szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Mégpedig azért nem, mert a német gyárnál se volt ilyen.

"A közel egy évvel ezelőtt lezajlott, a médiában sokszor idézett debreceni közmeghallgatáson magam is részt vettem, így személyesen megtapasztaltam, hogy a megjelent közönség milyen ellenérzéseket táplál a beruházással szemben, pedig a meghallgatás egy jó lehetőség lett volna arra, hogy egy valódi párbeszéd induljon el a debreceni polgárok, az önkormányzat és a CATL között" – jelentette ki a portfolio.hu-nak adott interjújában Jason Chen, a CATL európai operációért felelős vezetője.

Mint mondta, meglepődött, hogy ekkora tiltakozási hullám alakult ki a gyárral szemben, mivel, amikor Németországban ruháztak be, akkor nem tapasztaltak hasonlót. Ugyanakkor megerősítette, hogy továbbra is Debrecenben képzelik el a beruházást, nem terveznek változást a tüntetések miatt.

Mindössze egymillió forintos biztosítást kötött a debreceni akkugyárra a kínai gyártó

A 3000 milliárd forintos fejlesztésére egymillió forintos felelősségbiztosítást kötött a CATL, havi 100 ezer forint biztosítási díjat fizethet.

„Úgy látom, hogy amikor az emberek Magyarországon meghallják az akkumulátorgyár szót, egy munkaigényes, környezetterhelő vegyiüzem jut az eszükbe a régmúltból származó sztereotípiák alapján” – magyarázta, hogy szerinte mi okozhatta a tiltakozásokat, hozzátéve, hogy megérti az aggodalmakat, de nem kell félni, mert a Debrecenben épülő akkumulátorgyár a legmodernebb technológiával lesz felszerelve. „Biztos vagyok benne, hogy mindazoknak, akik látni fogják, hogyan néz ki a valóságban a gyárunk, és miként működik, pozitív irányba fog változni a véleménye a CATL-ről” – tette hozzá.

Amikor megkérdezték tőle, hogy mitől változhatna meg az emberek hozzáállása a gyárhoz, Chen azt felelte, hogy keményen dolgoznak ezen, így kulcsfontosságú számukra, hogy minden rájuk vonatkozó műszaki, környezetvédelmi és munkavédelmi jogszabálynak és előírásnak megfeleljenek. „A gyár környezetbarát módon fog működni, ebben nem tudunk kompromisszumot kötni” – emelte ki, hozzátéve, hogy „fokozatosan szeretnénk bekapcsolódni Debrecen és az agglomeráció közösségi életébe, így társadalmi szerepvállalásunk erősítése érdekében szemétszedési, faültetési akciókat szervezünk, valamint támogatni fogjuk a városban működő gyermekkórházat és gyermekotthonokat, és tervezzük iskolai játszótér építését is”.

Megviselte a Fidesz népszerűségét Debrecenben, hogy sokan nem akarják az akkugyárat

Egy friss kutatás szerint még a fideszesek 27 százaléka is ellenzi a CATL gyárának megépítését.

Az interjúban még szó esett arról is, hogy a Kúria egy per kapcsán novemberben megsemmisítette a CATL iparbiztonsági engedélyét. Ez Chen szerint nem gond, hiszen az ügyben eljáró hatóság által elkövetett formai hiba miatt történhetett meg, ráadásul az engedély alapját képező biztonsági jelentéssel kapcsolatosan a Kúriának nem volt kifogása. „Az ítéletnek nincs közvetlen hatása a kivitelezésre, így a munkálatok folytatására, mivel a társaságunk rendelkezik egységes környezethasználati engedéllyel és építési engedéllyel is, így a debreceni beruházásunk a terveknek megfelelően halad, jelenleg a szerkezetépítés van folyamatban” – hangsúlyozta.

Chen beszélt arról is, hogy nem akarnak külföldi munkaerőt foglalkoztatni a gyárban, ezért többek közt a helyi oktatási intézményekkel is együttműködnének.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!