A Ford vezére szerint már nem a GM vagy Toyota, hanem a kínaiak a legfőbb riválisaik
„Hogyan lehet versenyezni olyan cégekkel, amelyek ötször akkora méretben gyártanak elektromos autókat?” – vetette fel a kérdést az amerikai gyártó vezetője.
„Hogyan lehet versenyezni olyan cégekkel, amelyek ötször akkora méretben gyártanak elektromos autókat?” – vetette fel a kérdést az amerikai gyártó vezetője.
Akár kilencezer ember is dolgozhat majd az üzemben.
Kevés alaposabb összefoglalót olvashat ma az akkumulátorgyárak hazai helyzetéről annál, mint amit a Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Világgazdasági Intézetének főmunkatársa készített. Éltető Andrea végigtekint a gyárak építését mozgató érdekeken, az eddig megépült üzemekkel kapcsolatos, nem mindig kedvező tapasztalatokon, számba veszi a környezeti és gazdasági kockázatokat, rávilágít a kormányzat velük kapcsolatos ellentmondásos tevékenységére, és megállapítja: Magyarország úgy vágott bele az egészbe, hogy alapvető kérdéseket nem tisztázott.
A tantárgy, és a későbbi speciális szakirány a kormány azon szándéka következtében jött létre, hogy akkumulátorgyár-nagyhatalmat csináljon az országból, bár ezt leginkább azok nem szeretnék, akik a tervezett gyárak mellett élnek.
A környezetnek és a társadalomnak is benyújtja a számlát a kormány erőltetett akkumulátorgyár-építési törekvése, gazdaságilag pedig függő helyzetet teremt. AZ EU-ban repedezik az összetartás az e-autók ügyében.
A kormány gázerőműveket akar építeni, hogy az azokban elégetett orosz gázzal elégítse ki az ázsiai akkumulátorgyártók áramigényét. A miniszterelnök szerint más gazdaságfejlesztési irány nem elképzelhető, mi ehhez értünk.
A polgármester azt mondja, az akkumulátorgyárhoz túl kevés a meglévő elektromos kapacitásuk.
A helybéliek nem szeretnék, ha a szomszédjukban több ezer tonna veszélyes anyagot tárolnának.
Idén is megdőlt a beruházási rekord Magyarországon, a legnagyobb részük az elektromosautó-iparba érkezett – közölte a külgazdasági és külügyminiszter.
Triplán is környezetbarát módszert sikerült találniuk tudósoknak, hogy lehet tartós elektródákat gyártani akkumulátorokba. Ami a legjobb: ilyen módon tovább is tartanak a telepek.
A Shanghai Pytes Energy Company elsősorban a kisebb elektronikai eszközökbe szállít lítiumion akkukat.
Még idén dönthet a Volkswagen vezetése arról, hol építsék meg a hat nagy európai akkucsomag-üzemük közül a negyediket. A lehetséges helyszínek között, mások mellett, Magyarország is ott van.
Az európai autógyártók lemaradtak némileg a villanyautók legfontosabb összetevőjének saját előállításában. Most egyszerre próbálják behozni a hátrányt.
A kormány megemeli az egy cégnél alkalmazható külföldiek kvótáját. Hivatalosan azért, hogy a külföldi cégek több munkahelyet hozzanak, ami a magyar munkavállalóknak is jó. Valójában a magyar gazdaságban egyre nagyobb probléma a munkaerőhiány. Az idegengyűlöletből önidentitást építő kormánypártnak azonban nehéz felvállalnia, hogy az országnak szüksége van migránsokra.
Harmadik gyártóegységét építi a dél-koreai SK Innovation, ez a valaha volt legnagyobb zöldmezős beruházás Magyarországon.
Naivitás lenne azt hinni, hogy az e-autók teljes körű megoldást hoznak a klímaproblémákra, mivel egyszerűen nem lehet belőlük eleget gyártani – állítják kutatók.
A kormány államilag támogatott ázsiai multikkal száll be az európai akkumulátorforradalomba. Magyar cégeknek szóló célzott források nincsenek, és nem is lesznek.
Ha elkészül, ez lesz Kanada legnagyobb gyára.
Jelenleg ezeket 98%-ban Kínából importálják, és ez jelentős zsarolási potenciál, hiszen a gazdaság egyre több ágában elengedhetetlenek ezek az anyagok. Csakhogy a ritkaföldfémek bányászata károsítja a környezetet, ezért a helyi lakosság igencsak ellenáll.