz elhinni, hogy ez a második generációs Mirai. A kupésra faragott vonalvezetésű, enyhén Lexus-utánérzésű újdonság hosszabb, alacsonyabb és szélesebb az elődjénél, és komoly változás, hogy immár nem az első, hanem a hátsó kerekek hajtottak.
A gyártó hazai képviselete szerint az új Mirai Magyarországra is megérkezhet, melynek feltétele, hogy legyen itthoni hidrogén töltőállomás. Az új modell várhatóan 2020 végétől lesz kapható, kezdetben Japánban, Észak-Amerikában és Európa azon országaiban, ahol már rendelkezésre áll a szükséges infrastruktúra, alapfeltétel ugyanis minimum egy hidrogén töltőállomás megléte.
A Toyota az üzemanyagcella rendszer tökéletesítésével és a nagyobb fedélzeti hidrogéntartályok alkalmazásával 30 százalékkal kívánja megnövelni a Mirai hatótávolságát. Az új üzemanyagcella-köteg rekordszintű, több mint 4 kW/literes teljesítménysűrűséget kínál, ami 33 százalékkal kedvezőbb az első Mirai értékénél.
Így az egész szerkezet sokkal kompaktabb méretű lett: az új egység mindössze 25 liternyi helyet foglal el, vagyis lényegesen kevesebbet, mint egy átlagos háromhengeres benzinmotor. Éppen ezért az új modell már három (egy hosszú és két rövid) hidrogéntartályt is kaphatott, amelyek együttesen körülbelül egy kilogrammal több hidrogén képesek tárolni, mint a kifutó modell.
Az utastérben újdonság a 12,3 colos központi értinőkijelző, amely egy 14 hangszórós JBL hangrendszer társaságát élvezi. Lényeges változás továbbá, hogy az új Mirai már nem 4, hanem 5 személyes.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.