25 százalékos vámot vet ki Trump az autóimportra
Az intézkedés az átfogó vámcsomag részeként április 2-tól él.
Az intézkedés az átfogó vámcsomag részeként április 2-tól él.
Az orosz kormány is védővámot vezetett be a kínai importkocsikra, csak ők máshogy nevezték el a sarcot – cserébe az évi 10-20 százalékkal emelkedik.
Ötödik hónapja szinte változatlan a gazdát cserélő személyautók száma.
Szinte kimeríthetetlen forrásnak tűnik a hatvanmillió járművével a legnagyobb európai autópark.
Az óratekerés sem ritka jelenség a Magyarországra behozott kocsiknál.
Nyárig, kisebb hullámvölgyekkel, de jelentős kereslet hajtotta a használt autók piacát itthon, ám a trend nagyon gyorsan megfordult.
Annak ellenére, hogy a többség nálunk eleve bizalmatlanabb a használtautó-eladókkal szemben, mint Nyugaton, a nagy mennyiségű import autó miatt könnyű rossz tapasztalatokra szert tenni.
A forint gyengülése ugyanis jelentősen emeli a külföldről behozott termékek árát.
A használtautó-vásárlás egyik varázsszava a sérülésmentes jármű, pedig egy friss kimutatás alapján egyes típusokból igencsak nehéz valóban érintetlen példányt találni.
Akár félmilliós bírságot is kaphatnak a szabálytalanul közlekedő szerelvények.
Jelenleg nincs behozatali vám az EU-ban gyártott autókra a szigetországban.
Nagyon telített az elmúlt évek dömpingje miatt a használt autók piaca, de – elsősorban az új autók drágulása miatt – még mindig van benne tartalék.
A magyar autók egyre idősebbek, az átlagéletkoruk már 14,2 évre emelkedett. Hiába hozzák át a kocsikat megkímélt állapotban Nyugat-Európából, ha azok régebbi motorjai túlzottan szennyezik a környezetet. Ezen a helyzeten változtatna most a kormány terve.
A használtautó-piac legnagyobb problémája, hogy nem vagy csak nehezen tud megküzdeni az óratekerőkkel. Brüsszelben viszont született egy megoldás.